BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לאוכף טלה בעשבי תיבול בגריל פחמים

אוכף טלה בעשבי תיבול בגריל פחמים הוא מחביביי התרבות הקולינארית. הטעם של הטלה לצד שיטות ההכנה המסורתיות הופכות אותו לאחד מן הדברים הטעימים והאהודים בעולם הבשר. גריל פחמים משפיע המון על טעמו של הטלה ומוסיף טעמים שונים לצד עשבי התיבול. כיצד מכינים אוכף טלה בעשבי תיבול בגריל פחמים? איך בוחרים גריל פחמים? אנחנו כאן לעשות סדר.

הפעם, בגריל הפחמים נכין את כתף הטלה. הכתף של הטלה היא חלק עסיסי ונהדר שאם עושים את הנתח בצורה טובה אפשר להאכיל המון אנשים וכולם אבל כולם ילקקו את האצבעות. אז ניקח את השוק, מספר עשבי תיבול, נבעיר את הגחלים שלנו ונתחיל להכין אוכף טלה בעשבי תיבול בגריל פחמים.

רשימת מצרכים

המצרכים כמות
שוק טלה  1 שוק
שום 4 שיניים
שמן זית 2-3 כפות
סויה 2 כפיות
חרדל 3 כפות
מלח 1 כפית
פלפל 1/3 כפית
עשבי תיבול (מרווה, אורגנו מיובש, טימין ורוזמרין) ממש קצת מכל דבר

אופן ההכנה

חיתוך הבשר

בשלב הראשון אנחנו ניקח את שיני השום ונחצה אותם לחצאים. לאחר מכן את שוק הטלה ונתחיל לעשות חורים קטנים בכדי להחדיר אליהם את שיני השום. לאחר מכן, ניקח את כל שאר המרכיבים ונתחיל לערבב אותם ממש עד שזה יראה לנו כמו משחה צהובה. נתחיל בלהכניס את חצאי שיני השום לחורים שיצרנו ולאחר מכן נתחיל למרוח את המשחה עם התבלינים על כתף הטלה, ממש נעשה לה מסאז’ כזה כמו שצריך ונפנק אותה בכל הטוב שיצרנו. אחרי שמרחנו את הטלה חשוב לתת לכתף כמה שעות של מנוחה, לפחות שעה ככה כדי לספוג את הטעמים כמו שצריך.

 

בעירת הפחמים

לאחר שסיימנו לתת לכתף לנוח אפשר להתחיל להכין אוכף טלה בעשבי תיבול בגריל פחמים מסוג כתף טלה עשירה בטעמים. חשוב מאוד, קודם כל לחמם כמו שצריך את גריל הפחמים שלנו. יש לכך חשיבות מאוד גדולה מאחר ואנחנו רוצים להכין כתף טלה כמו שצריך ובשביל להכין אותה שלמה בגריל פחמים חשוב שגריל הפחמים שלנו יהיה גדול מספיק ואיכותי מספיק, ואם אפשר לבצע סגירה עוד יותר טוב.

 

צלייה איטית לאורך וטובה

לאחר שהתחממו הפחמים אפשר להניח את כתף הטלה בגריל הפחמים ולתת לה צלייה איטית של כ-25 דקות ואז נהפוך את הכתף לצד השני וניתן עוד 25 דקות שכאלה. הכתף שלנו תקבל את הצלייה האיטית, ותתחיל לספוח את כל הטעמים המעושנים של הפחמים. לאחר שהיא ישבה ונהייתה מוכנה, אנחנו נוציא את הכתף מהגריל וניתן לה כמה דקות מנוחה בכדי שהנוזלים לא ילכו לנו לאיבוד. לאחר מכן נתחיל בפריסה, ונגיש לחבר’ה או למי שמגיע להתארח ונתחיל לקבל את המחמאות שלשמן עשינו את כל העבודה הזו.

 

מה עוד חשוב לדעת על אוכף טלה בעשבי תיבול בגריל פחמים?

קודם כל חשוב מאוד לזכור שתערובת התבלינים שלנו היא תערובת חזקה מאוד ולכן חשוב לדעת למתן את כמות התבלינים או שהארומה תהיה חזקה מידי והטלה בלתי אכיל. המינונים של התבלינים הם קריטיים במיוחד לעשיית אוכף טלה, ואם אנחנו רוצים ליהנות ושהשאר ייהנו מארוחה טובה וטעימה יש חשיבות רבה לשמירה על מינונים.

גריל פחמים – מה כל כך מיוחד בו?

גריל פחמים, כשאנחנו שומעים את המילה הזו אנחנו לא יכולים שלא להיזכר בכל עולם העל האש, המנגלים הכסופים והישנים וכמובן בחגים השונים שכולם היו מתאספים באיזו פינת יער ומתחילים בחגיגת בשרים. גריל פחמים היום הוא כבר לא המנגל של פעם והרבה אנשים בוחרים לרכוש גרילים מסוג זה מכיוון שעם הטכנולוגיות החדשות הוא הפך ליותר קל לתפעול והביצועים? הביצועים גורמים לכולם להזיל ריר… היום אנשים נהנים מגריל פחמים איכותי במרפסת או בגינה ובקלות הם מכינים מעדנים שונים ממש כמו אוכף טלה בעשבי תיבול בגריל פחמים.

גריל פחמים הוא יותר קשה מצד אחד לתפעול מגריל גז או חשמליים אבל חווית הבישול שלו כל כך נהדרת שרק אנשים שמחשיבים את עצמם “קרניבורים” אמתיים רוכשים אותו. הם כולם יגידו שאין טעים מבשר על גחלים לוהטות, מה שהגחלים עושות לבשר גורמת לחוויה לחוש הטעם ששום גריל אחר לא מגיע לרמה שלה.

אוכף טלה בעשבי תיבול בגריל פחמים

בחירת גריל פחמים לבית

אם אנחנו רוצים לקשט את המרפסת או הגינה שלנו בגריל פחמים חדש אנחנו צריכים קודם כל לעשות כמה שלבים לפני. בשלב הראשוני אנחנו נבדוק מה התקציב הנכון ביותר עבורנו. גריל פחמים איכותי יכול לעלות מכמה מאות שקלים ועד לכמה עשרות אלפי שקלים ולכן חשוב לדעת לבחור תקציב ולא ללכת בלי ידע מוקדם על התקציב שאנחנו מוכנים להשקיע.

לאחר מכן חשוב להתאים את התקציב גם להרגלים שלנו, בוא נגיד שיהיה מאוד קשה למצוא גריל ב- 500 שקל שנועד להאכיל באופן קבוע 50 אנשים. בנוסף תתייעצו עם חברים או מכרים שלכם שאתם יודעים שמחזיקים בגרילי פחמים מסוגים שונים או שכבר ביצעו מחקר דומה לפני, ואם הם מומחים ומבינים מאוד בתחום זה עוד יותר טוב.

לסיכום

אוהבים אוכף טלה בעשבי תיבול בגריל פחמים? נהנים מהארומה ורוצים בעיקר לגרוף מחמאות על מעדן שכזה? באתר יש לנו המון מתכונים שווים במיוחד שניתן לבצע בכל סוגי הגרילים. מעוניינים לחדש את הגריל שלכם? תיכנסו אלינו לאתר מגוון גרילים כל כך רחב שמתאים לכל כיס והכי חשוב? יש לנו צוות מקצועי שיודע להתאים לכם את הגריל באופן הטוב ביותר עבורכם. אז אם אתם קוראים לעצמכם קרניבורים, ואם אתם נהנים מבשר טוב ואיכותי, תקנו מכשיר איכותי שיבצע את הבישול באופן מושלם, ככה שגם אתם וגם החברים שלכם תיהנו מחוויית בשרים.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות