BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גריל גז או גריל פחמים – לחיצת כפתור או נפנוף – היכנסו והחליטו

בלוח השנה היהודי ישנם חגים רבים, שנקבעו בזמנים שונים ובמטרות שונות.

כל חג מאופיין בדברים שונים, יש חגים המאופיינים על ידי פעולות מיוחדות שנעשות בהם, יש המאופיינים על ידי מאכלים, יש חגים שכשמם עולה, עולה לכולנו החיוך על הפנים.

אחד מן החגים האחרונים שהצטרפו ללוח השנה היהודי הוא יום העצמאות, היום בו אנו מציינים את הקמת מדינת ישראל ואת השמחה שלנו בקיומה.

כמו בארצות שונות בעולם, גם אנחנו כאן בישראל חוגגים את יום העצמאות שלנו במסיבות וחגיגות רבות וביניהם המנגל האגדי.

כמובן שמנגל אינו אירוע חד פעמי של פעם בשנה אבל רבים האנשים שהמנגל הזכור להם היטב הוא מנגל שנחגג ביום העצמאות.

אז, מתאספים סביב המנגל חברים ובני משפחה, מכינים בשרים ועוד כל מיני מאכלים מקוריים ונהנים יחד מאוכל טעים ומיוחד.

אם כל שנה אתם מתארחים אצל אנשים אחרים ואתם רוצים להתחיל להכין מנגל ממש אצלכם בבית או בגינה, אתם עומדים בפני התלבטות של אנשים רבים – איזה מנגל לקנות, האם עדיף לקנות גריל גז או גריל פחמים?

כמובן שכשאר ניגשים לקנות דבר כל כך שימושי שיעזור לכם לארח וליהנות יחד עם חבריכם ובני המשפחה שלכם, ואתם הולכים להשקיע עליו זמן רב עליכם להחליט מראש האם אתם רוצים להשתמש בגריל פחמים או גריל גז?

קודם כל, כשרוצים לבחור בין שני דברים עלינו להכיר את שתי האופציות לעומק לכן עלינו להבין בדיוק מה זה גריל גז ומה זה גריל פחמים.

 

גריל גז או פחם אחד

 

גריל גז

באופן כללי צליית בשר בגריל גז איכותי מתחילה בהדלקת כפתור ובכיוון של מידת החום הרצויה, גריל גז כבה ונדלק בקלות ואין בו צורך בהרבה עשייה ועבודה כדי להכין אוכל טעים.

 

גריל פחמים

גריל פחמים הוא הגריל המוכר והזכור לכולנו מהילדות, הגריל שמדליקים באמצעות פחמים, מתחת לרשת הצלייה, בעשיית בשר בגריל פחמים יש לעמוד כל העת ליד הגריל ולנפנף כדי לגרום לבשר להיעשות כמו שצריך. זאת אומרת שכל עשיית הבשר וצלייתו בגריל פחמים נעשית בעזרת הפחמים הנמצאים תחת הבשר. כאן תמצאו גרילי פחמים משוכללים ופשוטים לשימוש.

לאחר הבירור וההבנה מהו כל סוג גריל, נוכל לבחון את ההבדלים ביניהם, את היתרונות והחסרונות שלהם אחד לעומת השני.

 

הבדלים בין גריל פחמים לגריל גז

לשם כך התכנסנו, להבין מי הגריל העדיף מבין השניים. בואו נתחיל:

 

חווית ההכנה

המחשבה הראשונה שעולה לנו בראש, כאשר אנו מדברים על מנגל ומזכירים את יום העצמאות היא החוויה שבהכנת הבשר ושאר המאכלים על גבי המנגל, האדם שעומד סביב המנגל ומנפנף, מי שעביר לו את הבשרים, הריח וההמולה סביב הצלייה והעבודה הרבה כדי לקבל ארוחה טעימה וטובה.

כל זה קורה כאשר מדובר בגריל פחמים, אך כאשר מדובר בגריל גז, אחד היתרונות הגדולים שבו הוא שאינו מצריך עבודה והרבה ניקיון ולכן אם אנו רוצים את החוויה שאנו חווינו בתור ילדים, כאן הפשטות שבהכנת בשר בגריל פחמים באה לרעתנו.

 

גריל גז או פחם שתיים

 

בריאות

לא הרבה מהאנשים יודעים אבל צליית בשר על אש פתוחה ובחום גבוה, ומצב שבו האוכל סופג ישירות את העשן, גורם לכך שמיוצרים חומרים המזיקים לבריאות.

כאשר אנו מניחים פחמים ומחממים אותם, הם מפרישים חומרים שנדבקים לנו לבשר וגורמים לכך שאכילת הבשר יכולה לסכן אותנו.

כל זה אינו קיים בהכנת בשר בגריל גז, מכיוון שכל אדם המכין בשר או כל דבר אחר בגריל גז, מווסת את הטמפרטורה, טרם השימוש לטמפרטורה הרצויה בעיניו ובנוסף בגריל גז ישנה אפשרות להימנע מחום גבוה מדי בשעה שאדם צולה את הבשר.

 

טעם

אי אפשר שלא להתייחס לכך שכמו הרבה דברים שהשתנו בעקבות הטכנולוגיה, את הטעם של הבשר שנחרך על הפחמים אין אפשרות לחקות, מה שאומר שקיים הבדל בטעם בין בשר שהוכן על גבי גריל גז לבין בשר שהוכן על גבי גריל פחמים.

כאשר מכינים בשר על גבי גריל פחמים הוא סופג את הטעם גם מהתהליך שעובר על הפחמים ולכן יש לו טעם מיוחד המעניק לו את הטעם האהוב של מנגל, כאשר אנו משתמשים בגריל גז הטעם טעים מאוד ומיוחד בפני עצמו אבל כדאי לדעת שהוא שונה מעט מהטעם האותנטי שהפחמים מעניקים לו.

 

כיבוי והדלקה

יש אנשים שהכיבוי וההדלקה של גריל הפחמים הוא חלק מהחוויה ולכן הם לעולם לא יוותרו עליה, אך ישנם רבים שכיבוי והדלקת גריל הפחמים גורם להם לחוסר רצון להשקיע מאמץ בבשר עצמו. אין ברירה אלא להודות שכיבוי והדלקה של גריל פחמים זוהי עבודה קשה, כיוון שכדי להסתדר עם פחמים יש להיות מומחה בעניין, הפחמים יכולים לנהוג כל פעם בצורה שונה ולכן הכנת אוכל בגריל פחמים מצריך הרבה סבלנות.

חשוב גם לזכור שכדי להדליק גריל פחמים יש להשתמש באביזרים רבים והם מצריכים הכנה מראש, כאשר אנשים רוצים לעשות מנגל ספונטני, השימוש בגריל פחמים מקשה עליהם, כיוון שכדי להעמיד גריל פחמים יש להשתמש בפחמים, ניירות, נוזל להדליק בעזרתו,  מלהיט גחלים ועוד. ישנם אנשים מיומנים שעושים זאת תוך דקות ספורות אך זה דורש ניסיון ומקצועיות.

בנוסף כדי להדליק את גריל הפחמים יש לחכות הרבה מאוד זמן יחסית להכנת ארוחה ועל מנת להכין גריל פחמים יש לדאוג לכך שיהיו בבית פחמים כל הזמן.

כמובן שהרבה אנשים יראו את הכיבוי וההדלקה כחסרונות, הרי שהעבודה בגריל פחמים מצריכה המון סבלנות ויכולת הכלה של בלאגן, בנוסף יש להתכונן מראש ולהביא אביזרים להכנת הבשר, אך ישנם אנשים שזה החלק הכי מלהיב בהכנת הבשר בעיניהם ולכן ההכנה היא מה שמושך אותם להמשיך להשתמש בגריל פחמים.

כל האמור לעיל, מתייחס רק להכנת אוכל בגריל פחמים, כאן ההבדל הגדול והמשמעותי ביותר בין גריל פחמים לגריל גז. גריל גז אינו מצריך הכנה מוקדמת, אלא רק גז שתמיד קיים לנו בבית, בנוסף ההכנה של הגריל גז לצלייה של בשר מתרחשת בזמן קצר מאוד של כחמש דקות בלבד.

במהלך הצלייה ישנה שליטה בחום של הגריל גז, דבר המקל על צליית הבשר והתאמה לגודל שלו.

כאן, כשאתם באים להחליט האם אתם רוצים לקנות גריל גז או גריל פחמים, עליכם לשאול את עצמכם, האם אתם אוהבים ומתחברים לחוויה של הלכלוך והעבודה הקשה בדרך להכנת הבשר המשובח או שאתם יותר מתחברים ללחיצה על כפתורים שייצלו לכם את הבשר בלא מאמץ גדול מדי.

 

גריל גז או פחם

 

הריח

כאשר אנו חווים חוויה אנו חווים אותה בכל החושים, בהכנת בשר במנגל, חוש הריח שלנו הוא שעובד ומעניק לנו את התענוג, אך כאשר מדובר בגריל גז הריח אינו קיים ויש המתייחסים לכך כחיסרון גדול מאוד.

 

יציאה לשטח

לפני קנייה של גריל, עליכם לדעת שישנם גרילי גז שאינם יכולים להגיע לשטח, הם אינם ניידים. מה שאומר שהכנת בשר באמצעותם יכולה להתבצע בבית ובחצר, אי אפשר לצאת לשטח ולסחוב אותם יחד אתכם לעשיית מנגל.

לכן אם אתם אוהבים לצאת ולהכין בשר במקומות כמו פארקים ומקומות שאינם בתחום הבית או החצר, עליכם לחשוב על זה ולהתחשב בכך בעת ההחלטה באיזה גריל אתם בוחרים. ישנם גרילי גז ניידים ייעודיים אותם אפשר לקחת לחיק הטבע עם בלון גז ייעודי.

חשוב מאוד לדעת, שמכיוון שכל חיינו אנו רגילים למראה ולחוויה מסוימת של הכנת מנגל, המעבר לגריל גז השונה מאוד מגריל פחמים, יכול להיות מוזר ולא קל, מומלץ לכם ללכת לחברים או למשפחה שיש להם גריל גז, לטעום את האוכל, להריח את הריח, לספוג את החוויה ולהרגיש אם היא מתאימה לכם.

אז לאחר שהתבוננתם בחסרונות וביתרונות של גריל גז לעומת גריל פחמים, מומלץ לחשוב יחד, על דברים כמו תדירות ההכנה של בשר בגריל שתקנו, מקום עשיית המנגל, בבית או מחוצה לו, הדבר משפיע רבות על החלטתכם, האם אתם מעדיפים לכלוך ובלאגן וליהנות מחוויה נוסטלגית או מעדיפים ליהנות ללא עשייה רבה.

כל אלו ועוד, יעזרו לכם להגיע להחלטה איזה גריל תרצו לקנות.

לאחר שהחלטתם האם ברצונכם לקנות גריל פחמים או גריל גז, זכרו שההשקעה הזו היא לטווח הרחוק מאוד ולכן מומלץ לקנות גריל איכותי וטוב.

 

 

איך בוחרים גריל?

קודם כל מתייעצים עם חברים ומשפחה – האם יש להם המלצות עבורכם.

אם לא מצאתם אנשים שיש להם המלצות על חברה מסוימת היכנסו לאתרי אינטרנט, קראו המלצות, ביקורות ועוד.

ישנן מספר חברות גדולות מאוד המתמחות למשל, בגריל גז ובמכירתם, לכן בררו האם החברה שבחרתם לרכוש ממנו מוכרת וידועה.

שימו לב שההשקעה של כסף רב בגריל הינה משתלמת, כיוון שגריל מחזיק לשנים רבות, הוא ישמש אתכם הרבה ותוכלו ליהנות ממנו, על עוד הוא יהיה מספיק מקצועי וטוב.

והכי חשוב אל תשכחו ליהנות מהמנגל!

די אנד אס הינה חברה המתמחה בייבוא ושיווק גרילי גז, לכל שאלה צרו עימנו קשר!

גריל גז או פחמים
די.אנד.אס בע”מ
די.אנד.אס בע”מ

חברת D&S הינה חברת יבוא המתמחה במוצרי פנאי ולייף סטייל בסגנון אמריקאי.

החברה, אשר נוסדה בשנת 1989, עוסקת ביבוא גרילים וריהוט גן והינה החלוצה בתחומה.

היום החברה נחשבת ליבואנית המובילה בענף ומספקת שרותי יבוא לרשתות המובילות בישראל ובנוסף מספקת שירות וחלקים למגוון רחב של גרילים הקיימים בארץ. די.אנד.אס הינה היבואנית המקורית של מוצרי וובר ארה”ב – החברה הגדולה בעולם, עם מכירות של למעלה ממיליון גרילים בשנה! במיתוג עצמי, החברה מייבאת באופן בלעדי את מוצרי דישף ודיגרדן הנמכרים בכל רחבי הארץ. לאורך השנים רכשה החברה קהל לקוחות המונה עשרות אלפי אנשים בכל חלקי הארץ.

די אנ אס בפייסבוק | די אנ אס ביטיוב | המייל שלנו: [email protected]

0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות