BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדריך למתחילים לשימוש במטבח חוץ

רכשתם מטבח חוץ? נפלא! מעכשיו תוכלו להכין מגוון עצום של מנות טעימות ונפלאות וכל אירוח יהפוך להיות חגיגה של ממש. אבל בין ארוחה לארוחה חשוב מאד לשמור ולתחזק את מטבח החוץ שלכם על מנת שיישאר תקין ובר שימוש לשנים רבות. להלן מדריך למתחילים לשימוש במטבח חוץ שיספק לכם את כל המידע שאתם צריכים כדי ליהנות ממטבח החוץ החדש שלכם לאורך שנים. 

 

מטבח החוץ החדש שלכם 

רכשתם במיטב כספכם מטבח חוץ נאה ומשוכלל ואתם כבר נרגשים להתחיל לטגן, לבשל, לאפות ולצלות באוויר הפתוח בגינה או במרפסת שלכם. אנחנו בטוחים שכישורי השף שלכם יוכיחו את עצמם ויקצרו מחמאות רבות, אבל חשוב לדבר על כל מה שקורה בין הארוחות. כמו כל מכשיר שנמצא אצלנו בבית, גם מטבח חוץ זקוק לניקוי ולתחזוקה כדי שתמיד יהיה מוכן ומזומן כשתרצו להכין משהו גם באופן ספונטני לחלוטין. בדרך כלל לא מדובר על מאמץ רב או על טרחה מרובה והתוצאות בהחלט ירשימו גם אתכם. 

 

מדריך למתחילים לשימוש במטבח חוץ 

הדרך הטובה ביותר לטפל במטבח החוץ החדש שלכם הוא לנקוט מספר פעולות פשוטות לפני ואחרי השימוש בו כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר של בישול וצלייה כדי שהמטבח תמיד יהיה מוכן לשימוש, גם אם פתאום קפצו אליכם אורחים מבלי שתכננתם וכדי למנוע בלאי או נזק למטבח החוץ שרכשתם במיטב כספכם. להלן מספר טיפים שיהפכו אתכם למקצוענים אמיתיים:

קיראו היטב את הוראות היצרן 

זו אולי נראית כמו עצה בנאלית, אבל קריאה בעיון של הוראות היצרן יכולה למנוע הרבה מאד טעויות וכשלים בטיפול במטבח החוץ החדש שלכם. מטבח החוץ שלכם עשוי מחומרים איכותיים ביותר אבל שימוש בחומרי ניקוי לא מתאימים או אי הקפדה על הוראות היצרן יכולים לגרום לו נזק. לכן בטרם תדליקו בפעם הראשונה את האש, שבו וקראו בסבלנות ובנחת את ההוראות המצורפות על מנת לוודא שאתם מתפעלים נכון את המטבח החיצוני שלכם. 

דאגו להצללה 

מטבח החוץ שלכם נמצא, באופן טבעי, בחוץ. זו יכולה להיות חצר, גינה או מרפסת החשופה לתנאי מזג האויר הישראלי אשר יכולים לפגוע במטבח החוץ שלכם. לכן דאגו להצללה ראויה אשר תגן עליו בקיץ ובחורף מהשמש הקופחת או מגשם שוטף. ניתן גם לרכוש כיסוי הצטברות מים, אבק, עלים יבשים ולכלוך על גבי משטחי העבודה. הצללה ראויה תעזור גם לכם בזמן שאתם עומדים ומבשלים כדי שתמיד יהיה לכם נוח ונעים להכין את המנות האהובות עליכם. 

נקו את המטבח אחרי כל שימוש 

הארוחה הייתה טעימה ומשביעה, ועכשיו הגיע הזמן לסדר ולהחזיר הכל למקום. ניקוי יסודי אחרי כל שימוש יעזור לכם להכין את מטבח החוץ לארוחה הבאה וימנע הצטברות של שומן שרוף ולכלוך שבתורם עלולים למשוך כל מיני אורחים בלתי רצויים כמו ג’וקים או אפילו תנים שירחרחו את שאריות המזון ויחפשו אותו. 

אחסון חורף 

ניתן בהחלט להשתמש במטבח החוץ בחורף, אך בימים קרים וגשומים במיוחד או בתקופות שבהם אתם נוהגים לארח פחות, תמיד יש אפשרות לאחסן את מטבח החוץ במחסן. לחלק מהדגמים ישנם גלגלים המאפשרים הסעה נוחה ובטוחה של המטבח על חלקיו השונים למחסן או לאזור סגור יותר שישמור עליו בבטחה מפני שמש קופחת או גשם ושלג, ואם אין לכם אזור שכזה או מחסן גדול דיו, תמיד תוכלו להשתמש בכיסוי המותאם לגריל גז או ביריעת ברזנט המונעת חדירת מים, לנתק את החשמל או הגז ולוודא שהמקרר יבש ונקי.  

מניעת חדירת חרקים ומכרסמים לחלקים השונים של מטבח החוץ  

הטבע מאד אוהב לנכס לעצמו כל דבר שאינו נמצא בשימוש זמן רב. עכבישים ישמחו מאד לטוות בו קורים, חרקים שמחפשים שאריות מזון לזלול, מכרסמים שמחפשים מקלט מחתולי החצר או ציפורים המחפשות מקום קינון, כל אלו ועוד הינם אורחים בלתי קרואים שעלולים להוות מטרד או סכנה תברואתית ולכן יש למנוע מהם גישה למטבח החוץ על ידי איסוף כל הזבל סביבו והשלכתו לפח סגור והימנעות מהשארת שאריות אוכל לידו ועליו. רצוי לכסות את מטבח החוץ לאחר השימוש ולא להשאירו חשוף. 

תחזוקה 

לכל מטבח חוץ יש הוראות יצרן המתארות בדיוק כיצד לתחזק אותו בין ארוחות או בתקופות שבו הוא אינו נמצא בשימוש תכוף. כל מטבח עשוי מחומרים שונים הזקוקים לתחזוקה שונה, ולכן חשוב כל כך לדעת כיצד עושים זאת נכון. אי הקפדה של הוראות היצרן לתחזוקה עלולה לפגום ביעילות המטבח שלכם, וחבל. 

ניקיון 

מטבחי חוץ עשויים מנירוסטה עמידים מאד בפני חומרי ניקוי שונים, אבל בכל זאת אנו ממליצים על חומרי ניקוי לא חריפים. לרוב די בסמרטוט טבול במעט חומר ניקוי כללי כדי לנקות היטב את כל חלקי המטבח כולל מגירות, ארונות, מקררים, כיריים ומשטחי עבודה. במידה ויש הוראות ספציפיות כיצד לנקות את המטבח שלכם, מלאו אותן בקפדנות, ואם המטבח שלכם משלב מתכת עם עץ או זכוכית, ודאו כי אתם מתאימים את חומרי הניקוי אליהם ונמענים משריטות. 

הנחת סירים לוהטים על משטחי העבודה 

כל מטבח חוץ בנוי באופן קצת שונה, ישנם מטבחי חוץ שתוכלו להניח עליהם סירים לוהטים או כלי עבודה חמים ללא כל בעיה ומבלי שייגרם כל נזק, אולם מטבחים שמשטחי העבודה שלהם עשויים מחומרים הרגישים לחום עלולים להינזק עקב כך, לכן בדקו את עמידותם.

 

לסיכום 

מטבחי חוץ הם הדרך שלכם ליהנות מבישול וצלייה באוויר הפתוח בגינה או במרפסת הפורחת ויפה שלכם, לארח בהנאה ולחסוך הרבה מאד לכלוך, ריחות לא נעימים ובלאגן בתוך הבית. שמירה על תחזוקה נאותה של המטבח החיצוני שלכם תאפשר לכם ליהנות ממנו במשך שנים ארוכות. 

מטבח חוץ
די.אנד.אס בע”מ
די.אנד.אס בע”מ

חברת D&S הינה חברת יבוא המתמחה במוצרי פנאי ולייף סטייל בסגנון אמריקאי.

החברה, אשר נוסדה בשנת 1989, עוסקת ביבוא גרילים וריהוט גן והינה החלוצה בתחומה.

היום החברה נחשבת ליבואנית המובילה בענף ומספקת שרותי יבוא לרשתות המובילות בישראל ובנוסף מספקת שירות וחלקים למגוון רחב של גרילים הקיימים בארץ. די.אנד.אס הינה היבואנית המקורית של מוצרי וובר ארה”ב – החברה הגדולה בעולם, עם מכירות של למעלה ממיליון גרילים בשנה! במיתוג עצמי, החברה מייבאת באופן בלעדי את מוצרי דישף ודיגרדן הנמכרים בכל רחבי הארץ. לאורך השנים רכשה החברה קהל לקוחות המונה עשרות אלפי אנשים בכל חלקי הארץ.

די אנ אס בפייסבוק | די אנ אס ביטיוב | המייל שלנו: [email protected]

0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות