BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לחזה עוף מושחם בתערובת תבלינים בגריל פחמים

יש לנו תפיסה על חלקים שונים בעוף שהיא לפעמים תפיסה מוטעית. לא הרבה יודעים אבל בשנים האחרונות חזה עוף מושחם בתערובת תבלינים בגריל פחמים הפך להיות כוכב ורבים מתחילים להכין אותו על גרילים מסוגים שונים ובמיוחד בגריל הפחמים. איך הפך חזה העוף לכוכב כזה גדול? למה רבים מהאנשים בוחרים להשתמש בו? וכיצד משפיע גריל פחמים על טעמו?

קודם כל נתחיל במצרכים

חומרים כמות
חזה עוף 1 קילו
פפריקה מתוקה 2 כפות
פפריקה חריפה 0.5 כף
גריל עוף 1 כף
שום גבישי 1 כף
פפריקה מעושנת 1 כף
שמן זית 4 כפות
מלח 1 כפית

 

ההמלצה שלנו

ההמלצה שלנו היא קודם לארגן את המצרכים באופן מושלם על השיש או משטח העבודה המועדף. הסיבה לכך היא כשהכל מאורגן במקום בכמויות לא צריך להתחיל לרוץ ולשבור את הראש על מה חסר והביצוע גם יהיה טוב יותר וגם נוח יותר. אז אחרי שארגנו את הכל, אפשר להתחיל במלאכה ולייצר לנו חזה עוף מושחם בתערובת תבלינים בגריל פחמים.

 

הליך ההכנה

נתחיל בכך שנשים את כל התבלינים ביחד עדיין לא השמן זית עד שייווצר כמו חול אחיד של תבלינים. לאחר מכן נוסיף את שמן הזית ונייצר את הבלילה שאיתה נכסה את חזה העוף שלנו. אנחנו אישית אוהבים את חזה העוף שיהיה דק אבל זה ממש לא מחייב ואפשר להשתמש לאוהבי חזה העוף העבה גם בו ללא שום בעיה. ההמלצה היא לתת לחזה העוף לשכב בתוך הבלילה לפחות לילה שלם אבל חשוב להדגיש שזה רק מחזק את הטעמים אבל ממש לא מחייב ואפשר לא לעשות את זה.

צלייה

לאחר שביצענו ונתנו לחזה העוף לילה שלם של מנוחה בבלילה או לפחות מספר דקות בכדי לספוג את הטעמים של תערובת התבלינים שלנו אנחנו נתחיל בהדלקת גריל הפחמים שלנו. לכל אחד יש את הגריל פחמים הביתי שלו ושיטת הדלקה משלו, מה שחשוב שהפחמים ידלקו באופן מלא ושיהיו במצב של חום לשם צלייה כמו בעל האש שהיינו עושים ביער. לאחר שהדלקנו את הפחמים והם דלוקים מספיק לשם צלייה, נניח את החזה עוף שלנו ונתחיל בתהליך הצלייה. מניחים את חזה העוף על הרשת שלנו ואם גריל הפחמים מגיע עם מכסה נעדיף לכסות בכדי לתת לו גם את הטעם “המעושן” הקל מן הפחמים.

 

דגשים חשובים

חשוב לשמור על מרווח בין חזה עוף אחד לשני בכדי שיצלו באופן מושלם. לאחר השחמה של צד אחד נהפוך את חזה העוף לצד השני ונבצע את אותה הפעולה בדיוק. כשהופך חזה העוף למושחם, נוציא אותו וניתן לו לנוח בצד כמה דקות על מנת שישמור את המיצים שנאגרו בו ולא יתייבש.

חשוב מאוד לא לצלות את חזה העוף יותר מידי, מכיוון שהוא מכיל כמות שומן נמוכה במיוחד ואם נצלה אותו יותר מידי זמן, הוא ירגיש לנו יבש ואנחנו מעדיפים אותו עסיסי ושהמיצים ישמרו ויתפוצצו לנו בפה.

 

אז למה גריל פחמים בכלל?

מגיל צעיר כולנו מכירים את גרילי הפחמים השונים. גריל פחמים בעבר היה אותו מנגל שהיינו קונים בכל צומת אבל היום מדובר במוצר שונה לחלוטין. גרילי הפחמים של היום הם גרילים משוכללים במיוחד בעלי מנגנונים טכנולוגיים מחודשים מסוגים שונים אשר הופכים את החוויה לאטרקטיבית עוד יותר. אם בעבר היינו צריכים לצאת מהבית וללכת למקום אחר בכדי להנות מאוכל שמבושל על גריל פחמים, היום לא כך הדבר ואפשר לקנות לבית אם למרפסת או לגינה גרילי פחמים ולבצע ארוחה מדהימה לצד חווית אירוח מהנה.

אנשים מכינים חזה עוף מושחם בתערובת תבלינים בגריל פחמים

למה גריל פחמים ולא גריל גז?

רבים מן אנשים שנשארו עדיין באיזשהו מקום יותר מסורתיים בנוגע לחוויית צליית הבשרים שלהם. אם תשאלו אותם אין דבר טעים יותר מאשר לשים את הבשר או חלקי העוף והפחמים הם מה שעושים את הטעם הטעים ביותר לבשר. לכך יש הסברים רבים המתחילים בטעם “המעושן” שנוצר מן הגחלים הלוהטות. בנוסף לגחלים יש השפעה לא רק על הטעם אלא גם על שיטת הצלייה וצורת הצלייה. חלק מן הטעם שנוצר הוא טפטוף המרינדה או השומן של החלק שאנו צולים המטפטף על הגחלים ומוסיף טעמים לבשר עצמו בעת האידוי שנוצר עקב החום הרב של הגחלים.

 

איך נבחר גריל פחמים לבית?

אם פעם זה היה פשוט במיוחד לקנות גריל פחמים והיה מדובר בהוצאה קטנה של כמה עשרות שקלים בודדים היום לא כזה המצב והוא שונה לחלוטין. המצב היום הוא שגרילי הפחמים הפכו לשוק עצום שמתחיל במחירים נמוכים במיוחד ונגמרים במחירים גבוהים מאוד עם טכנולוגיות מדהימות ושונות. גריל פחמים יכולה להיות הוצאה גבוהה במיוחד ולכן לפני שאתם רוכשים אחד לבית צריך לזכור שעדיף להשקיע אפילו קצת יותר כסף בשביל לקבל אחריות טובה למוצר ולקבל אף מוצר אמין יותר, כי מה שיעלה לנו היום בזול עלול לעלות לנו בעתיד ביותר.

סיכום

אז כמו שאפשר להבין חזה עוף מושחם בתערובת תבלינים בגריל פחמים יכול להיות עסיסי וטעים במיוחד ואפילו מרשים את האנשים שאנחנו מזמינים. חזה עוף הוא מלא בחלבון ואם מכינים אותו כפי שצריך הוא יכול להיות המלך של הארוחה ולגרוף מחמאות רבות מה שמפתיע אנשים רבים. אם גם אתם מעוניינים לרכוש גריל פחמים איכותי למרפסת או לגינה שלכם אתם יותר ממוזמנים ליצור איתנו קשר ואנחנו נענה על כל שאלה באופן המקצועי ביותר ולהתאים לכם את הגריל פחמים הטוב ביותר עבורכם בעבור התקציב שלכם. ככה שכל שיישאר לכם הוא להיכנס לאתר שלנו, לבחור את המתכון ולהרשים החבר’ה.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות