BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לשיפודי פרגיות קוואסן במעשנה

שיפודי פרגיות קוואסן במעשנה הן ממש לא מתכון סטנדרטי שתמצאו בכל מקום. מדובר בכלל בשיפודים תאילנדיים מאוד נפוצים בתאילנד שדווקא עם המעשנה אנחנו קצת נותנים להם טעם שונה אבל לאחר ניסיון מדובר בטעם חדש ומאוד מיוחד שאפילו מתאים את המתכון יותר לחך הישראלי. אז איך מכינים את השיפודים הללו במעשנה? אנחנו כאן כדי ללמד אתכם איך עושים את זה נכון. לפעמים אנחנו מעוניינים להכין מתכונים קצת יותר מעניינים ופחות בנאליים ו שיפודי פרגיות קוואסן במעשנה הם בדיוק זה. השילוב של טעמי המזרח לצד הטעמים הייחודיים שנותנת המעשנה מייצרים טעם ייחודי מאוד מרשים שכל אדם שיטעם את זה יופתע מאוד.

אז איך מכינים את השיפודים הללו אנחנו כאן כדי ללמד אתכם.

רשימת מצרכים:

מרכיבים כמות
פרגיות 1 ק”ג
קרם קוקוס 250 מ”ל
צ’ילי מתוק 3 כפות
רוטב סויה 3 כפיות
שום כתוש 2 שיניים
פלפל חריף 1 פלפל פרוס
כוסברה טחונה חצי כפית
שמן זית 1 כף

אופן הכנה

שלב ראשון– מרינדה איכותית ומהירה במיוחד

אז בכדי להכין שיפודי פרגיות קוואסן במעשנה אנחנו נצטרך להכין את המרינדה לפרגיות. איך עושים את זה? ניקח את כל המרכיבים ונערבב אותם ביחד. מה שייווצר זה תמיסה יפיפייה שבתוכה ישבו קוביות הפרגית שלנו. משם נעביר את זה למקרר וניתן לזה לשבת לילה שלם ולספוח את הטעמים התאילנדיים שלנו.

שלב שני– שיפודים ולמעשנה

אז עכשיו הגענו לחלק האחרון והוא הכנת השיפודים והכנסתם למעשנה. ניקח את כל הפרגיות שלנו לאחר לילה עם המרינדה ונתחיל לשפד אותן בשיפודים, ההמלצה שלנו היא תמיד להשתמש בשיפודי ברזל מאחר וטעם הלוואי של השיפודים האחרים יכולים להיות מאוד משמעותי ולהרוס את הטעם של הפרגיות שלנו.

אנחנו מתאימים את המתכון לחיך הישראלי וטעמי העישון הולכים להיות מאוד דומיננטיים. סיימתם להרכיב את השיפודים? עכשיו תתנו למעשנה להתחמם לחום של 220 מעלות ותכניסו את השיפודים. תנו לשיפוד בערך 5 דקות על כל צד ותוציאו את השיפודים מהמעשנה, תנו להם כמה דקות מנוחה והנה לכם ארוחה אסייתית איכותית ופשוטה במיוחד.

 

מעשנות בשרים – מבנה וקצת היסטוריה על כלי מדהים ומופלא

אז למי שלא מכיר (קשה לנו להאמין שיש הרבה חובבי בשרים שלא יכירו) מדובר במכשיר שמבצע עיבוד של מזון בעזרת תהליך של עישון. המבנה של המעשנה מאוד מעניין, היא מחזיקה במקור חום לצד תא סגור שהוא מיועד לעשן עצמו. שיטת העישון היא שיטה עתיקה שנועדה בעצם בכדי לשמר את המזון לזמן רב ככל הניתן.

שיפודי פרגיות קוואסן במעשנה

 

אז אם אתם מדמיינים את המעשנות פעם גדולות ועצומות, ממש לא, ההפך הוא הנכון המעשנות בעבר היו קטנות בהרבה וכמובן משוכללות פחות. היו משתמשים בה בעיקר בכדי לעשן את הבשר הטרי או הדגים של המשפחה וככה הם היו נשמרים לאורך זמן רב יותר לאותן משפחות דלות אמצעים שלא יכלו להניח ידן על בשר ודגים כדרך קבע.

 

המעשנה של היום – שונה בלשון המעטה

אז היום המעשנות כבר שלא כמו בעבר הן מרשימות הרבה יותר והן כלי חיוני לחובבי הבשרים הגדולים ביותר. אם המעשנות בעבר היו קטנות בהרבה היום המצב הוא אחר לגמרי, המעשנות היום הן גדולות משמעותית ואיכותיות הרבה יותר ממה שהיה בעבר וכמובן שהן כבר פחות מיועדות לשימור אלא יותר לצלייה ארוכה של בשרים ודגים.

לרובנו יש את הסיפור על הסבא שלקח את הדוד הישן והכין ממנו מעשנה וככה הוא היה מעשן את הדגים שקנה במבצע לשישי, אבל המעשנות היום הן מלאות פשוט בטכנולוגיות מרשימות ועיצובים חדשניים.

 

מעשנות – איך רוכשים מעשנה איכותית לבית?

אז בכדי לרכוש באמת מעשנה לבית שלנו מאוד קשה לתת מחיר מדויק בנושא. הסיבה לכך היא ברורה מאוד וזה בגלל שיש תחרות מאוד גדולה לצד ביקוש רב שקיים לזה בשוק של היום. אז אם חשבתם שהיום לרכוש מעשנה איכותית מדובר בהוצאה ענקית, תחשבו שוב אפשר כמעט בכל תקציב לרכוש מעשנה מצוינת שתשרת אתכם לשנים רבות. אנחנו כאן כדי לתת לכם כמה טיפים לרכישת מעשנה איכותית לבית שלכם.

 

טיפ ראשון – מעשנה בהתאם לתקציב ולא תקציב בהתאם למעשנה

אז הטיפ הראשון הוא אולי הטיפ החשוב ביותר בכל הקשור לרכישת כל מוצר אתם מעוניינים לרכוש. אנחנו לא מעוניינים שתוציאו את כל הכסף הפנוי שלכם על מעשנה ולכן חשוב מאוד לפני הכל לבצע בדיקה של כמה כסף אתם מעוניינים להשקיע במעשנה שלכם ולהגיע עם תקציב מוכן. מעשנות יכולות לעלות כמה מאות שקלים ולהגיע כמה לאלפי ועשרות אלפי שקלים ולכן חשוב מאוד לבצע את התאמת התקציב לפני תחילת חיפוש המעשנה שלכם.

 

טיפ נוסף – אין חכם כבעל ניסיון

יש לכם חבר או אדם במשפחה שרכש כבר מעשנה בעבר? תתייעצו איתו הוא יוכל לעזור לכם להגיע למעשנה הטובה ביותר עבורכם בהתאם לצרכים שלכם. יש כמובן גם המון קבוצות ייעודיות בפייסבוק לשם כך ולכן תעשו את הבדיקה שלכם לפני ותסמכו עלינו שזה יקל עליכם בחיפושים. כמובן שאתם מוזמנים להתייעץ עם מגוון המומחים שלנו בתחום שידעו להתאים לכם את מעשנת הבשרים המושלמת עבורכם.

 

לסיכום

אז כמו שהבנתם שיפודי פרגיות קוואסן במעשנה הוא מתכון פשוט שמשלב בין טעמי המזרח לטעמים המעושנים שכולנו כל כך אוהבים. אנחנו ממליצים לכם לנסות את המתכון מאחר והוא כל כך מיוחד וכנראה שלא יצא לכם לטעום משהו דומה, אז רוצו לקצב, תביאו את הפרגיות ותפעילו את המעשנה ותוך מספר דקות יש לכם ארוחה נהדרת. למתכון פרגיות נוסף לחצו כאן.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות