BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כנפי עוף קוריאניות מעושנות במעשנה

מארחים בקרוב ואתם מחפשים מתכון בשרי קליל שיכול לשמש כחטיף להגשה או כארוחת ערב לא כבדה? כנפי עוף קוריאניות מעושנות במעשנה הן הפתרון המושלם. הטעם הנימוח והעסיסי והארומה המופלאה תשדרג את מאכל הכנפיים הפופולארי לדרגת אמנות של ממש וביחד עם סוג’ו או מאקולי יהפכו כל ערב לחגיגה מושלמת של מזון ומשקאות קוריאניים משובחים. 

 

כנפי עוף קוריאניות נימוחות מעושנות במעשנה

כנפי עוף קוריאניות מעושנות במעשנה הן מנה יוצאת דופן עם טעם מופלא, במיוחד עם כוס סוג’ו או מאקולי בצד. כנפי עוף אהובות במיוחד בשל מחירן הזול יחסית והעובדה שהן מכילות אחוז שומן די גבוה בהשוואה לחזה העוף או לשוקיים מה שהופך אותן לעסיסיות ונימוחות במיוחד. הכנת הרוטב אינו אורך זמן רב ומשך העישון שלהם בתוך המעשנה מאד קצר, מה שמאפשר ארוחה ספונטנית ומשביעה במיוחד בתוך זמן קצר.

 

מהו המטבח הקוריאני?

קוריאה הממוקמת בחצי האי הקוריאני גובלת ברוסיה מצידה האחד ובסין בצידה השני ובעלת היסטוריה עתיקה מאוד הנפרשת על אלפי שנים. בשנת 1945 נחלקה קוריאה לשתי מדינות, הצפונית והדרומית, כאשר הצפונית נשלטת עד היום בשלטון קומוניסטי טוטאליטרי ואילו הדרומית הינה מדינה מודרנית ומפותחת בעלת מסחר וכלכלה יציבים ומשגשגים.

פרט לכנפי עוף קוריאניות מעושנות במעשנה ניתן למצוא בין המאכלים הנפוצים את הקימצ’י שהינם ירקות מותססים, הביבימבאפ שהינו ירקות עם בשר בקר והגימפבאפ שהינו הגירסא הקוריאנית לסושי.

 

הדרך הקלה והטעימה ביותר להכין כנפי עוף

קל מאד להכין כנפי עוף קוריאניות מעושנות במעשנה ולמי שאוהב אותן חריפות יכול להוסיף גם מעט טבסקו או צ’ילי חריף למרינדה. ניתן לזלול כחטיף מול הטלוויזה או להגיש אותו לאורחים עם כוס סוג’ו או מאקולי.

 

מרכיבים לכנפי עוף קוריאניות מעושנות במעשנה

החלק החשוב ביותר במנת כנפי עוף קוריאניות מעושנות במעשנה הוא המרינדה שבו הן נעטפות כדי להעניק להם פריכיות וטעם עסיסי במיוחד. כאן היצירתיות שלכם יכולה להתבטא בגיוון ושדרוג המנה כראות עיניכם, תוכלו להוסיף או להוריד תיבול, לגרום למנה להיות חריפה יותר או פחות.

הכי כיף לאכול את הכנפיים עם מנת צד של נודלס מתקתק בסגנון קוריאני. הנודלס הן אטריות דקות וארוכות במגוון גדלים וטעמים, חלקן עשויות מאורז וחלקן מביצים. הנודלס הינו מרכיב חשוב בארוחות עיקריות והוא נחשב בריא ומזין מאוד. להכנת המנה תוכלו לבחור בכל סוג נודלס שתרצו.

 

ארבע מנות

בשר קילו כנפיים נקיות וחתוכות לשני חצאים
כף ג’ינגר מגורד
חצי כוס קורנפלור
כף שום כתוש
חצי כוס קמח
שתי ביצים
כף מלח
כף פלפל שחור
ארבע כפות משחת פלפלים קוריאנית
שש כפות קטשופ
כף גדושה סוכר חום
שלוש כפות דבש
שתי כפות סויה
שתי כפות שמן שומשום
כף שום כתוש
רבע כוס מים
נודלס חבילה אטריות נודלס
ארבע כפות סויה
חצי כפית אבקת סודה לשתיה
חופן פטריות שמפיניון
יחידה פלפל אדום פרוס
שתי יחידות בצל ירוק פרוס לפרוסות
כף מחית פלפל חריף קוריאני
שתי כפות סויה מתוקה כהה
כף חומץ תפוחים
שתי כפות מייפל

 

אופן ההכנה

מכינים את האיטריות על פי הוראות היצרן וכשהן מוכנות מערבבים אותן בקערה עם כל מרכיבי הרוטב עד שהאיטריות מכוסות היטב. כעת ניתן לעבור להכנת כנפי עוף קוריאניות מעושנות במעשנה כמנה עיקרית. את הכנפיים מערבבים עם השום, הג’ינגר, המלח, הפלפל, הקורנפלור והביצים עד שהכנפיים מכוסות ברוטב סמיך ודביק. מניחים בתוך המעשנה לטיגון קצר משני הצדדים עד להשחמה ומגישים לצד מנת נודלס חמה וטרייה.

כנפי עוף קוריאניות מעושנות במעשנה

 

יתרונות המעשנה

המעשנה מאפשרת לכם להשיג יותר ולגוון במאכלים שאתם מכינים הן מבחינת הטעם והן מבחינת רמת הקושי. המעשנה מאפשרת גם לעשן בשרים, דגים ואף גבינות ולהפוך אותם למעדנים שניתן לאפסן במזווה או במקרר, אך גם לצלות, לטגן ולצרוב בקלות רבה בחום יציב.

את המעשנה ניתן להציב במרפסת או בגינה קטנה וליהנות מארוחות טעימות ובריאות יותר לכל החברים והמשפחה או סתם לבד. כנפי עוף קוריאניות מעושנות במעשנה הם דוגמא מצויינת לארוחה קלה ומהירת הכנה.

 

המטבח הקוריאני – בריא ומזין יותר

המטבח הקוריאני מבוסס על פרוסות בשר מבושלות בתוספת אורז ומוצריו והרבה מאד ירקות, טריים ומבושלים, או מוחמצים כדוגמת הקימצ’י. השילוב של מנות בשר קטנות עם הרבה מאד ירקות ודגנים מזין ובריא הרבה יותר מארוחות עתירות פחממות אחרות כגון פסטות, תוספות מטוגנות או מבושלות בכמות גדולה של שמן. יש הרבה איזון ושמירה על ערכים תזונתיים במטבח הקוריאני ורוב המאכלים אינם כה קשים ומסובכים להכנה.

אף על פי שהכנפיים הן החלק השמן ביותר בגוף העוף, הכנת כנפי עוף קוריאניות מעושנות במעשנה והגשתן עם אורז וירקות מוקפצים הופכים את המנה לבריאה הרבה יותר מן הגרסא האמריקאית המטוגנת ונוטפת השומן.. לכן מומלץ לאמץ מאכלים מן המטבח הקוריאני כחלק בלתי נפרד משמירה על אורח חיים בריא ודל שומן.

 

משקאות אלכוהוליים קוריאנים פופולאריים

המשקאות האלכוהולים הפופולרים ביותר בקוריאה הם הסוג’ו, משקה שקוף בעל טעם נייטראלי ומבוסס על דגנים כגון אורז, שעורה או חיטה אם כי ניתן כיום למצוא גם תחליפים המבוססים על בטטות, תפוחי אדמה או טפיוקה. המשקה הנפוץ כיום מכיל כ20% אלכוהול.

המאקולי או המאגקואלי הינו משקה בעל צבע חלבי המבוסס על אורז אשר מוגש בקערית במקום בכוס, וזאת על מנת לאפשר לערבב אותו בקלות רבה יותר כדי למנוע ממשקעים לצנוח לתחתית הקערה. שתייה בחברותא נחשבת למכובדת ומנומסת בתרבות הקוריאנית ואף כי איננה בעלת כללים נוקשים כטקס כוס התה, נהוג לברך על הכוס לפני השתיה לחיי המארח ולהודות לו על הארוחה.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות