BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גריל גז – שישה מיתוסים שאתם חייבים להכיר – טעם הבשר, חיי הגריל ועוד

גריל הגז החדש או גריל הפחמים המוכר? זו השאלה שניצב בפניה כל קונה פוטנציאלי שמעוניין לרכוש גריל חדש.

חלק גדול מאותם אנשים ייבחר בגריל הפחמים לא בגלל העדפות אישיות או מקצועיות- אלא בגלל מיתוסים על גריל גז ואגדות אודות גריל הגז. הנה שישה מיתוסים על גריל גז שאתם חייבים להכיר!

 

מיתוסים על גריל גז – מה ההבדל בין גריל הגז לגריל הפחמים?

לפני שנרד לעולם המיתוסים וננסה להבין מאיפה הגיע כל אחד מהם, חשוב שנבין ונכיר את ההבדלים בין גריל הגז החדש לבין גריל הפחמים המוכר. ברגע שנבין את שני ההבדלים העיקריים, יחד עם מיתוסים על גריל גז – תוכלו לבחור ולהגיע למסקנה הטובה ביותר – גריל גז הינו הבחירה המושכלת יותר.

ההבדל הראשון והבסיסי ביותר הוא צורת ההפעלה של הגריל. כאשר אנו מדברים על גריל הגז, מדובר על מערכת שפועלת בבסיסה על גז (ממש כמו הגז הביתי שאנו משתמשים בו לבישול חביתות או כל דבר אחר), בניגוד לגריל הפחמים שבו אנו משתמשים בפחמים על מנת ליצור אש שתחמם את הבשרים.

ההבדל השני שעלינו להכיר הוא ההיבט הסביבתי. כשאנו אומרים היבט סביבתי אנו מתכוונים להשלכות שיש לכל גריל על הסביבה החיצונית.

כאשר אנו משתמשים בגריל פחם, מעבר ללכלוך הרב ולעבודה הרבה שיש לנו לנקות, הגריל פולט חומרים רעילים ומזהמים לסביבה (בעיקר בגלל הפחמים). גריל גז לעומת זאת, אינו מזהם כלל את הסביבה- בעיקר בגלל שהוא פועל בבסיסו על גז טבעי ולא על פחמים.

מיתוסים על גריל גז

מיתוסים על גריל גז שאתם חייבים להכיר!

ובכן, הגענו לגולת הכותרת של המאמר. אנו הולכים להציג בפניכם שישה מיתוסים על גריל גז, ולהסביר לכם מדוע הם נכונים או לא נכונים.

 

מיתוס ראשון – טעם הבשר שונה

אולי המיתוס המוכר והמפורסם ביותר כאשר אנו מדברים על גריל הגז. לא מעט אנשים חוששים לעבור לשימוש בגריל גז (לאחר שימוש ארוך שנים בגריל פחמים) בעיקר בעקבות שמועות או דיבורים שהם שמעו, בכך שהבשר נצלה על גריל גז מקבל טעם שונה, טעם “חסר יותר”. הרשו לנו לשבור לכם את המיתוס ולהגיד באופן נחרץ שמדובר בטעות.

כאשר אנו צולים בשר על גריל פחמים, הבשר עשוי לקבל טעמים או ריחות שהוא לא אמור לקבל מהפחמים. לעומת זאת, כאשר אנו משתמשים בגריל הגז, שפועל אך ורק על גז ואינו מצריך שימוש בפחמים- הבשר מקבל אך ורק את הטעמים שהוא מוציא מעצמו, ללא שום טעמי לוואי או ריחות לוואי שיש מהפחמים.

 

מיתוס שני – “אורך חייו” של גריל הגז קצרים יותר משל גריל הפחמים

מיתוס נוסף אודות גריל הגז שמציין שאורך חייו קצרים יותר משמעותית משל גריל הפחמים. הרשו לנו להאיר את עיניכם ולהגיד שגם הפעם מדובר בטעות. יש נטייה לחשוב שכאשר אנו מתעסקים בגז, האש חזקה יותר משמעותית ובכך חורכת את המנגל מבפנים.

אכן יש אמת בדבר שעוצמת האש בגריל גז חזקה יותר, אך חשוב לציין שאת עוצמת האש ניתן לכוון באמצעות המתגים השונים בגריל. ההפך הוא הנכון: בניגוד למנגל הפחמים שבו השליטה על עוצמת האש היא קשה ולעיתים בלתי אפשרית, האפשרות לייצר שליטה על גריל הגז בהקשר של עוצמת האש, מאפשרת לגריל “לשמור על חיים ארוכים יותר”.

 

מיתוס שלישי – גריל הגז חייב תמיד להיות פתוח

סביר שהמיתוס הזה הגיע מאחיו הגדול של גריל הגז- גריל הפחמים. כאשר אנו מכינים בשר בגריל פחם, סביר שנשמור על הגריל פתוח מסיבות כאלה ואחרות.

כאשר אנו בוחרים להכין בשר, דגים או כל דבר אחר על גריל גז, מומלץ להשתמש במכסה הסגירה. המכסה מסייע לגריל לשמור על עוצמת האש ומונע מהחום לצאת החוצה.

כאשר אנו מונעים מהחום לצאת החוצה (באמצעות אטימת הגריל), אנו נותנים לבשר את הבישול הנכון והמדויק ביותר בכל חלקיו. אם כן, מומלץ וכדאי להשתמש במכסה הגריל כאשר אנו צולים בשר על גריל הגז.

 

מיתוס רביעי – צריך לקנות את גריל הגז עם הספק הגז הגבוה ביותר

לאלו מאיתנו שיצאו להם להיכנס לחנות מנגלים ולהתעניין בגריל גז, סביר שראו את הצירוף BTU. הסברה הרווחת היא שככל שרמת ה-BTU גבוהה יותר בגריל הגז, כך הגריל טוב יותר ויכול לתת לנו תוצאות בישול טובות יותר. טעות! BTU היא למעשה יחידת המידה שמאפשרת לנו לדעת כמה גז הגריל שורף במהלך העבודה.

על מנת להמחיש לכם בצורה הטובה והבהירה ביותר, נקפוץ לתחום הרכבים. כאשר אנו מעוניינים לרכוש רכב, אנו לא נקנה בהכרח את הרכב עם נפח המנוע הגדול ביותר או עם כוח הסוס הגדול ביותר.

אנו נרצה לקנות את הרכב היעיל ביותר עם הנתונים הקיימים (סביר שבנושא זה כולנו מסכימים ואין עוררין). עכשיו קחו את הנתון הזה, ותעשו הקבלה לעולם הגריל גז. מדובר בהשוואה מעולה, שתסייע לכם לנפץ את המיתוס על המילה BTU.

 

מיתוס חמישי – עוצמת האש גבוהה באופן תמידי

אולי המיתוס המגוחך ביותר אם מסתכלים עליו ובחונים אותו למשך יותר משתי שניות. אין ספק שכאשר אנו משתמשים בגריל גז, עוצמת האש יכולה להיות חזקה יותר מאשר עוצמת האש כאשר אנו משתמשים בגריל הפחמים המוכר. הסיבה היחידה לכך היא שבשימוש בגריל הגז, אנו יכולים לכייל את עוצמת האש ממש כמו שאנו עושים בכיריים בביתנו.

אך באותה נשימה אנו יכולים לשחק עם האש, ולהנמיך אותה לרמה נמוכה ביותר לצורך צלייה ארוכה למשל. זאת אומרת שאין זה נכון שעוצמת האש בגריל הגז היא חזקה וגבוהה באופן תמידי- ניתן ליצור סיטואציה כזו בהנחה והעובד על הגריל מעוניין בה, כמו שניתן ליצור מצבים אחרים עם גודל וחוזק להבות שונות.

 

מיתוס שישי – אנשים צמחוניים שונאים את גריל הגז

מיתוס מוכר וידוע גם בקרב אנשי מנגל הפחמים. המשפט הזה היה נכון אולי לפני חמישים שנה ויותר, כאשר לא ניסו והתקדמו בתחום הבישול. כיום אנו יודעים ומכירים שניתן לעשות מגוון סוגי מזונות על גריל הגז או על כל גריל בכלל- החל מירקות צלויים, שיפודי ירקות, קציצות צמחוניות ועוד מגוון רחב של סוגי מזון שונים.

למעשה ניתן להכין כמעט כל זוג מזון על גריל הגז, מכיוון שהוא מאפשר לנו לשחק עם עוצמת האש בצורה המדויקת ביותר, מה שמעניק לו יתרון משמעותי אל מול מנגל הפחמים הישן.

 

לסיכום

למדנו מספר דברים חשובים לאורך המדריך הזה, ובעיקר ניפצנו שישה מיתוסים על גריל הגז ובאופן כללי: החל ממיתוס על סוגי הטעמים בגריל הגז, ממשיך באופן ההתייחסות למונח BTU, נוכחנו לדעת שעוצמת האש לא תמיד חייבת להיות גבוהה ושגם אנשים צמחוניים יכולים ומוזמנים לנסות מגוון רחב של סוגי מזונות ובישולים באמצעות גריל הגז.

מהרו עוד היום לחנויות, רכשו כבר בהקדם את גריל הגז המתאים ביותר עבורכם ואנו מבטיחים לכם שאתם הולכים ליהנות ממנו בכל רגע- מדובר בכלי שניתן לעשות בו מגוון רחב של פעולות ולהכין מגוון רחב של סוגי מזונות שונים. בהתחייבות!

די.אנד.אס בע”מ
די.אנד.אס בע”מ

חברת D&S הינה חברת יבוא המתמחה במוצרי פנאי ולייף סטייל בסגנון אמריקאי.

החברה, אשר נוסדה בשנת 1989, עוסקת ביבוא גרילים וריהוט גן והינה החלוצה בתחומה.

היום החברה נחשבת ליבואנית המובילה בענף ומספקת שרותי יבוא לרשתות המובילות בישראל ובנוסף מספקת שירות וחלקים למגוון רחב של גרילים הקיימים בארץ. די.אנד.אס הינה היבואנית המקורית של מוצרי וובר ארה”ב – החברה הגדולה בעולם, עם מכירות של למעלה ממיליון גרילים בשנה! במיתוג עצמי, החברה מייבאת באופן בלעדי את מוצרי דישף ודיגרדן הנמכרים בכל רחבי הארץ. לאורך השנים רכשה החברה קהל לקוחות המונה עשרות אלפי אנשים בכל חלקי הארץ.

די אנ אס בפייסבוק | די אנ אס ביטיוב | המייל שלנו: [email protected]

0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות