BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לאוכף טלה בעשבי תיבול בגריל חשמלי

אוכף טלה הוא אחד מהדברים היותר מסורתיים שיש. כל כך הרבה חלקים טובים של הטלה שאפשר להכין איתם ממש ארוחות מדהימות. בגריל חשמלי הסיפור הוא טיפה אחר והכל מתחיל בגודל הגריל, אם מדובר בגריל גדול אפשר להכין את אותם הנתחים כמו שעושים בכל גריל אחר. לכן ניתן לכם את המתכון המושלם, לשיפודי כתף טלה שאפשר להכין בקלות ובמהירות.

רשימת מצרכים

מצרכים כמות
חלקי כתף טלה מנוקים מגידים כ- 1 קילו
מלח 1 קורט
פלפל 1 קורט
חרדל 2 כפות
עשבי תיבול (טימין, אורגנו, מרווה) חופן קטן
שום 3-4 שיניים
שומן כבש כ- 200 גרם

 

אופן ההכנה

אחרי שסיימנו לארגן את הכל אנחנו מתחילים בלקחת את החרדל, המלח, הפלפל, את עשבי התיבול ונערבב ביחד. לאחר מכן נכתוש את השום ונוסיף לבלילה ונתחיל לערבב עד להבאת הכל למשחה כזו. את המשחה נשפוך על חלקי כתף הטלה ונתחיל ממש לעסות את חלקי הכתף כמו שצריך בכדי שכל הטעמים יכנסו ויספגו כמו שצריך. מאוד חשוב שתערובת עשבי התיבול שלנו תהיה לא דומיננטית מידי מאחר וזה עלול להרוס את כל הטעם.

 

הכנת השיפודים

לאחר שנתנו לחלקי הכתף לשבת בתוך עשבי התיבול במשך שעה לפחות, נתחיל במלאכה ונעמיס את חלקי הכתף על שיפודים, ככה שעל כל 2-3 קוביות טלה תהיה חתיכת שומן בשיפוד. הטלה הוא דל בשומן ולכן השומן כבש יכול רק לשמור על השיפודים ועל הנתחים יותר עסיסיים ופחות יבשים. את השיפודים חשוב לבנות כך שלא יהיו צמודים מידי הנתחים מאחר והם עלולים לא להתבשל כמו שצריך בצלייה, וחבל.

 

צליית הטלה על הגריל

אז לאחר שסיימנו לשפד את נתחי חלקי הטלה, אנחנו יכולים להתחיל להכין את אוכף טלה בעשבי תיבול בגריל חשמלי. קודם כל אנחנו נחבר את הגריל החשמלי לשקע ובלחיצת כפתור ניתן לקסם לפעול. היתרון הוא שהוא מתלהט ממש במספר רגעים והכל נעשה בלחיצת כפתור, לא צריך לעשות יותר מידי פעולות ותוך מספר דקות בודדות הוא כבר לוהט.

אם בגריל גז היינו צריכים לחבר והפעיל את הבלון ואם בגריל פחמים היינו צריכים להביא פחמים ולהדליק אותן, היתרון של גריל חשמלי הוא בלי בלאגן ובלי סירחון, שקע ותקע ותוך כמה דקות הכל מוכן. את השיפודים מניחים על הגריל החשמלי ונותנים להם צריבה כמה דקות עד שיהיו מוכנים משני הצדדים. בשנייה שהם מוכנים אנחנו נוציא את השיפודים, נניח אותם בצד לכמה דקות והנה הם מוכנים להגשה.

 

למה בשר טלה ולא משהו אחר?

בשר טלה הוא אחד מן הבשרים האהובים והאהודים ביותר. הטלה הוא הכבש בגרסתו הצעירה, הילד של הכבש ולכן הוא מגיע עם הרבה פחות שומן מכבש רגיל. מי שלא אוהב שומן יעדיף טלה באופן ישיר, ולחובבי השומן? אם מוסיפים שומן הטלה יכול להיות מאוד אטרקטיבי ומאוד טעים. היתרון של בשר טלה הוא שאין שיטת בישול שהוא לא מתאים לה. אתה יכול לטגן, להרתיח, סו וויד, לאפות ולצלות וכל שאר סוגי הבישול השונים ולכולם תמצא מתכונים רבים ומגוונים וטעימים במיוחד. הטלה מביא איתו עולם של כבש בגרסתו הצעירה אז גם הבשר שלו יהיה יותר רך, פחות שרירים וגידים מה שהופך אותו ליותר אטרקטיבי.

 

גריל חשמלי – כשהטכנולוגיה והמסורת הולכים יד ביד

יש הרבה אנשים שמספרים שהגריל החשמלי ממש שינה להם את החיים. חלקם אפילו לא יזכרו את הימים של לפני הגריל החשמלי, הוא חוסך זמן, נוחות ובעיקר ריחות רעים ועבודה. אחד היתרונות המשמעותיים שלו הוא זה שהוא מתלהט במהירות ואפשר לעשות אתו באמת הכל. אז אם אתם רוצים להתחיל להשתמש בגריל ביתי מבלי לדאוג לפחמים או גז גריל חשמלי בשבילכם יהיה פתרון מושלם. רק תחברו את הגריל לחשמל, תחכו כמה דקות וכבר יש לכם גריל שמוכן לעבוד.

 

בחירת גריל חשמלי – איך עושים את זה?

אז אם פעם הגריל החשמלי היה גריל של עשירים בלבד, היום מדובר בגריל שאפשר למצוא כמעט בכל תקציב. השוק של גרילים חשמליים הוא שוק עצום ומגוון ואפשר למצוא בכל תקציב את הגריל החשמלי לבית. לכן תמיד השלב הראשוני יהיה לבחור תקציב לגריל חשמלי ולהבין שבהתאם לתקציב גם יגיע הגודל. גריל חשמלי גדול מאוד לא ניתן לקנות בכמה מאות שקלים לצערנו הרב, ואם נמצא אחד כזה ההצעה הראשונית היא להתרחק כי כנראה יש קאצ’.

אחרי זה חשוב לבדוק את האופציות שיש לנו בתקציב שעשינו. תאספו את כל הביקורות שיש על הדגמים ותתייעצו עם חבר או מכר שמבין בנושא, זה יכול להקל עליכם בעתיד. דבר אחרון וחשוב מאוד, תסתכלו על מותגים איכותיים, מותג איכותי מביא אתו אחריות ארוכה יותר ברוב המקרים מה שמבטח אתכם.

לסיכום

אוכף טלה בעשבי תיבול בגריל חשמלי הוא אפשרי אם רק רוצים. מאוד קל לקחת את הטלה המסורתי ולהכניס לו את הטכנולוגיות השונות של היום. הרבה יספרו שזה טעים ורבים אפילו יגידו שזה טעים יותר, אז אם מעוניינים במתכונים נוספים שניתן להכין בגריל חשמלי, תיכנסו לעמדת המתכונים באתר שלנו ותמצאו המון אפשרויות שאפשר להכין בקלילות, בזריזות ובעזרתם לגרוף המון מחמאות.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות