BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לחזה מולארד בגריל גז

כולנו יודעים שצרפת נחשבת לאחת מהמדינות אנינות הטעם בעולם, ולכן אין זה מפתיע שדווקא שם פותח זן המולארד – ברווז המגודל למטרות פיטום והפקת בשר איכותי. חזה המולארד נחשב לאחד הנתחים העסיסיים והאיכותיים ביותר בשוק, למרות שבישראל הוא משום מה פחות מוכר מנתחים אחרים. הסוד של חזה המולארד הוא אחוז השומן הגבוה, שהופך אותו לעסיסי במיוחד בשונה מנתחי חזה אחרים שהם “יבשים” יותר לרוב. חזה המולארד דורש הכנה ספציפית, וזאת כדי להפיק ממנו את מירב הטעמים והארומה. לכן, המאמר הבא מביא אליכם מתכון לחזה מולארד בגריל גז, שישדרג משמעותית את הארוחה שלכם! בתיאבון.

 

צליית חזה מולארד

תורת הצלייה על רגל אחת, מסבירה לנו שככל שהנתח הוא שומני יותר – כך נוכל לצלות אותו בדרגת צלייה גבוהה יותר מבלי שהוא יתייבש או יישרף. חזה המולארד ידוע באחוז השומן הגבוה שלו, וזה מאפשר לנו לצלות אותו על גבי גריל גז ולקבל נתח עסיסי ובעל ארומה בלתי נשכחת. את זן המולארד פיתחו בצרפת למטרות פיטום, ובין החלקים השונים שלו – החזה נחשב לאחד האיכותיים ביותר.

אם נשווה אותו לחזה עוף למשל, נראה שאחוז השומן בחזה המולארד הוא גבוה הרבה יותר – מה שהופך אותו לעסיסי וטעים במיוחד. יחד עם זאת, הצלייה צריכה להתבצע בצורה ספציפית, שתוכל להעניק לנו את המנה המושלמת.

 

מדריך להכנת חזה מולארד בגריל גז

מכיוון שחזה המולארד מכיל אחוזי שומן גבוהים, נרצה לצלות אותו למשך זמן ארוך יחסית, ונוכל לעשות זאת מבלי לחשוש שהוא יתייבש יתר על המידה.

לאחר הצלייה הארוכה נגביר את עוצמת גריל הגז שלנו, ונעניק לנתח צריבה קצרה שמטרתה להעצים את הטעמים והארומה.

חשוב לזכור שיש לצלות את נתח חזה המולארד כמו שהוא, מבלי לחתוך ממנו נתחים או להפריד אותו…דבר זה חשוב לתהליך הצלייה ולטעם.

מה כן ניתן לעשות? לחתוך מעוינים או ריבועים בחלק השומני – מה שיאפשר לשומן להיצלות גם מבפנים.

על הנתח באפשרותנו לפזר מלח, פלפל שחור, שמן זית, ותבלינים נוספים שאנו אוהבים.

לא חובה לתבל את הנתח בצורה דרמטית, מכיוון שיש לו ארומה וטעם מיוחדים באופן טבעי.

כפי שאמרנו, בהתחלה נעניק לנתח צלייה איטית בטמפרטורה נמוכה יחסית – עד 120 מעלות, כך שהבשר יוכל לשמור על העסיסיות שלו ולא יתייבש מהר מדי.

גרילי גז לרוב מצוידים במדחום מובנה, ואם נרצה להיות אפילו מדויקים יותר – נשתמש במדחום הננעץ בתוך נתח הבשר.

לאחר שהסתיים שלב הצלייה האיטית, נבצע צריבה מהירה שמטרתה להעצים את הטעמים הייחודיים המאפיינים את חזה המולארד.

בצד השומני של הנתח נבצע צריבה של כמה דקות, ובצד ללא השומן – צריבה קצרה של כעשרים שניות בלבד.

לאחר שהצלייה הגיעה לסיומה, נניח את נתח המולארד כ- 5 דקות מבלי לגעת בו, ורק לאחר מכן נוכל לחתוך ולהגיש.

הסיבה לכך היא, שבדקות שלאחר הצלייה – הנוזלים נספגים בחזרה אל הנתח, ומעניקים לו את העסיסיות והארומה המיוחדת שלו.

 

איך מגישים חזה מולארד

יש שיעדיפו להגיש את חזה המולארד בצלחות נפרדות לכל סועד, ויש שיגישו במגש עץ מסוגנן אל מרכז השולחן – מה שמעצים את החוויה החברתית בסעודה. כדי לשמור על ארוחה מאוזנת, חשוב לזכור גם להגיש מנת פחמימה לצד הסטייק, וניתן להגיש בטטות צלויות או תפוחי אדמה בתנור – המשתלבים מעולה עם המנה הזו.

מבחינת ירקות שגם כן צריכים להיות מיוצגים בארוחה, אפשר להגיש אנטיפסטי או סלט טרי לבחירתכם. מה שישלים את החוויה הקולינארית שלנו, הוא אלכוהול איכותי המתאים לסיטואציה – למשל יין אדום או יין לבן.

 

למה גריל גז?

גרילי גז הם המילה האחרונה בעולם הצלייה, והם מאפשרים לנו לקבל תהליך צלייה יעיל ומהיר במיוחד. גרילים אלו מצוידים במבערי נירוסטה עוצמתיים, השולחים את החום אל משולשי אמייל שמטרתם לפזר אותו באופן שווה על גבי משטחי הצלייה. גודלם של משטחי הצלייה משתנה בהתאם לסוג הגריל שאנו בוחרים לרכוש, וזה אמור להשתלב עם דפוסי השימוש שלנו וכמויות הבשר שאנו צריכים להכין בו זמנית.

גריל גז איכותי מיוצר מחומרים מבודדי חום דוגמת אלומיניום, פורצלן, אמייל וחרס – מה שמאפשר לו לשמור על חום הצלייה ולקבל תהליך מהיר יותר.

גרילי גז מסוימים גם מעניקים לנו חוויית משתמש בלתי נשכחת, והם מצוידים במד חום מובנה, ידיות מונעות כוויה, מערכת איסוף שומנים, הצתה אלקטרונית ועוד.

מתכון לחזה מולארד בגריל גז

רכישת גריל גז – איך תעשו זאת נכון?

במידה ותחפשו גריל גז באינטרנט, מיד תגלו מגוון עצום של מוצרים. כיצד נוכל לבחור את גריל הגז המתאים לנו ביותר? באמצעות מעקב אחר מספר כללים פשוטים שריכזנו עבורכם:

 

שימוש מושכל בחוות דעת וביקורות

בעולם הדיגיטל, חוות דעת רבות זמינות עבורנו בלחיצת כפתור. השפע הזה לא תמיד עובד לטובתנו, ולעתים יכול ליצור אצלנו אשליה ולגרום לנו לרכוש מוצרים לא איכותיים. כדי לקבל תמונה אמינה ככל האפשר על המוצר שבו אנו מעוניינים, אנו ממליצים להצליב חוות דעת ממספר מקורות שונים.

כך למשל, באפשרותנו לקורא חוות דעת מגוגל, אתר העסק, דף הפייסבוק, ורשתות חברתיות נוספות – ובכך להפחית את הסיכוי לקבל חוות דעת שאינן אובייקטיביות.

 

דפוסי השימוש שלנו

בעוד חלק מהאנשים משתמשים בגריל הגז שלהם אחת לשבוע, יש כאלו שלא נוגעים בו במשך חודשים ארוכים. דפוסי השימוש שלנו משפיעים ישירות על גריל הגז שנרצה לרכוש, והם אלו שיקבעו אם דרוש לנו גריל גדול ומקצועי, או גריל קטן וקומפקטי.

 

המותג עושה את כל ההבדל

לעתים משתלם לנו להשקיע קצת יותר כסף, ולקבל גריל גז איכותי שילווה אותנו במשך שנים רבות של הנאה. המותג של גריל הגז עושה את ההבדל, ובאפשרותנו לברר מי הן היצרניות המובילות בעולם מתקני הצלייה. כשאנו רוכשים מוצר של יצרנית איכותית, אנו יכולים להיות סמוכים ובטוחים שהוא מיוצר מחומרים איכותיים, מעניק לנו חווית משתמש יוקרתית, ומתאפיין בבלאי נמוך יותר מאשר מוצרים זולים.

לעתים מה שאנו קונים בזול – יכול לגרום לנו להוצאות יקרות הרבה יותר בטווח הארוך!

 

אחריות תקופתית ועלויות נלוות

לפני רכישת גריל גז עלינו לברר לגבי אחריות תקופתית, ולרוב יצרניות מובילות מעניקות לנו אחריות כזו גם בלי שנבקש – כחלק מהמדיניות. יצרנית שמעניקה לנו אחריות תקופתית, למעשה מבטיחה לנו שמדובר במוצר איכותי, ומאבטחת אותנו מפני פגמי יצור שיכולים להתרחש מחוץ לשליטתה.

מעבר לאחריות התקופתית, עלינו לחשוב על עלויות נלוות ולשקלל אותן בתקציב שלנו. עלויות נלוות לגריל גז יכולות להיות למשל: כיסוי מקצועי לגריל, כלי עבודה, רשתות צלייה, פנסים מיוחדים ועוד.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות