BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

היתרונות של שימוש במעשנת בשר לבישול

הלהיט הגדול של הקיץ, מעשנת הבשר לבישול, מגיע אל החצר הפרטית שלכם. מעשנת הבשר הפכה לסמל סטטוס ולתחביב טעים ומזין בעשרות אלפי בית אב בישראל ומתאימה הן לחצרות הבתים והן למרפסות. העשן שהן פולטות מועט, ואף על פי שהן מנדפות ריח של עישון הן אינן נחשבות למטרד (ויש שאומרים שהניחוח הבוקע מהן אפילו נעים ומגרה את מיצי הקיבה) אז מה היתרונות של שימוש במעשנת בשר לבישול ואיך מעשנים נכון? כל זאת ועוד במאמר זה. 

 

מעשנת בשרים אצלכם בחצר (או במרפסת)

מעשנת בשרים הינה מכשיר מודרני המבוסס על הטכנולוגיה העתיקה בעולם – עישון בשרים באמצעות שבבי עץ או פחם לטעם מיוחד של בשר נימוח שניתן לשמור אותו למשך זמן רב במקפיא ולטעום ממנו בהזדמנויות שונות. מן הבשר ניתן להכין ארוחות עיקריות, מנות ראשונות, כריכים, נישנושים בין ארוחות וכיבוד המוגש לאורחים עם מספר מטבלים ורטבים.

ניתן לעשן בשר בקר, כבש, דגים ועופות אך גם גבינות וירקות לטעם וניחוח עילאיים שיהפכו כל ארוחה אצלכם בחצר או במרפסת לחגיגה של ממש. קל מאד לתפעל ולתחזק את המעשנת, פליטת העשן שלה מועטת, היא אמנם פולטת מעט ארומה מעושנת אך אינה נחשבת למטרד וניתן להציבה גם בחצר או במרפסת בעלות שטח קטן יחסית ולאחסן אותן בבטחה בצד כשאינכם משתמשים בה. עישון הבשר מתאים הן לימי הקיץ והן לימי החורף למגוון מנות חגיגיות, טעימות, בריאות ומשביעות לשבתות וחגים וימים מיוחדים. 

 

מסורת ארוכת שנים של עישון בשרים 

עישון בשרים הינה מסורת עתיקת יומין אשר איפשרה לבני אדם לשרוד תקופות קשות של רעב ומחסור. הבשר המעושן מתאים לאחסון ממושך במקפיא עד שלושה חודשים מבלי להתקלקל ויכול להוות חלק מתזונה בריאה ומאוזנת במגוון דרכים. ניתן להגישו כמנה עיקרית כשהוא עדיין חם או לפרוס ממנו פרוסות דקות ולהניח על פרוסת לחם, להגישו כחטיף הנזלל עם מספר מטבלים על פי הטעם האישי שלכם ואפילו לקצוץ אותו לתוך סלט.

כמעט בכל תרבות ניתן למצוא מעדנים המבוססים על בשר מעושן כגון לקס (סלמון מעושן ושמנת) ממרח לקרדה מעושנת, סטייק טונה מעושן, נקניקים ונקניקיות, גבינות מעושנות לצד פירות ואגוזים וסלט עשיר ובריא של ירקות שורש מעושנים ברוטב עשיר שהופכים כל ארוחה לבריאה ומזינה הרבה יותר. מהיום תוכלו להכין את המעדנים האהובים עליכם ביותר בעצמכם בבית ולקצור מחמאות מקיר לקיר ללא מאמץ. 

מעשנת פלט

היתרונות של שימוש במעשנת בשר לבישול 

למעשנת הבשר לבישול יתרונות רבים מאד, החל משמירה על סדר וניקיון בתוך הבית וכלה בחסכון משמעותי באנרגיה, מלבד היותה יפה ואסתטית וסמל סטטוס נוצץ אצלכם במרפסת או בחצר. להלן מספר יתרונות של שימוש במעשנת בשר לבישול:

לכלוך ובלאגן – לא בביתנו 

מי מאיתנו לא מכיר את הטרחה והבלאגן המתלווים באופן קבוע לאירוח. הלכלוך, המהומה והריחות העזים במטבח יכולים להוציא מן הדעת כל אחד, והריבים מי ינקה אחרי שהאורחים הולכים מיותרים ומתישים לחלוטין. באמצעות המעשנת המטבח נותר נקי ומבהיק, אין ריחות טיגון ובישול בתוך הבית, הבית נותר נקי ומסודר וכל עבודת הבישול נערכת בחוץ, במרפסת או בחצר הבית. 

שמירה קשר עין והשתלבות בשיחה עם כל החבר’ה

במידה ובחרתם לעשן את מנת היום ממש רגע לפני שהאורחים מגיעים ובזמן שהם מתאספים בחצר או במרפסת אתם עדיין מתעסקים במדידת חום ובבדיקת איכות הצלייה, אתם ממש שם איתם, מדברים ומפטפטים על כוס בירה קרה ומגישים את הארוחה מיד אל השולחן בלי לפספס שום פיסת רכילות. 

אפיה, צלייה וגם בישול באמצעות מעשנת בשרים 

ניתן לאפות באמצעות מעשנת בשרים על ידי הכנסת הבצק לתוכה בדיוק כפי שמכניסים לתנור. תוכלו לאפות פיתות, לחמים, לחמניות, פיצות, עוגות, פשטדות וקישים ללא מאמץ, ניתן לצלות בשרים בחום גבוה ולקבל את אותה התוצאה, אם לא טובה יותר, מאשר השתמשתם בגריל פחמים רגיל, לקבל טעם עשיר וארומה ייחודית ולהרגיש כמו בסקנדינביה אצלכם במרפסת בפתח תקווה. 

יש גם לטבעונים 

גם טבעונים מושבעים יכולים ליהנות ממעשנת בשרים וליהנות מארוחה בריאה ומשביעה במיוחד. באמצעות מעשנת הבשרים תוכלו להכין מנות צמחוניות וטבעוניות המבוססות על ירקות שורש ולהגישם אפויים או צלויים, או להכין מהם סלטים מובחרים כגון סלט חצילים מעושן, פטריות מעושנות, סלט כרובית מעושנת ועוד. 

משקאות וקינוחים בתוך המעשנה? כן!

ניתן להכין במעשנה סירופים טבעיים מבישול ומיצוי פירות טריים אשר ישמשו כבסיס להכנת משקאות קלים או אלכוהוליים כמו למשל סירופ לימונים, רימונים, תותים, דובדבנים או תפוחים. את הסירופ ניתן למזוג לקוקטיילים או שייקים ולהגישם טריים וצוננים או להשתמש בהם כרוטב לקינוחי גלידה ועוגה. תפוחים ואגסים ניתן גם לאפות במעשנת ולהכין מהם קינוח טבעי ובריא. 

בריאות וחיסכון באנרגיה 

המעשנת מאפשרת לכם לצלות בבת אחת מספר קילוגרמים של בשר ( הכמות משתנה בהתאם לגודל המעשנת ) ולשמור אותו למשך זמן רב במקפיא, לאחר שחילקתם אותו למספר מנות שאותן ניתן להפשיר לפי הצורך ולצרוך לאורך זמן. בנוסף, במעשנות המבוססות על שבבי עץ, הבישול והצלייה של הבשר הינו בריא יותר וגם ניתנת לכם האפשרות לבחור את הארומה על ידי בחירת שבבים מתאימים בניחוחות שונים. 

 

מעשנת בשרים – תענוג שלא נגמר

מעשנת הבשרים תעניק לכם שעות של חווית טעמים וניחוחות בכל פעם מחדש, החל ממנות קיציות וקלילות של ירקות ודגים וכלה במנות חורפיות של צלי בשר מעושן בתפוחי אדמה. מעשנת הבשרים מתאימה הן למרפסת והן לחצר, ניתנת לאחסון בקלות, חוסכת באנרגיה ועוזרת לשמור על מטבח נקי ומסודר בדיוק כפי שאתם אוהבים, ולהיות במרכז העניינים גם כשאתם מטפלים בבשר.  

מעשנת פלט
די.אנד.אס בע”מ
די.אנד.אס בע”מ

חברת D&S הינה חברת יבוא המתמחה במוצרי פנאי ולייף סטייל בסגנון אמריקאי.

החברה, אשר נוסדה בשנת 1989, עוסקת ביבוא גרילים וריהוט גן והינה החלוצה בתחומה.

היום החברה נחשבת ליבואנית המובילה בענף ומספקת שרותי יבוא לרשתות המובילות בישראל ובנוסף מספקת שירות וחלקים למגוון רחב של גרילים הקיימים בארץ. די.אנד.אס הינה היבואנית המקורית של מוצרי וובר ארה”ב – החברה הגדולה בעולם, עם מכירות של למעלה ממיליון גרילים בשנה! במיתוג עצמי, החברה מייבאת באופן בלעדי את מוצרי דישף ודיגרדן הנמכרים בכל רחבי הארץ. לאורך השנים רכשה החברה קהל לקוחות המונה עשרות אלפי אנשים בכל חלקי הארץ.

די אנ אס בפייסבוק | די אנ אס ביטיוב | המייל שלנו: [email protected]

0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות