BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איזו לחמניה מתאימה לבשר שלכם?

הכנתם בשר לארוחה ואתם מתלבטים באיזו לחמנייה לעטוף אותו? במאמר זה נפרט את כל סוגי הלחמים והלחמניות שהולכים מצוין עם בשר שעושן במעשנה, נצרב בגריל פחמים או נצלה בגריל גז. עם מטבחי החוץ של ברביקיו אנד מור תוכלו להכין מנות עשירות בטעם וניחוח ולהשאיר את הבית נקי ומסודר בדיוק כמו שאתם אוהבים.

בשר ולחם – השילוב המושלם לארוחה מזינה ומשביעה

לחם ובשר נחשבו מאז ומעולם למזון הבסיסי ביותר שדרוש כדי לקיים את האדם. כמובן שרצוי שגם ירקות ופירות טריים יהיו בנמצא אך זהו לב ליבה של התזונה האנושית כמעט בכל מקום בעולם, ובמקומות שבהם לא התפתחה תרבות המגדלת חיטה, ישנם תחליפים המבוססים על אורז ותירס מגידולים מקומיים הטעימים ומזינים לא פחות ויש שיגידו אף יותר.

כך שארוחה המבוססת על בשר בתוך לחם או מאפה המבוסס על דגן מופיעה בגרסאות שונות בארצות שונות ואנחנו ממליצים לכם לנסות את כולן.

 

לחמניה, לאפה או בכלל טורטיה?

כמעט בכל תרבות על פני כדור הארץ התפתחה באופן מסורתי גירסא כלשהי של לחם, ישנן גירסאות כבדות וצפופות כגון לחם השיפון, אווריריות וקלילות כמו בריוש, שטוחות ורכות כגון הלאפה או גמישות ומלאות טעם כגון הטורטיה. הלחם יכול לשמש להכנת כריך או לעטוף את הבשר, להוות מנת צד או כדי לנגב איתו את הרוטב שנותר בצלחת.

כך או כך, הלחם משביע מאד ומהווה חלק בלתי נפרד מארוחות רבות. כיום ניתן למצוא לחם המבוסס על דגני כוסמין (אין קשר לכוסמת, זהו דגן בפני עצמו) לחם שיפון, לחם דגנים מלאים, לחם שאור (מחמצת) לחם תירס ועוד רבים נוספים.

 

כיצד משלבים את הבשר עם הלחמניה או הלחם הנכונים?

על מנת לשלב נכון את הלחמניה או הלחם עם הבשר צריך לבחון את העסיסיות והמרקם של הבשר ביחס ללחם אותו אתם רוצים להגיש.

ככל שהבשר נוטף רוטב ושומני יותר כך הוא זקוק למעטפת סופגת יותר דוגמת הבאן, הפוקצ’ה או הלאפה, אך אם אנחנו פורסים את הבשר לפרוסות דקות שיש חשש כי יתייבשו, אנחנו זקוקים ללחם דק וקריספי יותר כגון הבאגט, הג’בטה או אפילו הלחם הפרוס והרגיל שאנחנו מכירים מן המכולת כשהוא קלוי לצנים. להלן מספר שילובים מנצחים בין לחם (או מאפה דומה) לבין בשר שלא תוכלו לפספס איתם:

 

פטה אווז וצנים

פטה אווז מוגש בדרך כלל כמנה ראשונה קרה, את פטה האווז לא מבשלים אלא מגישים נא לאחר הכשרה במי מלח להשמדת חיידקים. תוכלו להכין אותו כדי לשמש מתאבן איכותי וטעים למנה העיקרית או להפוך אותו למנה אחת מתוך ארוחת טעימות עשירה בצבעים ובטעמים. את הצנים ניתן לרכוש במרכול מאחד היצרנים האירופאים המובילים או להכינו לבד בבית במצנם. ניתן לצרף חזרת או ריבת בצל כתוספת מושלמת.

 

באן ואסאדו מפורק

מפגש מושלם בין דרום אמריקה ויפן. את האסאדו תוכלו להכין במעשנה או על גבי גריל וכשהוא מוכן להפריד אותו שיערה שיערה עד ליצירת המנה המפורקת. האסאדו המפורק משתלב נהדר עם לחמניית החלב היפנית שסופגת את הנוזלים העשירים. תוכלו לרכוש אותה במעדניה או להכין אותה בבית בלי כל קושי, ואם תצרפו לחגיגה גם קערה של סלט ירקות טריים, הארוחה תהיה פשוט מושלמת.

 

נקניקיה בלחמניה

לא מקוריים? תלוי את מי שואלים, כי ברגע שתגלגלו את נקניקיית הצ’וריסוס החריפה שהרגע הכנתם בגריל גז לתוך לחמנייה עסיסית וטרייה היישר מהתנור, עם מנה מכובדת של כרוב כבוש, חרדל וקטשופ, ותחושו על לשונכם את הטעם העשיר והמלא בעסיס, זה כבר לא יהיה נדוש, זה יהיה טעים.

 

המבורגר בלחמניית שומשום עגולה

ההמבורגר בלחמניה הוא היחיד שיכול להתחרות בפופולאריות של הנקניקיה בלחמניה ולנצח בעממיותו ובטעמו העשיר גם את סטייק האנטרקוט האנין ביותר. במיוחד אם הכנתם בעצמכם את התערובת לבשר ההמבורגר וצליתם אותו על גריל הפחמים עד לדרגת העשייה הכי מספקת שיש, רק לא לשכוח את הצ’יפס.

 

רול עוף צלוי וירקות בטורטיה

החלק הכי כיף בלהגיש לאורחים טורטיות היא לתת להם לגלגל אותה בעצמם. אתם מניחים לפניהם את קערות הגוואקמולי, הצ’ילי המתוק, החזרת הלבנה והירקות הטריים, את הבשר שנצלה זה עתה ונפרס לפרוסות דקות ואת הטורטיות החמות, והם עושים לבד את כל מלאכת הגילגול בעצמם.

כל שנותר לכם זה להגיש להם בירה קרה וקערה גדולה של שעועית אדומה והארוחה תהפוך לחגיגה של ממש. ניתן גם להחליף את מנת העוף בסטייק איכותי פרוס לפרוסות דקות.

 

גירוס יווני אצלכם בסלון

מנת הגירוס היווני שמקבילה לדונר הטורקי היא מנת בשר שנפרס לפרוסות קטנות, נעטף בלחם שנקרא ‘פרנה’ והוא מקביל ללאפה המזרחית, עם סלט כרוב לבן, עגבניות חריפות ( אופציה) טחינה או ציזיקי ( אפשר גם וגם ) והמון סומק. את הגירוס תוכלו להכין בגירסא הכשרה ( ללא ציזיקי ) המכילה פרגיות צלויות או חזה עוף, או בגרסא הפחות כשרה עם פיסות חזיר צלוי, כפי שבדרך כלל נוהגים היוונים לאכול.

 

לחם ממולא בבשר

כדי ליצור לחם ממולא בבשר יש צורך בלחם באיכות גבוהה במיוחד, לחם שנאפה בבית בדיוק לשם כך או לחם ממאפייה מובחרת.

את המילוי העשוי מבשר טחון, פטרוזיליה, שום או בצל מטוגן, עם אפשרות לטחינה, רוטב עגבניות, פטריות מטוגנות וצנוברים או כל תוספת אחרת כיד הדמיון הטובה עליכם מטגנים במחבת או בסיר רחב, לאחר מכן מוציאים את תוכנו של הלחם, ממלאים אותו בבשר ואופים בתנור למשך רבע שעה או עשרים דקות עד לפריכיות קריספית.

איזו לחמניה מתאימה לבשר שלכם?
די.אנד.אס בע”מ
די.אנד.אס בע”מ

חברת D&S הינה חברת יבוא המתמחה במוצרי פנאי ולייף סטייל בסגנון אמריקאי.

החברה, אשר נוסדה בשנת 1989, עוסקת ביבוא גרילים וריהוט גן והינה החלוצה בתחומה.

היום החברה נחשבת ליבואנית המובילה בענף ומספקת שרותי יבוא לרשתות המובילות בישראל ובנוסף מספקת שירות וחלקים למגוון רחב של גרילים הקיימים בארץ. די.אנד.אס הינה היבואנית המקורית של מוצרי וובר ארה”ב – החברה הגדולה בעולם, עם מכירות של למעלה ממיליון גרילים בשנה! במיתוג עצמי, החברה מייבאת באופן בלעדי את מוצרי דישף ודיגרדן הנמכרים בכל רחבי הארץ. לאורך השנים רכשה החברה קהל לקוחות המונה עשרות אלפי אנשים בכל חלקי הארץ.

די אנ אס בפייסבוק | די אנ אס ביטיוב | המייל שלנו: [email protected]

0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות