BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לעוף מעושן במעשנת בשרים

עוף מעושן במעשנת בשרים הוא אחד מן המתכונים האהובים ביותר והקלאסיים ביותר למעשנה. כמה קל זה להכין עוף במעשנה אתם לא תאמינו בכלל. מדובר במתכון קלאסי וטעים במיוחד שאנחנו מאוד ממליצים לנסות, ואם אתם רוצים להכין את העוף המושלם במעשנה שלכם אנחנו ממליצים ללכת בהתאם למתכון ואתם תצאו מרוצים. אז בואו נתחיל עם מתכון נהדר במעשנה הביתית. אז כמו שאמרנו עוף מעושן במעשנת בשרים הוא אחד מן המתכונים הקלאסיים ביותר שאפשר להכין במעשנה, אם אנחנו ניקח את המתכון הזה וניתן לו דרגת קושי זו הייתה דרגת מתחילים. הסיבה לכך היא כי עוף במעשנה הוא פשוט צריך רק זמן וסבלנות, אין נכון ולא נכון וכל עוד עובדים בהתאם לכללי המעשנה אי אפשר לטעות.

תחילה נרכוש את המרכיבים הבאים:

רשימת המצרכים

מרכיבים כמות
עוף שלם כ-קילו וחצי עד שתיים
פפריקה 2 כפות
שמן זית ¼ כוס
מלח 2 כפיות
פלפל ½ כפית
כמון 2 כפות

אופן הכנה

שלב ראשון – שלב המרינדה

אז בשלב הראשון בהכנה של עוף מעושן במעשנת בשרים אנחנו ניקח את כלל המרכיבים ונמרח אותם על העוף. הצורה הטובה ביותר לעשות את זה היא לקחת את כלל המרכיבים שאינם העוף השלם ולערבב אותם למשחה אחת ואחידה.

אחרי שהמשחה הופכת לאחידה אנחנו לוקחים את העוף ומורחים בעזרת מברשת את המרינדה ככה ששום חלק של העוף לא ישאר ללא הטעמים. סיימתם? כעת ניקח את העוף ונכניס אותו למקרר על מנת שינוח עם המרינדה ויספוג את הטעמים כל הלילה.

 

שלב שני – הכנה של העוף במעשנה

עוף מעושן במעשנת בשרים מחייב אותנו בשימוש נכון במעשנת הבשרים שלנו. לכן אנחנו נחמם את המעשנה שלנו לטמפרטורה של כ120 מעלות. לאחר שחיממנו את המעשנה נכניס את העוף שלנו וניתן לו להתחיל להתבשל בפנים.

כעת ניתן לו להתבשל בפנים במשך משהו כמו 3-4 שעות והוא אמור להגיע לטמפרטורה פנימית של כ70 מעלות. אחרי שהוא מוכן אנחנו מוציאים אותו, מכסים ונותנים לו לנוח למשך כ רבע שעה 20 דקות והנה יש לנו עוף מוכן במעשנה הביתית. ניתן להגיש לכולם והם יצאו מרוצים.

בואו ותכירו את המעשנה

אז למי שלא מכיר את המעשנה כנראה שהוא לא חי בימים אלו בכדור הארץ. מדובר בכלי הוויראלי ביותר לצלייה שקיים כיום ואחד מן המבוקשים ביותר שיש בשוק. החך הישראלי התמכר מאוד לטעמים המעושנים וככה לאט לאט אנחנו רואים את המגמה ממשיכה בכל העולם.

הביקוש למעשנות ביתיות הולך וצובר תאוצה וכמובן שהסרטונים ברשתות החברתיות של המתכונים השונים שמכינים במעשנות גם גורם לרבים מן האנשים לרוץ ולרכוש את הכלי הנהדר הזה.

 

לא קשה אבל לתפעל את המעשנה?

אז קודם כל אנחנו נשבור את המיתוס הגדול ביותר בתחום המעשנות והוא קושי התפעול. המעשנה אינה קשה בכלל לתפעול, אתם אפילו לא תאמינו כמה זה קל להכין ארוחה במעשנה. השימוש במעשנה יוצר טעמים שקשה להסביר, ואתם לא מבינים בכלל כמה קל להשתמש בכלי הנהדר הזה. כל שצריך הוא סבלנות וזמן ויש לכם ארוחה מדהימה שיצאה מהמעשנה.

עוף מעושן במעשנת בשרים

סיפור היסטורי קצר

אז לא הרבה מכירים את הסיפור של המעשנה וכיצד היא הגיעה אלינו. הסיפור של המעשנות מרתק במיוחד. קודם כל, נשבור לכם מיתוס נוסף. המעשנות בעבר לא היו רק לבעלי ממון, אלא ההפך הוא הנכון המעשנות נוצרו ושומשו על ידי משפחות דלות אמצעים.

המטרה שלשלמה הוא נוצר הייתה ברורה, לשמר את הבשר והדגים לזמן רב ככל הניתן מאחר ומי שידו אינה הייתה משגת היה צריך לשמר את הבשר הטרי והדגים לזמן רב ככל הניתן ולשם כך נוצרה המעשנה. ככה האוכל היה נשמר לזמן רב והאנשים היו יכולים להנות מבשר ודגים ללא כל חשש.

 

קניית מעשנה איכותית – מספר עצות שיעזרו לכם ברכישה

רכישת מעשנה איכותית לבית היא אחת הבחירות הכי חכמות שאתם יכולים לבצע. אבל לא כולם יודעים כיצד לרכוש מעשנה איכותית ולכן אנחנו כאן כדי לתת לכם מספר כללי ברזל שיוכלו להועיל לכם בכל מה שקשור לרכישה. בואו נתחיל:

 

תתייעצו עם איש מקצוע

אז נכון שזה נשמע נדוש וברור מאליו אבל גם בתחום כלי הצלייה יש מומחים ואנשים שמבינים בזה הרבה אבל יותר מאיתנו. חברים, מכרים או אנשי שיווק ומקצוע בתחום שידעו לעזור לכם בבחירה בצורה הטובה ביותר. הם ידעו כמובן להסביר לכם גם על היתרונות של כל מכשיר וגם על החסרונות ולעזור לכם בבחירה באופן מושלם.

 

תבצעו תקציב מלפני

אז העצה השנייה ואולי החשובה ביותר היא ההכנה של התקציב מלפני. הסיבה לכך היא בעיקר בזכות השוק התחרותי שנוצר בתחום מכשירי הצלייה. היום יש לך בכל תקציב את היכולת למצוא מעשנה איכותית לבית ולכן חשוב לדעת לבחור את התקציב מלפני על מנת שתוכלו לצמצם אפשרויות ולהיות ממוקדים יותר.

את התקציב מומלץ לבצע לצד רשימת דרישות מלאה שיכולה רק למקד אתכם ולעזור לכם בבחירת התקציב שאתם מעוניינים לרכוש איתו את המעשנה. כמובן שלכל שאלה שיש לכם אתם מוזמנים לפנות גם לצוות המומחים שלנו שישמח לסייע ולעזור ככל האפשר.

סיכום

הכנה של עוף מעושן במעשנת בשרים היא ממש פשוטה, קלאסית ונהדרת. מדובר במתכון בריא מאוד וטעים במיוחד ואנחנו מאוד ממליצים לנסות אותו. לכל שאלה שיש לכם אתם מוזמנים לפנות אלינו וכמובן לחפש עוד מתכונים אצלנו באתר. מקווים שנהניתם!

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות