BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כנפי עוף קוריאניות בגריל גז

כנפי עוף קוריאניות בגריל גז הן המתכון המושלם לערב מול הטלויזיה או כחטיף חם המוגש לאורחים. הטעם הנימוח בפה והפריכיות העסיסית הופכים אותו למעדן המושלם כשאין חשק למאכלי בשר גדולים כגון סטייק או שישליק אבל מתחשק אוכל חם ומלא טעם בפה. ציפוי הדבש בצירוף הסויה והשומשום הופכים אותן לארוחה אסייתית בריאה וקלה שתשאיר אתכם שבעים אך לא כבדים.

 

כנפי עוף קוריאניות עסיסיות בגריל גז

כנפי עוף אהובות במיוחד בשל מחירן הזול יחסית והעובדה שהן מכילות אחוז שומן די גבוה בהשוואה לחזה העוף או לשוקיים מה שהופך אותן לעסיסיות ונימוחות במיוחד. הכנת הרוטב אינו אורך זמן רב ומשך הצלייה על גבי גריל הגז קצר מה שמאפשר ארוחה ספונטנית ומשביעה במיוחד בתוך זמן קצר. כנפי עוף קוריאניות בגריל גז ניתן לאכול בשילוב אורז מוקפץ עם ירקות בווק ועם קימצ’י, חמוצים קוראנים.

מתכון מדליק לכנפי עוף קוריאניות

קל מאד להכין כנפי עוף קוריאניות בגריל גז ולמי שאוהב אותן חריפות יכול להוסיף גם מעט טבסקו או צ’ילי חריף למרינדה. ניתן לזלול כחטיף מול הטלוויזה או לצרף אותו  לאורז מוקפץ וקימצ’י ולהפוך את הכנפיים הקוריאניות לארוחה של ממש.

 

מרכיבים לכנפי עוף קוריאניות בגריל גז

ארבע מנות

בשר קילו כנפיים נקיות וחתוכות לשני חצאים
כף ג’ינגר מגורד
חצי כוס קורנפלור
כף שום כתוש
חצי כוס קמח
שתי ביצים
כף מלח
כף פלפל שחור
ארבע כפות משחת פלפלים קוריאנית
שש כפות קטשופ
כף גדושה סוכר חום
שלוש כפות דבש
שתי כפות סויה
שתי כפות שמן שומשום
כף שום כתוש
רבע כוס מים
קימ’צי יחידה אחת ראש כרוב סיני
שלוש שיני שום כתושות
קובייה קטנה ג’ינגר
שתי כפות רוטב ג’ינגר חריף
חצי כף סוכר
שלוש כפות חומץ אורז
שמונה צנוניות חתוכות למקלונים
שתי יחידות גזר חתוך למקלונים
ארבע יחידות בצל לבן חתוך למקלונים
כף רוטב דגים
קמצוץ מלח גס
שתי כפות פלפל שחור גרוס דק
שתי כוסות מים חמים
אורז מטוגן כוס אורז מבושל קר
שלושת רבעי כוס אפונה וגזר
יחידה בצל קצוץ
חצי יחידה פלפל אדום חתוך לקוביות
חצי כוס גרגרי תירס
שלוש כפות סויה
קמצוץ מלח
קמצוץ פלפל שחור
שתי ביצים טרופות
שני בצלים ירוקים פרוסים לפרוסות

 

אופן ההכנה

נתחיל מהכנת הקימצ’י, החמוצים הקוריאנים. נפרוס את הכרוב הסיני לפרוסות דקות ונשרה בקערה של מים חמימים ומלח גס לשעה. בנתיים נערבב בקערה שום כתוש, ג’ינג’ר, רוטב דגים, רוטב צ’ילי, סוכר וחומץ אורז. את הכרוב שהשרנו כשעה נוציא ונייבש, נכניס לצנצנת גדולה ואטומה ביחד עם כל שאר המרכיבים, ננער אותה היטב עד לכיסוי מלא של הרוטב על כל הירקות ואז נכניס פנימה את שתי כוסות המים החמים.

את הצנצנת יש להחזיק סגורה באיזור מוצל וקריר למשך יומיים עד שלושה. את הקימצ’י מומלץ לצרוך בתוך שבועיים מאז ההכנה ולא למעלה מזה. נמשיך לאורז, במחבת עמוקה מטגנים את הבצל הקצוץ, מוסיפים את הגזר והאפונה ומאדים, מכניסים את האורז הקר למחבת ומטגנים קלות תוך כדי ערבוב כדי להמנע מחריכה, מוסיפים את התירס ומתבלים ברוטב סויה, מלח ופלפל ומערבבים.

במרכז המחבת יוצרים גומה ויוצקים לתוכה שליש מהביצה הטרופה ומניחים להן להתקרש, מפזרים מעט בצל ירוק וחוזרים על התהליך, שוב ביצה ושוב בצל עד להכנה מלאה. כעת ניתן לעבור להכנת כנפי עוף קוריאניות בגריל גז כמנה עיקרית.

את הכנפיים מערבבים עם השום, הג’ינגר, המלח, הפלפל, הקורנפלור והביצים עד שהכנפיים מכוסות ברוטב סמיך ודביק. מניחים פלנצ’ה על גריל הגז ומטגנים עליו את הכנפיים משני הצדדים עד להשחמה והניחוח כבר מטריף לכם את מיצי הקיבה. מגישים על מצע של אורז מטוגן עם קערת קימצ’י בצד לארוחה מושלמת.

 

המטבח הקוריאני

קוריאה הממוקמת בחצי האי הקוריאני גובלת ברוסיה מצידה האחד ובסין בצידה השני ובעלת היסטוריה עתיקה מאוד הנפרשת על אלפי שנים. בשנת 1945 נחלקה קוריאה לשתי מדינות, הצפונית והדרומית, כאשר הצפונית נשלטת עד היום בשלטון קומוניסטי טוטאליטרי ואילו הדרומית הינה מדינה מודרנית ומפותחת בעלת מסחר וכלכלה יציבים ומשגשגים.

פרט לכנפי עוף קוריאניות בגריל גז ניתן למצוא בין המאכלים הנפוצים את הקימצ’י שהינם ירקות מותססים, הביבימבאפ שהינו ירקות עם בשר בקר והגימפבאפ שהינו הגירסא הקוריאנית לסושי.

 

יתרונות גריל הגז

גריל הגז מאפשר לצלות, לטגן ולצרוב בשרים, דגים וירקות בקלות רבה בחום יציב וללא עשן או ריחות חזקים ולהמנע מן ההתעסקות בפחם מזהם ומלכלך. את גריל הגז ניתן להציב במרפסת או בגינה קטנה וליהנות מארוחות טעימות ובריאות יותר לכל החברים והמשפחה או סתם לבד. כנפי עוף קוריאניות בגריל גז הם דוגמא מצויינת לארוחה קלה ומהירת הכנה.

כנפי עוף קוריאניות בגריל גז

המטבח הקוריאני כמקור לחלבונים ופחמימות בריאות ומזינות

אף על פי שהכנפיים הן החלק השמן ביותר בגוף העוף, הכנת כנפי עוף קוריאניות בגריל גז והגשתן עם אורז וירקות מוקפצים הופכים את המנה לבריאה הרבה יותר מן הגרסא האמריקאית המטוגנת ונוטפת השומן. המטבח הקוריאני מבוסס על פרוסות בשר מבושלות בתוספת אורז ומוצריו והרבה מאד ירקות, טריים ומבושלים, או מוחמצים כדוגמת הקימצ’י.

השילוב של מנות בשר קטנות עם הרבה מאד ירקות ודגנים מזין ובריא הרבה יותר מארוחות עתירות פחממות אחרות כגון פסטות, תוספות מטוגנות או מבושלות בכמות גדולה של שמן. יש הרבה איזון ושמירה על ערכים תזונתיים במטבח הקוריאני ורוב המאכלים אינם כה קשים ומסובכים להכנה. לכן מומלץ לאמץ מאכלים מן המטבח הקוריאני כחלק בלתי נפרד משמירה על אורח חיים בריא ודל שומן.

 

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות