BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השוואת יתרונות וחסרונות של גרילי גז מול גרילי פחמים

מתלבטים במה לבחור? בגריל גז או גריל פחמים? חשוב לזכור שלכל אחד מאלו יש יתרונות וחסרונות שצריך לקחת בחשבון. אז כדי שתוכלו להזמין חברים ל’על האש’ בלי דאגות, הכנו עבורכם את המדריך האולטימטיבי שיעשה לכם סדר עם השוואת היתרונות והחסרונות של גרילי הגז וגרילי פחמים בלי שום בעיות.

 

על האש אצלכם במרפסת או בחצר 

אין דבר מהנה יותר מלהזמין את כל החברים וכל המשפחה ל’על האש’ אצלכם במרפסת או בסלון. גרילי הגז והפחמים יכולים לספק שפע של מנות טעימות ומזינות החל מבשרים על כל סוגיהם, ירקות, תבשילים שהוכנו על גבי מחבתות יצוקות, ואפילו לאפות פיתות. היתרון הגדול הנוסף של שניהם הוא להוציא את ריחות הטיגון, העשן והלכלוך החוצה ולהשאיר את הבית נקי ומסודר בדיוק בזמן לקבל את האורחים. 

 

גריל פחמים או גריל גז? 

לתוצאות מעולות של בשר נצלה או ירקות צלויים עשירים בטעם ובניחוח אפשר לרכוש גריל גז או גריל פחמים למרפסת או לגינה. כיום ניתן להשיג מגוון רחב מאד של גרילים החל מגריל זעיר להנחה על משטח העבודה במטבח למי שאין לו לא חצר ולא מרפסת ובכל זאת רוצה ליהנות מסטייק משובח או כרובית עשויה היטב על האש, דרך גריל מתקפל שאפשר להכניס לבגאז’ בדרך ליום כיף בפארק, וכלה בגרילים מתקדמים שאפשר לבשל עליהם מספר מנות במקביל לכמות גדולה של אורחים. הבחירה בין גריל הפחמים לבין גריל הגז היא לרוב בחירה של סגנון, אורח חיים וטעם אישי. להלן השוואת היתרונות והחסרונות של גרילי הגז וגריל הפחמים:

 

השוואת היתרונות והחסרונות של גרילי הגז וגריל הפחמים

כיום קיימים בישראל דגמים רבים מאד של גרילי גז וגרילי פחמים, לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות שאת כולם צריך לקחת בחשבון לפני שבוחרים. כדי לעשות את הבחירה קלה יותר, עשינו השוואת היתרונות והחסרונות של גרילי הגז וגריל הפחמים:

גריל הפחמים 

גריל פחמים הינו הגריל הקלאסי, המוכר והאהוב על כולם הפועל באמצעות הבערת גחלים לוהטות אשר מחממות את משטח הבישול והבשר נצלה מעל האש. הטעם והניחוח המיוחדים מתקבלים מטפטוף שומן מהבשר על גבי הגחלים הלוהטות ששורפות אותו ומספיגות את הבשר בניחוח מעושן ונפלא שמגרה את מיצי הקיבה.

ישראלים רבים מתקשים לוותר על הטעם והריח המיוחדים שמלווים את הארוחה ולכן הם מעדיפים את גריל הפחם. מצד שני, העשן והשומן השרוף אינם מאד מועילים לבריאות ויש שיאמרו אפילו מסוכנים, יש צורך לקנות פחם באופן קבוע ויש צורך לפנות אותו לאחר השימוש לפח האשפה. הפחם מלכלך ולא בריא לנשום את החלקיקים שלו שמתפזרים כשנוגעים בו. מי שאיכות הסביבה חשובה לו צריך לדעת שכריית הפחם או הכנתו באמצעות שריפת עצים מזיקה מאד לסביבה. חיסרון נוסף הוא הקושי בהדלקה, האש לא תמיד יציבה, צריך לווסת אותה כל העת ולשמור עליה. 

יתרונות: טעם וריח אהובים מאד שלישראלים רבים קשה לוותר עליו.

חסרונות: צריך לקנות פחם, הפחם מלכלך ויש שאומרים גם לא בריא. קשה לשמור על יציבות חום האש. 

גריל גז נייד - Weber Traveler

גריל הגז 

גריל הגז פועל על בלון גז קטן, אותו ניתן לרכוש בנפרד או לחבר אותו לגז של הבית. הגז הינו זול, ירוק ואינו מזיק לסביבה. הוא מאפשר להבה יציבה ושמירה על טמפרטורה אחידה בלחיצת כפתור אחת ונוח מאד לתחזק אותו. גריל הגז כמעט ואינו פולט עשן והוא נחשב ידידותי במיוחד לסביבה.

החיסרון היחיד שלו הוא שרבים מתלוננים כי הוא חסר את הטעם העז של גריל הפחמים, אולם ניתן לפתור את הבעיה על ידי הנחת צמחי תבלין כגון קינמון, בזיליקום, רוזמרין ועוד כדי שריחם יעשיר את ריח הבשר הנצלה. 

יתרונות: נקי יותר, חסכוני יותר, בריא וירוק יותר. 

חסרונות: חסר את הטעם האהוב של בשר על גחלים, אבל ניתן להניח צמחי תבלין להעשרת הטעם. 

 

רכישת גריל גז וגריל פחמים 

אין זה משנה אם בסופו של דבר בחרתם גריל גז או גריל פחמים, מה שמשנה הוא איך תהנו מהם. להלן הצעות ורעיונות לתבשילים שאותם תוכלו להכין על גבי הגריל ולאתגר את עצמכם בארוחת שף אמיתית עבור המשפחה והחברים:

בשרים – בראש ובראשונה הגריל נועד לצליית בשר, תוכלו להכין עליו נתחים עסיסיים שונים, קבבים, שישליק, סטייק, קציצות בסגנונות שונים, המבורגר, נתחי חזה עוף, חלקים פנימיים, דגים ועוד. 

ירקות צלויים – הגריל יכול לצרוב ולקלות ירקות כגון כרובית, בטטה, תפוחי אדמה, דלעת, חצילים, גזר, פטריות, תירס או כל ירק אחד שתרצו לארוחה מאוזנת ומלאה ויטמינים, לאכילה כמנה עיקרית או כדי להכין מהם סלט טעים ומתובל.  

תבשילים ונזידים – בעזרת מחבת מברזל יצוק המיועדת לגריל או סירים כבדים המיועדים לכך, תוכלו לבשל על גבי הגריל, להכין פאייה ספרדית, להקפיץ תבשילים מזרח אסייתיים, להכין פרוייקה של שעועית, גריסים ואורז או שקשוקה חריפה ומלאת טעם. 

רטבים – באמצעות הגריל תוכלו להסמיך רטבים ולהכין אותם טריים ומלאי ניחוח לצד הבשר שאתם צולים

פיתות ולאפות –  אפשר גם לאפות באמצעות גריל, על ידי הנחת פלטת אבן המיועדת לכך על גבי הגריל. בנוסף לסוגים שונים של לחמניות, פיתות, לאפות ועוד, תוכלו גם לאפות פיצות, קישים ופשטדות. 

 

גריל גז או גריל פחמים?

השאלה האם לקנות גריל גז או גריל פחמים תלויה רבות בסגנון החיים שלכם, בהעדפות האישיות שלכם, בטעם ובסטייל שלכם וברצון האישי שלכם. בסופו של דבר, לא משנה במה תבחרו, העיקר שתבלו ותהנו עם כל המשפחה והחברים לארוחות רבות משביעות ומזינות, שימרו על הבטיחות שלכם ותהנו אך ורק מן היתרונות. 

גריל גז נייד - Weber Traveler
די.אנד.אס בע”מ
די.אנד.אס בע”מ

חברת D&S הינה חברת יבוא המתמחה במוצרי פנאי ולייף סטייל בסגנון אמריקאי.

החברה, אשר נוסדה בשנת 1989, עוסקת ביבוא גרילים וריהוט גן והינה החלוצה בתחומה.

היום החברה נחשבת ליבואנית המובילה בענף ומספקת שרותי יבוא לרשתות המובילות בישראל ובנוסף מספקת שירות וחלקים למגוון רחב של גרילים הקיימים בארץ. די.אנד.אס הינה היבואנית המקורית של מוצרי וובר ארה”ב – החברה הגדולה בעולם, עם מכירות של למעלה ממיליון גרילים בשנה! במיתוג עצמי, החברה מייבאת באופן בלעדי את מוצרי דישף ודיגרדן הנמכרים בכל רחבי הארץ. לאורך השנים רכשה החברה קהל לקוחות המונה עשרות אלפי אנשים בכל חלקי הארץ.

די אנ אס בפייסבוק | די אנ אס ביטיוב | המייל שלנו: [email protected]

0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות