BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך יוצרים רטבי ברביקיו תוצרת בית ומרינדות לתוספת טעם

רטבי ברביקיו ומרינדות תוצרת בית הם לא רק בריאים יותר ונטולי חומרים משמרים למינהם, הם גם מאפשרים לכם לחגוג את חווית הבישול ולהראות את היצירתיות שלכם במטבח. רטבים ומרינדות יסייעו לכם להשיג טעם מיוחד לצליית ירקות, דגים, עופות ובקר לארוחות משפחתיות או עם כל החברים, לקצור מחמאות וליהנות מאוכל טעים יותר, בריא יותר ומזין יותר לכם ולכל האורחים. 

 

רטבים ומרינדות 

תפקידם של רטבים ומרינדות הינם לרכך, לעדן ולהספיג את הבשר בטעם ובניחוח, על מנת שכאשר נניח אותו במעשנת או על הגחלים, הוא יהפוך למעדן של ממש. לכל תרבות יש סוגים שונים של מרינדות ורטבים שבלעדיהם לבשר פשוט אין את אותו הטעם המוכר. ניתן להעניק להם גוון חרפרף, מתקתק, מלוח או משולב, ובכך להפוך כל ארוחה לחגיגה של צבעים, טעמים וניחוחות מגרים. הרטבים והמרינדות גם עוזרים לבשר הנצלה להשאר לח דיו כדי שלא להתייבש בתהליך. ניתן ואף מומלץ להכין רטבים ומרינדות שונות בבית מכיוון שהן יהיו עשויות מחומרי גלם טריים וללא חומרים משמרים שונים, עודף סוכר או עודף מלח ולכן הם גם יהיו הרבה יותר בריאים. 

 

איך יוצרים רטבי ברביקיו תוצרת בית ומרינדות לתוספת טעם?

קל ופשוט להכין מרינדות ורטבים תוצרת בית, כל מה שצריך זה מעט זמן פנוי וראש יצירתי. כשאתם מכינים את הרטבים שלכם בעצמכם בבית, זה הזמן להביע את הכשרון שלכם, את הטעם האישי שלכם, ואת המגע האנין לחיך שאתם הכי אוהבים. ניתן לשחק עם המרכיבים, להחליף אותם, להדגיש טעמים, לגוון ולהעשיר על מנת להגיע לרוטב המושלם. לא רק בשרים יוצאים נשכרים מתוספת ברביקיו ומרינדות תוצרת בית אלא גם ירקות לארוחה צמחונית מלאה בטעם, צבע וניחוח שתשביע ותספק אתכם גם אם אינכם נוהגים לאכול בשר. 

 

מרכיבים שכדאי שיהיו לכם בבית דרך קבע 

ישנם מספר מרכיבים בסיסיים שמומלץ להחזיק בבית דרך קבע על מנת שבכל פעם שיתחשק לכם להיות ספונטיים יהיו לכם די חומרי גלם זמינים, להלן רשימה חלקית ( כל אחד יכול להוסיף או לשנות כאוות נפשו ועל פי טעמו ) של מרכיבי בסיס מומלצים:

דבש

סילאן

רוטב סויה 

קמח

סוכר חום ולבן

מלח גס 

לימונים

בזיליקום

זעתר

אורגנו

רוטב צ’ילי חריף או מתוק 

פלפל שחור ולבן                         

שמן זית

מייפל אמיתי 

ציר ירקות

בצל

שום

 

עיקרון התמש”ח 

כדי להכין לבד מרינדות צריך להכיר את עקרון תמש”ח, לא משנה באילו חומרי גלם אתם משתמשים, חשוב שהם יתקיימו זה לצד זה על פי ראשי התיבות הבאים:

ת – תבלינים

מ – מלח

ש – שמן 

ח – חומץ 

כשאתם מקפידים על מרכיבים בסיסיים אלו במרינדה שלכם, תוכלו ליצור עשרות מרינדות מגוונות, עשירות בטעם וניחוח ונפלאות. החומץ יכול להתקבל הן מן החומצים השונים הקיימים בחנויות כגון חומץ תפוחים, חומץ אורז או חומץ בן יין, וגם ממיץ לימון סחוט טרי. השמנים הקיימים כיום יכולים למלא מדף שלם במטבח שלכם, משמן זית אקסטרא וירג’ין, שמני שומשום ובוטנים למיניהם, שמן קוקוס ועוד טעמים מגוונים אחרים.  

 

מתכונים לוהטים למרינדות ורוטב ברביקיו תוצרת בית

על מנת שתוכלו להפתיע את האורחים שלכם בנתח צלי עסיסי וטעים במיוחד, אספנו עבורכם מספר מתכונים לוהטים שישדרגו לכם כל ארוחה. כמובן שמותר לכם לשנות, להחליף, לגוון ולמצוא דרכים חדשות לשלב טעמים למנה מנצחת שכולה פרי יצירתכם:

ברביקיו אמריקאי אמיתי ביתי 

רוטב הברביקיו נולד בארצות הברית, שם הוא נחשב למקור גאווה גדול. לכל מדינה בארה”ב יש דרך מעט שונה לתבל את רוטב הברביקיו שלה המושפע מתוצרת מקומית, העדפה וטעם אופייני של תושבי המקום ושל סוג הבשר אותו יש למרוח ולתבל. להלן מתכון בסיסי להכנת ברביקיו אמריקאי אמיתי ביתי:

מרכיבים 

בצל אחד קצוץ

כף שמן זית

שתי כפות רסק עגבניות

שש כפות קטשופ

חצי כוס רוטב סויה

חצי כוס סוכר חום

כפית פפריקה

ארבע כפות חומץ 

חצי כוס מים 

מלח ופלפל שחור גרוס

הוראות הכנה 

במחבת כבדה מחממים בשמן הזית את הבצל הקצוץ ומטגנים עד להזהבה, מוסיפים את רסק העגבניות וממשיכים לטגן עוד כדקה. בהדרגה מוסיפים את כל המרכיבים ביחד עם כוס המים, מביאים לרתיחה וממשיכים לבשל כך עוד כ- 15 דקות. טועמים ומתקנים את התיבול על פי הטעם, ממשיכים לערבב כדי למנוע מהרוטב להדבק לתחתית ולהשרף עד שהרוטב מצטמצם ונהיה סמיך אך לא סמיך מדי. את הרוטב שמתקבל ניתן לאחסן בצנצנת מעוקרת במשך כחודש ימים במקרר. ברוטב הברביקיו תוכלו להשתמש למגוון רחב מאד של שימושים, כמו לדוגמא לשמש כמטבל, כממרח לכריכי בשר חמים, לתיבול צ’יפס עסיסי, למריחה על נתחים לפני צלייה, כרוטב להמבורגר, עופות וירקות צלויים. 

מרינדת שום, לימון ועשבי תיבול 

מרינדה זו תהפוך כל ארוחה למעדן אמיתי, היא כל כך פשוטה וקלה שתוכלו להכין אותה גם ללא שום נסיון קודם במטבח. היא מומלצת בעיקר לדגים, עופות וירקות, וניתן גם למזוג אותה לפסטות להעשרת הטעם שלהן. 

מרכיבים 

שש כפות שמן זית

ארבע שיני שום

כפית טימין

חצי כפית אורגנו

אחת ורבע כפיות מלח

חצי כפית פלפל שחור טחון

אחת וחצי כפיות לימון מגורר

הוראות הכנה 

מערבבים את כל המצרכים בקערה עמוקה, עוטפים בשקית ניילון נצמד ומניחים במקרר לפחות לחצי שעה כדי שהטעמים יתמזגו. לאחר מכן מורחים שכבה נדיבה על גבי נתח הדג או העוף וצולים על גבי גחלים או במעשנת הבשרים. ניתן גם להניח פרוסות לימון עגולות על גבי הנתח להעשרת הטעם, ולהחליף את הטימין ברוזמרין טרי ורענן. 

די.אנד.אס בע”מ
די.אנד.אס בע”מ

חברת D&S הינה חברת יבוא המתמחה במוצרי פנאי ולייף סטייל בסגנון אמריקאי.

החברה, אשר נוסדה בשנת 1989, עוסקת ביבוא גרילים וריהוט גן והינה החלוצה בתחומה.

היום החברה נחשבת ליבואנית המובילה בענף ומספקת שרותי יבוא לרשתות המובילות בישראל ובנוסף מספקת שירות וחלקים למגוון רחב של גרילים הקיימים בארץ. די.אנד.אס הינה היבואנית המקורית של מוצרי וובר ארה”ב – החברה הגדולה בעולם, עם מכירות של למעלה ממיליון גרילים בשנה! במיתוג עצמי, החברה מייבאת באופן בלעדי את מוצרי דישף ודיגרדן הנמכרים בכל רחבי הארץ. לאורך השנים רכשה החברה קהל לקוחות המונה עשרות אלפי אנשים בכל חלקי הארץ.

די אנ אס בפייסבוק | די אנ אס ביטיוב | המייל שלנו: [email protected]

0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות