BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לדג מרוקאי במעשנת בשרים

מתכון לדג מרוקאי במעשנת בשרים טעים וקצת שונה ממה שהכרתם עד היום. דג מרוקאי הוא אחד המטעמים האייקונים ביותר של יוצאי מרוקו. הוא זכה לתשבחות מקיר לקיר, נחשב אהוב הקהל ואין אחד שלא מעביר ביקורת וקובע, אם הדג שאכל כרגע, דומה, או לא דומה לדג שאמא מכינה בבית. אבל זהו גם מתכון שמכינים אותו כמעט בכל הזדמנות, עד כדי כך שהוא כבר נחשב קצת שחוק מדי. אז קבלו דרך חדשה, מסעירה ומקורית, להכין דג מרוקאי מטריף, כמו שלא טעמתם עד היום.

 

מה לדג מרוקאי ועישון במעשנת בשרים?

עישון דגים נעשה בדרך כלל בתהליך ארוך מאוד, שמטרתו להכין את הדג בצורה מיטבית ככל הניתן לצורך צלייה במעשנת בשר – להניח אותו במרינדה, או בתבלינים יבשים, לתת לו לנוח מספיק זמן ורק אז לעשן אותו. ההפתעה הגדולה במתכון כמו דג מרוקאי מעושן, היא השימוש ברוטב המרוקאי החריף, עם טוויסט שאי אפשר להתעלם ממנו – אופן הצלייה המיוחד והטעמים המעושנים המדהימים המתקבלים בסוף התהליך.

יחד עם זאת, אם אתם קוראים את המתכון הזה, זה סימן שאתם מבינים קצת בצליית דגים וגם מכירים קצת את חוקי העישון, אז אתם יודעים שדג הוא נתח מאוד עדין בהשוואה לבשר, שיש לטפל בו בעדינות וזהירות, כדי לא לייבש אותו. לכן, כאשר מכינים דג מעושן במעשנת בשר, חשוב להקפיד על כל השלבים, כדי להבטיח תוצאה פנטסטית, כמו שאתם רוצים.

כללים לעישון נכון של דג

כאשר מעשנים דגים בתהליך איטי, אפשר להשתמש בנתח דג שמן, כמו סלמון, כדי שלא לייבש אותו, אבל אפשר גם להשתמש בנתחים עדינים יותר של דג, כמו מושט, בורי, דניס, לברק ועוד, אם אתם עושים את זה נכון. כדי להכין דג ברוטב במעשנת, מעשנים היטב את מרכיבי הרוטב, בתהליך עישון ארוך, כמקובל, ואחר כך מוסיפים את הדג לצלייה קצרה ומדויקת, שתשאיר אתכם עם מנת דג מרוקאי מדהימה, בטעמים עזים ומיוחדים, שאי אפשר להיות אדישים אליה.

אם אתם רוצים בכל זאת, אתם יכולים לעשן את הדג בעישון עדין, לפי ההוראות בהמשך, ללא הרוטב, כדי לקבל טעמי עישון חזקים. אפשר להכין את הרוטב בנפרד לפי המתכון בהמשך ואז להוסיף אליו את הדג המעושן בנפרד, למספר דקות כדי לאחד את הטעמים.

מצרכים

  • פלפל אדום מתוק אחד
  • פלפל חריף ירוק טרי אחד – לאוהבי החריף, או 2 פלפלים אדומים יבשים
  • 4-5 עגבניות בשלות ורכות
  • ראש שום מפורק לשיניים קלופות
  • צרור כוסברה קצוצה
  • כפית גדושה פפריקה מתוקה
  • מלח לפי הטעם
  • 4 יחידות פילה מושט, או בורי, או כל דג אחר שאוהבים
  • שמן זית איכותי
  • חצי לימון

הוראות הכנה

  1. הניחו את הדג בכלי נוח ותבלו אותו היטב בלימון, 4 שיני שום מרוסקות, מעט פפריקה מתוקה, מעט מלח ומעט שמן זית. עסו היטב את הדג בתערובת והניחו אותו במקרר ללילה שלם.
  2. כעת יש להוציא את הדג ולייבש אותו היטב במגבת.
  3. אם אתם רוצים לעשן את הדג לפני האיחוד עם הרוטב, יש להעביר אותו להתייבש ולנוח במקום קריר ויבש במשך 48 שעות. לאחר מכן אפשר להבעיר את המעשנת עם שבבי עישון “מתובלים” במעט שבבי צ’ילי יבש – לתוספת חריפות. העישון נמשך כשעתיים בטמפרטורה נמוכה של 75 מעלות. בתום העישון אפשר למרוח את הדג בשכבה דקה של שמן, לעטוף אותו בניילון נצמד ולהשאיר אותו לנוח על השיש, בזמן שאתם מכינים את הרוטב.
  4. אפשר גם בלי תהליך העישון הארוך של הדג בנפרד, להתחיל בהכנת הרוטב:
  5. חותכים את הירקות לפרוסות עבות ומעבירים אל המעשנת המחוממת מראש לטמפרטורה של 80-90 מעלות, לצלייה של שעה. לאחר שעה מעלים טמפרטורה ל 200 מעלות וצולים 45 דקות נוספות.
  6. מוציאים את הירקות ומקררים אותם, כדי שתוכלו לקצוץ אותם דק.
  7. את הירקות הקצוצים מעבירים למחבת עם מעט שמן זית ומטגנים במשך כמה דקות, בתוספת כל התבלינים היבשים.
  8. מוסיפים את הדג הטרי אל הרוטב, מכסים אותו היטב ברוטב מכל הכיוונים ומעבירים את המחבת, עם ידית ברזל או ללא ידית כלל, אל המעשנת למספר דקות נוספות, לצליית הדג וספיגת טעמים נוספים של עישון.
  9. עם הדג המעושן אפשר לעשות תהליך דומה, אך מומלץ לחתוך את הדג, או לחרוץ בו חריצים קודם לכן ולהשאיר אותו עם הרוטב במעשנת לזמן קצר ככל הניתן.
  10. לסיום, מפזרים מעל כוסברה קצוצה טרייה, מגישים עם לחם טוב ובתיאבון!

 

דג מרוקאי במעשנת בשרים

טיפים לעישון דגים במעשנת

  • שימו לב לצבע העשן שיוצא מהמעשנה – אם הוא לבן זה טוב, אבל אם הוא שחור, זה עשוי להיות סימן שהשומנים נשרפים ואז יש להוריד טמפרטורה ולסגור את פתחי כניסה האוויר עד שהעשן יירגע.
  • ככל שיש לכם נתח עבה יותר, כך עולה הטמפרטורה. לעומת זאת, נתח עדין כמו של דג, אפשר לעשן לאורך זמן רב בטמפרטורה נמוכה מאוד.
  • חשוב להשתמש בכמות קטנה יחסית של תבלינים יבשים, שכן העישון הוא הטעם הדומיננטי המתקבל בהכנת דג מעושן.
  • מומלץ להוציא את הדג כאשר מתחילות להופיע עליו נקודות לבנות של שומן. זה בדרך כלל סימן שהוא מוכן.
  • אם מעשנים דג על רשת המעשנת, חשוב לייבש אותו היטב לפני כן, כדי למנוע הידבקות וכן ליצירת קרום על מעטפת הנתח, כדי למנוע התייבשות.


לסיכום

מסתבר שאפשר להכין במעשנת מגוון גדול במיוחד של מאכלים ולא רק לצלות בה נתחים. אבל חשוב לעשות את זה כמו שצריך, להיצמד לכללים, לבדוק את התקדמות תהליך הצלייה כדי למנוע התייבשות של הדג ולהישאר קרובים למעשנת, כדי לשלוט היטב בתהליכים. התוצאה מענגת, מעושנת ומלאת טעמים מדהימים. שווה את המאמץ בכל קנה מידה.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות