BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדריך הכנת מרינדה לבשר

אם אתם חושבים לעשות מרינדה לבשר שאתם רוצים לצלות, קחו בחשבון שיש מגוון אדיר של אפשרויות בתחום הזה. יש אינספור טעמים ותערובות שביניהן ניתן לבחור, מה שאומר שכדאי לקחת את הזמן מראש ולבחון כמה אופציות.

אוהבים בשר ועושים מידי פעם “על האש”? אם כך, ברור מדוע אתם מחפשים מידי פעם את הדרך הכי טוב שיש לשפר את הבילוי הזה ולהביא אותו לגבהים חדשים. זה לא משנה איזה סוגים של בשרים אתם נוהגים לצלות על הגריל שלכם, כי מה שבטוח זה שכל סוג של בשר אתם יכולים לשפר עוד יותר. ראשית, יש כמובן משמעות לשאלה האם אתם קונים בשר איכותי או לא, שכן בשר מאיכות ירודה הוא בשר שגם אם תעשו לו טיפולים ושיפורים – לא יהיה טעים. שנית, חשוב לזכור שאם, במקרה, אתם קונים בשרים קפואים, כדאי יהיה להפשיר אותם בזמן. זה אומר שהדבר הכי גרוע שתוכלו לעשות יהיה לשים את הבשר ישר מהמקפיא על המנגל, כך שכדאי יהיה לתכנן את הברביקיו מראש, להפשיר את הבשרים בצורה איטית וכך להגדיל את הסיכוי שלכם לצאת כמה שיותר מרוצים מהעניין. אם כל זה לא מספיק, חשוב לדעת שזה לא במקרה שכל כך הרבה שפים מובילים ממליצים לעשות מרינדה לבשר, שכן מרינדה יכולה לתת לבשר לא מעט טעמים וארומה נפלאה.

 

בחירת הטעם הרצוי

בנוסף לכל זה, חשוב שגם תתייחסו לשאלה על איזה סוג של בשר מדובר. העניין הוא שאם אתם רוצים להכין מרינדה לפרגיות, הרי שהטעם צריך להיות שונה לעומת מרינדה שאולי תרצו לעשות לבשר בקר. בנוסף, מעבר לטעם עצמו, יש צורך גם להתייחס למשך הזמן שבו כדאי יהיה להשרות את הבשר במרינדה. אם מדובר, לדוגמא, על פרגיות, הרבה פעמים גם רק שעתיים-שלוש של השריה יכולות לעשות את העבודה. מצד שני, אם אתם חושבים לקחת נתח גדול של בשר בקר, סטייקים או אסאדו, הרי שאז ההשריה צריכה לכלול לפחות לילה שלם. לכן צריך לרדת לעומקם של הפרטים ולקבל מראש את ההחלטות הללו. מבחינת הטעמים אתם יכולים להיות בטוחים שהשמיים הם הגבול, שכן תוכלו לבחור במרינה של הדרים לעומת מרינדה שהמרכיב העיקרי בה הוא שום. יש אפשרות גם לשלב דבר ועוד הרבה טעמים אחרים שיהיו יותר מלוחים, חמוצים ואפילו חריפים. לכן חשוב להחליט איזה סגנון של בשר אתם רוצים לעשות ובהתאם לכך תוכלו לבחור את המרינדה הנכונה.

 

השימוש ביין איכותי למרינדה

אחד מהמרכיבים הכי חשובים שיש שכדאי יהיה לשלב תמיד במרינדה, זה כמובן יין. יש הבדל בין השימוש ביין לבן ובין השימוש ביין אדום, שכן בדרך כלל היין האדום ייתן ארומה יותר מאסיבית ועמוסה בטעמים. מה שבטוח זה שאם אתם כבר טורחים, קונים בשר איכותי ומכינים לו מרינדה, הרי שאתם חייבים גם לקנות יין מאיכות חסרת פשרות. זה לא אומר אומנם שאתם חייבים לשלם על היין שלכם הון עתק, אך זה כן אומר שכדאי יהיה לבדוק אותו בעצמכם. כלומר, אחת מהטעויות שהרבה פעמים חוזרות על עצמן היא שאנשים לא טועמים בכלל את היין שבו הם עומדים להשרות את הבשר, וזו עלולה להיות טעות שתהרוס את כל המרינדה ואת ההנאה מהעניין. לכן בהחלט כדאי יהיה, לפני הכול, לטעום את היין ולראות שהוא באמת איכותי, טעים ולא, חס וחלילה, מקולקל. כל הדברים הללו ישפיעו בסופו של דבר החוויה ועל ההנאה מהטעם הסופי שיהיה לבשר ולכן יש מקום להתייחס אליהם ברצינות.

 

איך צולים בשר על האש?

לבסוף, אחרי לא מעט שעות שבהן הבשר שבו בחרתם ישכב לו בתוך המרינדה, יגיע הרגע הגדול שבו תעלו אותו על המנגל. כאן חשוב להבין שיש הבדל בין עבודה עם גריל גז ובין עבודה עם גריל פחמים, כאשר בשנים האחרונות זה ברור שגריל גז זו הבחירה הנכונה. העניין הוא שלא פעם בגריל פחמים קשה יותר לשלוט על עוצמת האש, מה שמוביל לכך שהבשר נעשה יותר מידי ולפעמים אפילו נשרף. כמובן שזה חבל מאוד ורצוי להימנע מהמצב הזה, כי אחרי שהשקעתם כל כך הרבה במרינדה, לא כדאי יהיה לעשות הכול כדי שטעם הבשר יהיה נהדר? לכן אנחנו ממליצים לכם לעבוד עם גריל גז, אך גם במובן הזה כדאי לקחת בחשבון שיש סוגים שונים של גרילים. מה שבטוח זה שאם יש לכם את אותו גריל גז כבר לא מעט שנים, אתם יודעים לתפעל אותו ויודעים כיצד להביא אותו בדיוק לטמפרטורה הרצויה והמתאימה לבשר שלכם. קחו בחשבון, גם בנושא הזה, שסוג הבשר, הגודל שלו והחיתוך שלו ישפיעו בצורה ישירה גם על רמת החום או האש הרצויה. אם מדובר על נתח גדול במיוחד אומנם פעמים רבות כדאי יהיה לתת לו “מכת חום” התחלתית, אך כדי להימנע את שריפתו כדאי יהיה דווקא לצלות אותו בצורה איטית יותר. את כל הפעולות הללו הרבה יותר נוח לעשות בעזרת גריל גז ולכן, אם במקרה עד היום לא רכשתם גריל כזה, למה שלא תעשו זאת כבר עכשיו?

 

בין צלייה לבישול

עוד דבר קטן שכדאי לדעת על צליית בשרים שעמדו במרינדה ושעולים על גריל גז, זה שגריל הגז מאפשר לנו ליצור גם משהו בין צלייה ובין בישול. זה אומר שתוכלו להעמיד את הבשר על כלי מיוחד שיעמוד כולו על המנגל, מה שיצור את השילוב בין צלייה ובישול. מדובר כאן על ארומה מיוחדת ועל שיטת צלייה שאומנם תיקח יותר זמן, אך פעמים רבות היא תוביל לתוצאה טעימה במיוחד. לכם כדאי שתיקחו בחשבון את האפשרות הזאת, כי אם אתם כבר משקיעים ורוצים להפוך את חוויית הברביקיו לנהדרת, כדאי לזכור שיש גם אופציות צלייה שונות. ההשקעה בנושא הזה כולל גם לא מעט ניסיון ולמידה עצמית, אך אתם יכולים להיות בטוחים שתיהנו לכל אורך הדרך כך שזה בהחלט מומלץ.

 

איך תדעו איזה גריל גז חדש כדאי לרכוש?

לאחרונה החלטתם שהבילוי המועדף על המשפחה שלכם זה באמת לעשות ברביקיו? התחלתם לעשות מרינדה, להשקיע בבשרים שאתם צולים ואתם רוצים לשפר עוד יותר את החוויה? אם כך, הגיע הזמן שתבינו גם אתם שהרבה פעמים המפתח לחוויית הברביקיו המושלמת זו השאלה האם יש לכם גריל גז טוב או לא. למעשה, תוכלו להיות בטוחים שאם תתחילו לעשות כבר עכשיו חיפוש בנושא אתם תראו שיש לא מעט גרילים שעובדים על גז. זה אומנם חיובי כי זה אומר שתוכלו לבחור בין אופציות רבות, אך מצד שני, זה גם עלול להיות מעט מבלבל. לקנות גריל גז זה אומר שצריך לבדוק היטב במה אתם משקיעים ואיזה מכשיר אתם עומדים לרכוש, כך שבהחלט כדאי יהיה לבדוק את ההמלצות של המומחים. האם כל מי שעוסק בתחום הזה ממליץ דווקא על גריל גז מסוים שיתאים יותר לבשר במרינדה? והאם מדובר בהכרח על הגריל הכי יקר שיש? ככל שתעשו מחקר מקיף יותר בנושא יהיה לכם קל יותר לבחור את המוצר המתאים לכם, אז למה אתם מחכים?

הכנת מרינדה לבשר
ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות