BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כיצד לפעול כשעולה הלהבה בגריל?

כולנו חווינו את זה, אנו עומדים מול המנגל ומנפנפים בשלווה אגב שיחה קולחת ואולי גם איזו בירה קרה כשלפתע מתפרצת להבת אש מתוך המנגל. אף על פי שמראה הלהבה היוקדת, החום הרב וריח הבשרים יקרי הערך שנחרכים מאד מבהיל, חשוב שבדיוק ברגע הזה תשמרו על קור רוח ותפעלו בהתאם לעיצות שנפרט כאן, והעיקר, לא לפחד כלל.

 

אש ללא שליטה במנגל שלכם

זה קורה לטובים ביותר, גם לכאלה שמנפנפים כבר שנים. להבת אש מתפרצת באופן בלתי צפוי מתוך המנגל ויוצרת בהלה. חשוב מאד שתבינו מה גורם ללהבות להתפרץ על מנת למנוע את המקרה הבלתי נעים הבא וכיצד לפעול כשהאירוע מתרחש בלי לאבד את קור הרוח ושיקול הדעת.

זכרו שפעולות שנובעות מתוך פחד וחוסר אונים עלולים להחמיר את המצב, לכן בכל פעם שאתם מתכוננים להפעיל את המנגל תכינו מראש אמצעים לכיבוי האש במקרה של התפרצות להבה.

איך מכבים אש?

אש הינה אנרגיה טהורה הניזונה מחמצן ומחומר בעירה, כל זמן שיש לה חמצן ומשהו לבעור עליו כמו נייר, עץ, פחם, חומר אורגני או חומרים דליקים היא תתפשט ותגדל, ואם שוללים מאש את אחד מהם היא תדעך עד שתכבה. לכן יש שתי דרכים לטפל באש: למנוע ממנה חמצן ולמנוע ממנה להתפשט לעוד חומרי בערה:

אזהרה – אין לשפוך מים לתוך המנגל הבוער! הסיבה לכך היא שהשמן הבוער יצוף על פני המים ויחד איתם יישפך לכל עבר ויגרום להתפשטות האש, לפגיעה קשה בגוף המנגל וחלילה גם בכם.

  • סגירת המבערים במנגלי גז וחשמל – כיבוי מלא של המבערים במנגלי חשמל וגז הם הפעולה המיידית הראשונה שעליכם לנקוט. ייתכן והאש תוסיף עוד לבעור למשך מספר דקות עד שתכלה את חומר הבערה שהצית אותה, אך לבסוף תכבה.
  • הוצאת בלון הגז מתא האחסון והצבתו מחוץ לגריל – הוצאת בלון הגז אל מחוץ לגריל תאפשר לכם במידת הצורך כיבוי מיידי של ברז הגז שבבלון.
  • סגירת המנגל על ידי כיסויו במכסה – תמיד טוב להחזיק מכסה גדול ליד המנגל, או להעזר במכסה הקבוע בגוף המנגל. כיסוי האש ימנע ממנה חמצן וינמיך את גובה הלהבות באופן מיידי.
  • שמירת מטפה בהישג יד – מטפה כיבוי אש בהישג יד יכול לסייע לכם למנוע התפשטות האש. רצוי מאד שתערכו היכרות עם המטפה ועם דרכי השימוש בו כדי שבעת מצוקה תוכלו לעשות זאת במהירות ומבלי להזדקק לקריאת ההוראות בעוד האש כבר מתפשטת.
  • שקיק חול – מבשלים בתנאי שטח ואין מטפה בסביבה? הכינו מראש והציבו בהישג יד שקיק חול שמכיל חול נקי בלבד ללא חומרים נוספים כמו בדלי סיגריה, ענפים ועלים, פסולת או חומר אחר היכול לשמש כחומר בעירה. חשוב – אם בחרתם בשיטת שקיק החול, לעולם אל תשתמשו בשקית ניילון או בקבוק פלסטיק לאיסוף החול כיוון שהם מתעוותים מן החום ועלולים לגרום לכוויות. ניתן להשיג בחנויות קמפינג שקיקים חסינים לאש למגוון מטרות.

 

למה זה קורה?

חשוב מאוד להבין את הסיבות שעלולות לגרום להתפרצות להבה גבוהה כדי למנוע את הישנותה וכדי לבצע את הפעולות המיידיות הנכונות שיביאו לכיבוי מהיר. להלן הסיבות הנפוצות ביותר להתלקחות להבות במנגל:

כמות גדולה של שומן שנוטף לתוך האש ומלבה אותה

מה עשיתם: הנחתם על המנגל כמות גדולה של בשר המכיל שומן רב כגון נקנקיות צ’וריסוס עסיסיות, קבבים או צלעות כבש, וייתכן והשומן נטף לתוך תבנית איסוף הנוזלים והצטבר שם בכמות גדולה ולפתע התלקח ובער, או טפטף לתוך כיסוי המבער.

מה הייתם צריכים לעשות: לחמם מראש את הגריל עד להגעה לטמפרטורה הרצויה, להנמיך האש למינימום ורק אז להניח את הבשרים. אם אתם צולים בשר עתיר שומן מומלץ להניח אותו על הרשת העליונה ובכך להרחיקו מן ממקור החום ומן השומן המטפטף. בגרילי גז וחשמל מומלץ לכבות מבער אחד ולהניח את הבשר המטפטף מעליו.

 

השארת האש ללא השגחה

מה עשיתם: הלכתם רק ל’שניה’ כדי לעשות משהו או להביא משהו וכשחזרתם המנגל כולו עלה בלהבות

מה הייתם צריכים לעשות: כשאתם מבשלים, עליכם להנמיך את הסחות הדעת למינימום. במהלך הכנת הבשר מיסרו למישהו אחר את הטלפון שלכם לענות לשיחות ולהודעות אס. אמ. אס, וודאו כי יש מי שמשגיח על הילדים, שמישהו אחר יכול לפתוח את הדלת לאורחים המצלצלים בפעמון או להביא לכם מהתיק או מהמטבח דברים שאתם צריכים וכן הלאה והלאה. גם הסחת דעת של ‘שניה’ יכולה להיות זמן רב במונחים של אש.

 

נפילת חומר דליק לתוך האש

מה עשיתם: הנחתם בקבוק שמן, חומרי בעירה, גפרורים, נפט או כל חומר דליק אחר קרוב מדי לאש וברגע אחד של חוסר תשומת לב זה נפל פנימה.

מה הייתם צריכים לעשות: בגריל מקצועי ניתן למצוא ארון אחסון או משטחי עבודה נשלפים או קבועים. וכן, כבר היו מקרים של טלפון נייד שהחליק ונפל לתוך האש, לא נעים בכלל. אם הידיים שלכם שומניות נגבו אותן לפני שאתם מרימים תבלינים או כלים כדי שלא יחליקו לכם, העזרו בשולחן או מדף להניח עליו את כל מה שאתם צריכים והיזהרו ממשבי רוח עזים או ממשחקי כדור הסמוכים לשטח המנגל.

 

טיפים נוספים למניעת אסון

זכרו שפרט למקרים יוצאי דופן, כמעט כל הסיבות להתפרצות להבה במנגל יכלו להמנע. ישנם גרילים מקצועיים רבים אשר מכילים אמצעי מניעת שריפות באמצעות פסק בטחון, רשתות מונעות טפטוף או מכסים מגינים על המבערים. חשוב לרכוש גריל איכותי ובטיחותי מיצרן מוכר ומוביל ולעולם לא לצלות בשר כשאתם לובשים בגדים רפויים מדי או שרוולים ארוכים מדי שעלולים להתפס בלהבות.

כיצד לפעול כשעולה הלהבה בגריל?
די.אנד.אס בע”מ
די.אנד.אס בע”מ

חברת D&S הינה חברת יבוא המתמחה במוצרי פנאי ולייף סטייל בסגנון אמריקאי.

החברה, אשר נוסדה בשנת 1989, עוסקת ביבוא גרילים וריהוט גן והינה החלוצה בתחומה.

היום החברה נחשבת ליבואנית המובילה בענף ומספקת שרותי יבוא לרשתות המובילות בישראל ובנוסף מספקת שירות וחלקים למגוון רחב של גרילים הקיימים בארץ. די.אנד.אס הינה היבואנית המקורית של מוצרי וובר ארה”ב – החברה הגדולה בעולם, עם מכירות של למעלה ממיליון גרילים בשנה! במיתוג עצמי, החברה מייבאת באופן בלעדי את מוצרי דישף ודיגרדן הנמכרים בכל רחבי הארץ. לאורך השנים רכשה החברה קהל לקוחות המונה עשרות אלפי אנשים בכל חלקי הארץ.

די אנ אס בפייסבוק | די אנ אס ביטיוב | המייל שלנו: [email protected]

0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות