BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לאוכף טלה בעשבי תיבול בגריל גז

אוכף טלה בעשבי תיבול בגריל גז הוא מעדן שאין כמותו. חובבי הבשר יודעים את נפלאות הטלה ואין אדם שלא יזיל ריר מצלעות טלה או שוק איכותית שנעשתה בצורה טובה. גרילי הגז גרמו לעולם הקולינארי של כולנו להתרחב ואפשר להכין אוכף טלה בקלות, מהירות והכי חשוב בטוב טעם.

לטלה יש כל כך הרבה חלקים טעימים. יש שיאמרו שהשוק היא הטובה ביותר ויש את שיגידו שהם בוחרים בצלעות, כל אחד ומה שהוא אוהב. היום ניקח את הצלעות ונייצר אוכף טלה בעשבי תיבול בגריל גז, טעים, נהדר ועסיסי במיוחד.

רשימת מצרכים

בשביל זה קודם כל ניקח את המצרכים הבאים ונתחיל לארגן אותם על השיש:

מצרכים כמות
צלעות טלה כ- 3 קילו (נתח שלם מהקצב)
שום 3-4 שיני שום
שמן זית 2-3 כפות
מלח לפי טעם
פלפל שחור לפי טעם
עשבי תיבול (אורגנו, מרווה, רוזמרין, טימין) חופן עשיר, חשוב לא להגזים.

אופן ההכנה

חיתוך עשבי התיבול

נתחיל בכך שנקצוץ את כל עשבי התיבול לצד שיני השום בצורה הכי דקה שאפשר. אם ניתן לטחון אותם זה יהיה עוד יותר טוב וכמה שיותר דק וכמה שיותר “אבקתי” יותר טוב. לאחר מכן נוסיף את שמן הזית, מומלץ אפילו להכניס למערבל המזון בכדי לייצר ממש סוג של משחה שתהיה על צלעות הטלה בהמשך. לאחר שסיימנו לייצר את המשחה נתחיל בהוספת מלח ופלפל באמת לפי הטעם וכמה שאנחנו אוהבים, לתערובת תבלינים כזו יש טעמים דומיננטיים במיוחד ולכן חשוב לזכור לא לשים יותר מידי בכדי לא לפגוע בטעם.

 

מריחה אחידה על השר הטלה

אחרי שסיימנו להכין את המשחה הנהדרת הזו אנחנו נתחיל למרוח את הצלעות טלה שלנו באופן אחיד כך שהם יהיו מרוחים היטב בכל התבלינים מבחוץ ומבפנים. לאחר שסיימנו נשרה אותם בתבלינים למשך לפחות שלוש שעות בכדי שהצלעות יקבלו את כל הטעמים באופן מושלם.

עכשיו הגענו לחלק הטוב ביותר, הכנת אוכף טלה בעשבי תיבול בגריל הגז. יש מספר שיטות שניתן להשתמש בהן אבל אנחנו נשתמש בשיטה הקלאסית והמהירה ביותר, בכל זאת אנחנו רעבים רצח, לא? אז ניקח את הצלעות שלנו לגינה למרפסת ונחמם את הגריל שלנו כמה דקות עד שיגיע לטמפרטורה הרצויה. אחרי שסיימנו לחמם את הגריל, נתחיל בהכנת הצלעות שלנו. נשים הצלעות על הגריל ונסגור את זה למשך כמה דקות עד שיקבל את הצריבה. יש שיגידו שכדאי לטגן אותם למתן צריבה על מחבת לפני זה בכדי לסגור את הבשר, אבל בשביל קנינו גריל גז אם לא בשביל לבשל את הצלעות כמו שצריך?

 

שימוש נכון בכלים והכנת הבשר

בהכנת נתחים כמו צלעות טלה חשוב להשתמש במדחום לבשר וזה מאחר ואם לא נשתמש במדחום יהיה לנו קשה לדעת מה מידת העשייה של הצלעות. צלעות טלה טובות צריכות להגיע לכ- 55 מעלות באמצע הנתח או שהבשר יהיה לנו יבש מידי, וחבל. אחרי שסיימנו לבשל את הצלעות בגריל הגז שלנו, נוציא, נפרוס לחתיכות יפות אבל לפני חשוב לתת לו כמה דקות לנוח. נגיש לחברים ונתחיל לגרוף את המחמאות.

 

מה מיוחד בבשר טלה?

בשר טלה כל שנה הופך להיות ויותר פופולארי ואהוד, הוא בעצם מביא את הכבש בגרסתו הצעירה יותר. הסיבה לכך היא קודם כל כי מדובר בבשר שאפשר לבצע איתו את כל שיטות הבישול, אם מדובר בטיגון, אפייה, צלייה בגרילים או במחבתות שונות וכו’. בנוסף הטלה מביא איתו את עולמות הכבש שאנחנו כלכך אוהבים אבל עם הרבה פחות שומן שיש שיאמרו שהם פחות אוהבים שומן ועיקר האוכף שלהם בבשר. בעבר הטלה היה נחשב בשר של עשירים, היה אפשר להשיג אותו ממש לקראת החגים והיינו יכולים לראות אותו בעיקר בתקופות של פסח וראש השנה.

 

אנשים יושבים ואוכלים אוכף טלה בעשבי תיבול בגריל גז

 

גריל גז – טרנד מיותר או באמת גיים צ’יינג’ר?

גריל הגז הופך לכלכך פופולארי בזכות כל מה שהוא מביא איתו. הנוחות של השימוש בגריל גז היא פשוט מדהימה ועל ידי בלון גז ומכשיר דמוי “מנגל” משוכלל אפשר במהירות להרים ארוחה מדהימה במינימום מאמץ ומקסימום טעם. בתקופה האחרונה יותר ויותר אנשים בוחרים להכניס את גריל הגז לחייהם או יותר נכון למרפסת או לגינה שלהם. הסיבה לכך מתחילה בתכונות וממשיכה בגלל שבקלות אנשים מצליחים להרים ארוחות מדהימות במינימום מאמץ, ואין דבר יותר כיף מלראות את כולם מלקקים את האצבעות מבשר שנעשה באופן מושלם בגריל גז.

בחירת גריל גז – איך עושים את זה נכון?

בחירת גריל גז מחייבת אותנו קודם כל במחקר לפני שבכלל אנחנו מבצעים את הרכישה. מדובר במכשיר נוח מאוד שמי שרוכש את המכשיר שמתאים לו ולצרכים שלו, לא רק שהוא יוצא מרוצה הוא גם שוכח איך הוא היה חי לפני זה. את גריל הגז אנחנו נבחר קודם כל ממותג איכותי ואמין שאפשר לסמוך עליו ובעל אחריות מספקת. אין דבר שאנחנו נכעס בגללו יותר אם תהיה בעיית יצרן לאחר רכישת הגריל והאחריות לא תיתן לנו את הכיסוי שצריך בכדי לסדר את זה. בנוסף ההמלצה הגדולה ביותר היא להתייעץ עם מומחים או לפחות חברים שמבינים בתחום. לדוגמא לא להכין אוכף טלה בעשבי תיבול בגריל גז אי אפשר לעשות בכל גריל גז, וגם לזה יש לשים לב.

לסיכום

לכן אם אתם מעוניינים להכין ארוחה מדהימה ללא השקעה גדולה, אוכף טלה בעשבי תיבול בגריל גז יכולה להיות אופציה מהממת עבורכם. חשוב להדגיש שרק קרניבור אמיתי מבין את טעמו של הטלה, ומבין כמה שמדובר בארוחה מרשימה לצד תפוחי אדמה בסגנון מדורה או אפילו ככה ללא שום תוספת צד. אם אהבתם את המתכון מוזמנים להמשיך ולחפש אצלנו עוד מתכונים, יש אותם בשפע.

 

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות