BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כיצד לנקות ולתחזק כראוי מעשנת בשר

הפעלתם את מעשנת הבשר והכנתם מעדן שקצר מחמאות רבות והפך את האירוח לחגיגה של ממש? נפלא! אבל עכשיו צריך לנקות. בדיוק כפי שאנו מנקים באופן קבוע את התנור הביתי ולא מאפשרים לשומן שרוף ולשאריות מזון להצטבר בו, כך גם נשמור על נקיון מעשנת הבשרים שלנו כדי שגם האירוח הבא יקצור המון מחמאות ותשבחות. במאמר זה נלמד אתכם שלב אחרי שלב כיצד לנקות ולתחזק כראוי מעשנת בשר. 

 

זמן נקיון!

כן, חלקנו מתעייפים רק מלשמוע את צמד המילים האלו, אבל חשוב לזכור שניקיון קפדני של מעשנת בשר ביתית בסופו של דבר מועילה לבריאות שלכם בדיוק כפי שלא הייתם מבשלים במטבח מלוכלך או אוכלים על דלפק מזוהם. לאחר כל שימוש מצטבר בתוך המעשנת פיח, שומן שרוף, שאריות של מזון אשר נפלו לתוכה ועוד, לכן הגיע הזמן להפשיל שרוולים וללמוד כיצד לנקות ולתחזק כראוי מעשנת בשר. 

 

למה לנקות את המעשנת?

כן, בהחלט יש כאן כאלו שיגידו שאש וחום מחטאים הכל אז למה בכלל לנקות את המעשנת. אז להלן מספר סיבות ממש טובות לנקות את המעשנה שלכם לאחר כל שימוש שיגרמו לכם לרוץ ולקנות סבון:

  • הצטברות שומן נוזלי רב במגש איסוף השומן עלול להתלקח ואתם ממש לא רוצים להיות שם כשזה קורה. זו גם הזדמנות טובה להזכיר תמיד להניח מטף כיבוי בהישג יד ליד המעשנת, אבל לא יותר מדי קרוב, המטפים רגישים לחום. 
  • נכון, חיידקים מתים בחום, אבל למה לתת להם להצטבר שם מלכתחילה? משטחים נקיים עדיפים על משטחים מזוהמים שמשאירים סיכוי של אחד למיליון שכן ישרוד שם משהו. 
  • חלודה שמצטברת, פיח ושאריות שומן שרוף יגיעו בסופו של דבר לצלחת שלכם אם לא תקפידו על מעשנת נקייה ומתוחזקת כמו שצריך, וחבל. כשמדובר במזון, במיוחד מזון עבור החברים והמשפחה שלכם, חשוב שתקפידו על תברואה ונקיון. 

 

שמירה על בטיחות בזמן הנקיון 

ביחד עם מעשנת הבשר קיבלתם דף הוראות המסביר כיצד יש לפרק ולנקות את המעשנת. תמיד עקבו אחרי ההוראות ואם במקרה איבדתם אותו לרוב ניתן למצוא אותן באינטרנט עם הקלדת דגם המעשנת שלכם. זיכרו תמיד לנקות את המעשנת כשהיא קרה ולעולם לא כשהיא או שבבי העץ שבתוכה עדיין חמים. תמיד עיבדו עם כפפות, ואם קניתם מסיר שומנים כדאי ומומלץ ביותר לקרוא את האזהרות הרשומות עליו ולהקפיד עליהן.

השתמשו תמיד בסקוצ’ים ללא שריטות או במברשות ייעודיות לניקוי גריל ואל תשאירו חומרי ניקוי או ניירות ספוגים בהם בקירבת מקום, במיוחד אם יש לכם חיות מחמד שינסו לרחרח את השאריות או ילדים קטנים. היזהרו שלא לנשום את האדים של חומרי ניקוי ותמיד העדיפו את הטבעיים על פני החריפים. 

שיפודי פרגיות קוואסן במעשנה

כיצד לנקות ולתחזק כראוי מעשנת בשר

מעשנת הבשר מורכבת ממספר חלקים עיקריים: הרשת שעליה אתם מניחים את הבשר, המגש שעליו מצטבר השומן ( אם אין לכם מגש נשלף לאיסוף שמן מומלץ לברר האם ניתן לרכוש אחד בנפרד לניקוי קל יותר ) הגוף והארובה. את החלק החיצוני של המעשנת ניתן לנקות בסמרטוט טבול במעט חומר ניקוי כללי ומומלץ לא לשפשף או להשתמש בסקוצ’ים חזקים או חומרי ניקוי חריפים.

  • רשת הצליה – רשת הצלייה תהיה לרוב רשת מתפרקת. מומלץ לשלוף אותה החוצה ולנקותה באמצעות מברשת וחומר ניקוי מסיר שומן באופן דומה לניקוי הגריל. לאחר שהרשת נקיה, הניחו לה להתייבש בשמש לפני ההתקנה בחזרה. 
  • גוף המעשנת והארובה  – מאחר וגוף המעשנת אמור להיות סגור במהלך הבישול, יש להקפיד ולנקותו משאריות פיח. בזמן שאתם מנקים פיח הקפידו להגן על העיניים, האף והפה, זה לא נעים וגם מחניק כשהפיח מתעופף לו באויר. הדרך הטובה ביותר לנקות פיח היא להשפריץ עליו מעט חומר ניקוי כללי ( לא חריף ) שירטיב אותו וימנע את התפזרותו באויר. 
  • המגש לאיסוף השומן – יש לרוקן את המגש לתוך שקית זבל אטומה ולהשליך אותה לפח. שפיכת שמן לתוך הביוב עלולה לגרום לסתימות, אך הקפידו כי הפח יהיה סגור ואטום היטב כיוון שחתולים, תנים וחיות אחרות שאוהבות לחטט בפחים יימשכו לריח בדיוק כמו לשאריות בשר. את המגש עצמו יש לשפשף בעדינות בסקוצ’ים ללא שריטות ומעט מסיר שומנים. 
  • איזור הנחת שבבי העץ – יש לגרוף היטב את איזור הנחת שבבי העץ מהשבבים השרופים שזה עתה סיימתם להשתמש בהם. שימו לב שניתן לעשות שימוש חוזר בשבבי העץ השרופים על ידי פיזורם באדניות כדשן טבעי או להפוך אותם למצע של קומפוסט, אבל אל תשרפו מחדש שבבי עץ לצורכי בישול וצליה, זה לא בריא.
  • מד החום – אם יש לכם מד חום מובנה בתוך המעשנת, הקפידו לנקות גם אותו משומן שרוף ופיח, כדי שהמדידה שלו תהיה מדוייקת ביותר ולא תושפע מהליכלוך. 

 

נקיון עם פירות הדר – לא תאמינו אבל זה עובד! 

האם ידעתם שהחומצה הטבעית בפירות הדר יכולה לשמש כחומר נקיון? לימונים ותפוזים יכולים לשמש כמנקים טבעיים ובריאים ביותר. איך עושים זאת? פשוט מאד, חממו חצאי לימון או חצאי תפוז בקערה המכילה מעט מים בתוך המעשנת בעודה חמה למשך שתי דקות.

לאחר מכן פזרו מעט סודה לשתיה על גבי בשר הפרי עד שאתם רואים קצף תוסס עולה כתוצאה מהריאטקציה בין הבסיס לחומצה ושפשפו במרץ כל פינה במעשנת, את הרשתות, את האיזור שבו אתם מניחים את שבבי העץ, את המגש לאיסוף שומן וגם את החלקים החיצוניים. מן הלימון או התפוז שנותרו תוכלו לסחוט למיץ ולמזוג אותו לבקבוק תרסיס איתו תוכלו לנקות את הארובה ואת החלקים החיצוניים של המעשנת. 

שיפודי פרגיות קוואסן במעשנה
די.אנד.אס בע”מ
די.אנד.אס בע”מ

חברת D&S הינה חברת יבוא המתמחה במוצרי פנאי ולייף סטייל בסגנון אמריקאי.

החברה, אשר נוסדה בשנת 1989, עוסקת ביבוא גרילים וריהוט גן והינה החלוצה בתחומה.

היום החברה נחשבת ליבואנית המובילה בענף ומספקת שרותי יבוא לרשתות המובילות בישראל ובנוסף מספקת שירות וחלקים למגוון רחב של גרילים הקיימים בארץ. די.אנד.אס הינה היבואנית המקורית של מוצרי וובר ארה”ב – החברה הגדולה בעולם, עם מכירות של למעלה ממיליון גרילים בשנה! במיתוג עצמי, החברה מייבאת באופן בלעדי את מוצרי דישף ודיגרדן הנמכרים בכל רחבי הארץ. לאורך השנים רכשה החברה קהל לקוחות המונה עשרות אלפי אנשים בכל חלקי הארץ.

די אנ אס בפייסבוק | די אנ אס ביטיוב | המייל שלנו: [email protected]

0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות