BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לאיירון פלאט סטייק בגריל חשמלי

איירון פלאט סטייק בגריל חשמלי הוא עוד דוגמא לסטייק שלא הרבה יודעים שאפשר להכין אותו בקלות ובמהירות. מדובר באחד הנתחים היותר זולים שעושים מהם סטייקים אבל הוא לא נופל מכל נתחי הפרימיום השונים. הבעיה מתחילה אצל רבים שהם לא יודעים איך להכין אותו ברוב המקרים. אנחנו כאן כדי להסביר לכם איך להכין איירון פלאט סטייק באופן מושלם.

אז מה זה בכלל איירון פלאט סטייק?

מדובר בנתח שמגיע מן הכתף של הבקר. הנתח הזה הוא בדיוק אותו הנתח שאנחנו מכירים ככתף מספר 5 אצל הקצב, שאם מנקים אותו באופן טוב ועושים חיתוך נכון אפשר להכין מזה סטייק ממש מצוין בלי לקרוע את הכיס. אז קודם כל הכנת פלאט איירון סטייק מכריחה אותנו ללכת לקצב ולבקש ממנו את הנתח.

רשימת מצרכים

לאחר מכן אנחנו ניקח את המרכיבים הבאים:

חומרים כמות
נתח פלאט איירון סטייק קילו וחצי
מלח חופן
פלפל חופן
שמן זית כחצי כוס

אופן ההכנה

שלב ראשון – מתבלים לפני צלייה

אז כמו שאפשר להבין אין יותר מידי עבודה בכל מה שקשור לפלאט איירון סטייק בגריל חשמלי. בשלב הראשון אנחנו ניקח את הנתח היפייפה שלנו ונעבוד איתו באופן שלם. קילו – קילו וחצי של נתח שאפשר לעבוד איתו ולהניח אותו על הגריל זה חשוב מאוד. אנחנו נרצה לשים על הנתח שלנו קצת מלח, קצת פלפל וכמובן שמן זית כדי לפזר את הכל. אנחנו נעסה אותו בשמן זית עד שיהיה מכוסה מכל הכיוונים ואפשר יהיה להתחיל בתהליך הצלייה שלו.

 

שלב שני – צלייה מהירה למידת עשייה מדויקת

בגלל שמדובר בנתח בעל אחוזי שומן לא נמוכים אז הצריבה שלו היא מאוד חשובה והוא חייב לשבת בצלייה לפחות כמה דקות טובות עד שיגיע למצב של מידת העשייה האהובה עלינו. אנחנו כקרניבורים אוהבי בשרים נרצה שמידת העשייה תהיה לא יותר ממדיום ולכן חשוב מאוד לדעת לעבוד עם נתחים מהסוג הזה. נניח אותו על צד בגריל החשמלי שלנו ונתחיל בצלייה של איירון פלאט סטייק בגריל חשמלי.

לאחר מספר דקות שאנחנו רואים שהוא מקבל בדיוק את הצריבה ואת הקראסט שאנחנו אוהבים בבשר לכן חשוב לעבוד עם בשר בטמפרטורת החדר ולראות שאנחנו מרחנו את כל הנתח שלנו בשמן זית, אחרת הוא עלול להתייבש ולא להיות אחיד במידת העשייה שלו. לאחר צריבת של מספר דקות על שני הצדדים הבשר שלנו מוכן ואנחנו יכולים להגיש את הנתח הנהדר הזה לכל מי שהגיע.

 

רעיונות לסלטים מרעננים לצד הבשר

לצד הבשר אנחנו תמיד ממליצים להכין סלט מרענן ופרשי מסוגים שונים. בגלל שהכנו כאן סטייק בסגנון “על האש” ביתי אנחנו נמליץ להכין גם סלט שהוא יותר מתאים לעל האש אולי סלט חי, אולי סלט קצוץ דק עם עגבניות, פלפלים, בצל ומלפפונים. כמובן שעוד סגנון שיכול להיות נהדר הוא דווקא סלט שעשוי מירקות על האש.

 

גריל חשמלי – הדור הבא של הגרילים השונים

אז למי שלא יודע זה ממש פשוט להכין איירון פלאט סטייק בגריל חשמלי. היתרון בגריל החשמלי שאפשר להיות ספונטניים וממש תוך דקות בודדות מהרגע שהבאנו את הסטייק אפשר כבר להאכיל את כל המשפחה עם סטייק איכותי וטעים. אז כשאומרים לנו גריל חשמלי לרוב אנחנו חושבים שמדובר בפלטה קטנה ששמים בבית במטבח. מה שהרבה לא יודעים שגריל חשמל הוא הרבה יותר מסתם פלטה שמניחים במטבח. עם ההתקדמות הטכנולוגית גם הגרילים החשמליים התפתחו טכנולוגית והפכו להיות שונים באופן מהותי ממה שהכרנו בעבר. הגרילים החשמליים לא רק שהם גדלו והפכו להיות בגדלים של הגרילים מכל הסוגים השונים הם הפכו לשם חם וחלק מהתחרות, ובגלל זה הביקוש אליהם כל שנה עולה ועולה וכן ההיצע שלהם רק גדלה כל שנה. לגריל החשמלי תכונות רבות שמאפיינות אותו כאשר מה שגורם לכולם להחליט ולהתנסות הוא הנוחות המדהימה שהוא מביא איתו.

איירון פלאט סטייק בגריל חשמלי

 

נוחות זה לא סתם גימיק

הנוחות של הגריל הכי חשמלי היא אולי הסיבה שהופכת אותו לגריל כל כך מבוקש. הגריל החשמלי לעומת גריל גז או גריל פחמים לא מצריך מאיתנו כמעט שום פעולה. כמו כיריים חשמליים בבית, שבלחיצת כפתור הוא כבר מתחממים ואפשר להתחיל להכין ארוחת מלאכים, גם לגריל החשמלי יש בדיוק את אותו המתג ואת אותה הנוחות.

מי מאיתנו לא זוכר כמה קשה זה להפעיל את המנגל וכמה זמן לוקח להכין את הכל לפני שמתחילים בכלל את הצלייה. להדליק את הפחמים, להסריח את הבגדים ואי אפשר להיות ספונטני, יש לפחות שעה עד לרגע שאפשר בכלל להתחיל את ההכנה, בינתיים הילדים משתגעים, צעקות וריבים ותוך כדי גם צריך לתפעל את הגריל עצמו.

 

אז כמה יעלה לנו גריל חשמלי חדש לבית?

אז הגריל החשמלי הוא לא רק פותר את הבעיות גם היום אפשר להתאים גריל חשמלי כמעט וכל תקציב. אם בעבר היה מדובר בגריל שרק אנשים עם כסף היו יכולים להנות ממנו, היום בכמה מאות שקלים אפשר להעמיד גריל חשמלי איכותי בבית שלנו. כמובן שככל שנרצה את הגריל החשמלי שלנו יותר איכותי אנחנו נצטרך להשקיע יותר כספים וגריל חשמלי איכותי וגדול בעל כל הפיצ’רים וכל הטכנולוגיות המתקדמות ביותר יכול להגיע גם לעשרות אלפי שקלים. לכן קשה מאוד לשים את האצבע על המחיר של הגריל.

לסיכום

איירון פלאט סטייק בגריל חשמלי הוא תענוג לכל חובב בשרים. העבודה אינה קשה והיא מתגמלת עוד יותר. אנחנו ממליצים לכם לנסות את הכנת הסטייק בגריל החשמלי שלכם, אתם לא תתבאסו.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות