BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לחזה מולארד בגריל פחמים

למרות שבישראל מדובר בנתח פחות מוכר מאחרים – חזה המולארד נחשב לאחד הנתחים העסיסיים שקיימים בשוק הבשר. מדובר בנתח בשר עשיר בשומן שהופך אותו לנימוח ועסיסי במיוחד – כמעט בכל שיטת הכנה שנבחר. מתכון לחזה מולארד בגריל פחמים מעניק לנו מנה איכותית, שאותה נוכל להגיש בצורות, תיבולים וגדלים שונים לבחירתנו. במאמר הבא, אספנו עבורכם את כל המידע הנחוץ להכנת חזה מולארד איכותי בגריל פחמים! קריאה טעימה!

מהו חזה המולארד?

מולארד הוא מין של ברווז שפותח בצרפת למטרות פיטום, והוא מתאפיין בחזה עסיסי ושומני במיוחד – בשונה מעופות אחרים שאצלם החזה הוא יבש יחסית. לכן, חזה המולארד הפך לשם דבר בעולם הקולינריה, וניתן להכין ממנו מנות טעימות ועסיסיות במיוחד במגוון שיטות הכנה – ביניהן גם צלייה על גריל פחמים.

גריל פחמים הוא אופציה נהדרת להכנת חזה מולארד, והוא יעניק לנו מנה בעלת טעם מעושן, אותנטי ובלתי נשכח. את חזה המולארד חשוב לדעת כיצד להכין, כדי להפיק ממנו את המקסימום שהוא מסוגל לתת לנו מבחינה קולינארית.

מדריך הכנת חזה מולארד בגריל פחמים

כשאנו מדברים על צליית חזה אווז, ההמלצה היא לצלות או לבשל את נתח הבשר במשך זמן ארוך, וממש לפני שהוא מגיע למידת העשייה הרצויה – נעניק לו צריבה חזקה על האש שמטרתה להעצים את הטעמים.

  1. את נתח חזה המולארד ניקח כמו שהוא – נתח שלם, ואין מומלץ לחתוך ממנו חלקים או לפרוס אותו.
  2. הדבר היחיד שנוכל לעשות כדי לשפר את הצלייה, הוא חיתוך שתי וערב שמטרתו לאפשר לשומן להיצלות גם מבפנים.
  3. התיבול לא צריך להיות דרמטי, וזה בהחלט מספיק לפזר קצת שמן זית, פלפל שחור ואולי מלח גס.
  4. כאמור, בשלב הראשון נעניק לבשר צלייה איטית בטמפרטורה נמוכה יחסית (עד 110 – 120 מעלות), ובאופן זה הבשר שומר על העסיסיות שלו.
  5. הדרך הטובה ביותר לשלוט בטמפרטורה כשאנו עובדים על גריל פחמים – היא להשתמש במדחום הננעץ אל תוך נתח הבשר.
  6. לאחר שסיימנו את שלב הצלייה האיטית, הגיע הזמן לצריבה המהירה שתפתח את כל הטעמים ותעניק ארומה בלתי נשכחת!
  7. יש להגביר את האש, להעניק לצד ללא השומן צריבה מהירה של כמה שניות, ולצד השומני צריבה מעט יותר ארוכה – שתעניק לנו את הפריכות והארומה.
  8. לאחר שסיימנו, יש להניח את הנתח למשך 5 דקות, ורק אז לבצע חיתוך ולהגיש.

הצעות הגשה לחזה מולארד

יש מגוון של הצעות הגשה, ואנו ממליצים לכם לנסות להגיש את הנתחים במגש עץ אל מרכז השולחן. באופן זה כולם יוכלו ליהנות יחד מהסעודה, ומדובר בחוויה מגבשת במיוחד! לצד הסטייק נגיש מנה של פחמימה (למשל תפו”א צלויים), וכמובן לא לשכוח את נציגי עולם הירקות – שיכולים להיות טריים או צלויים לבחירתנו.

כולנו יודעים, שאין חגיגת בשרים אמיתית בלי אלכוהול איכותי, וכשמדובר בחזה מולארד – אנו ממליצים על יין אדום או לבן להשלמת החוויה.

 

גריל פחמים – המדריך לרכישה נכונה

כשאנו מדברים על גרילי פחם, חלקנו בוודאי נזכרים באותם גרילים מלבניים שהיו נמכרים בקיוסקים לקראת יום העצמאות. הקשר היחיד בין אותם גרילים וותיקים ובין המכשירים הנמכרים היום – הוא כנראה העובדה ששניהם פועלים באמצעות פחמים. גרילי הפחמים של היום הם שונים לחלוטין, מעניקים לנו חווית משתמש איכותית ויוקרתית, ומצוידים במדי חום מובנים, מערכת איסוף שומנים, מערכת אוורור ועוד.

מתכון לחזה מולארד בגריל פחמים

כיצד רוכשים גריל פחמים איכותי? באמצעות מעקב אחר מספר כללים שריכזנו עבורכם:

 

השתמשו נכון בחוות דעת

בעולם האינטרנט – מאות חוות דעת זמינות עבורנו בלחיצת כפתור פשוטה, אך האם אנו יכולים לסמוך על כולן? התשובה היא כמובן – לא. עלינו לדעת כיצד להתנהל עם חוות דעת אינטרנטיות, והדרך הטובה ביותר היא הצלבת ביקורות ממספר מקורות שונים. אנו יכולים לקרוא חוות דעת מדף העסק, אתר האינטרנט, אתר “מידרג”, רשתות חברתיות ועוד. ככל שנקבל חוות דעת ממקורות רבים יותר, כך נוכל להרכיב תמונה אמינה יותר על בית העסק ועל המוצר המדובר. חשוב לציין, שבמידה ויש לנו את האופציה – הדרך הטובה ביותר היא חוות דעת ממקור ראשון של בן משפחה או חבר.

 

נתחו את דפוסי השימוש שלכם בשגרה

לפני שאנו רוכשים כל מוצר, ובמיוחד גריל פחמים – עלינו להבין מהם דפוסי השימוש שלנו בשגרה. בעוד חלק מהאנשים פותחים גריל פחמים לעתים תכופות, ועורכים אירועי ברביקיו של עשרות אנשים, אחרים עושים “על האש” אחת לזמן רב.

לכן, דפוסי השימוש שלנו ישפיעו על סוג המוצר שעלינו לרכוש, ואם אנו צריכים להכין כמויות בשר לאורחים רבים – כדאי לנו לרכוש גריל פחמים גדול ומקצועי. מהצד השני, ייתכן ואנו מחפשים גריל קומפקטי יותר, שילווה אותנו לטיולים וקמפינג, או שיעניק לנו בילוי מדי פעם.

 

אל תתפשרו על המותג

המותג הוא קריטי כשאנו רוכשים גריל פחמים, והוא ייעשה את ההבדל בין גריל שיחזיק אצלנו מספר חודשים לבין אחד שילווה אותנו במשך שנים רבות של הנאה! העדיפו לרכוש גריל פחמים של יצרנית מובילה, גם אם זה כרוך בתשלום מעט גבוה יותר.

כשאנו קובעים את התקציב, חשוב לקחת בחשבון גם את הציפיות שלנו מהמוצר, ולעתים מה שנראה זול יכול להתגלות כיקר במבחן הזמן. בררו מי הן היצרניות המובילות בעולם גרילי הפחמים, וכך תוכלו לרכוש מוצר בעל אורך חיים גבוה יותר, וכזה שגם צפוי להעניק לכם חווית משתמש יוקרתית הרבה יותר.

 

עלויות נלוות ואחריות

פקטור נוסף שצריך להשפיע על החלטת הרכישה שלכם – הוא כמובן עניין האחריות התקופתית. יצרניות מובילות לרוב מעניקות אחריות תקופתית גם בלי שנבקש, ועדיין זה משהו שעלינו תמיד לבדוק לפני שאנו קונים. האחריות עוזרת לנו במצבים שבהם מתגלים פגמים שונים שאינם בשליטת היצרן והלקוח, והיא מכסה אותנו ומאפשרת לנו שיפוי במצבים כאלו. לגבי עלויות נלוות, כדאי לברר לגבי כלים לגריל הפחמים, כיסוי איכותי שישמור עליו, עלות הובלה אם צריך, ועוד.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות