BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לחזה מולארד במעשנת בשרים

בין הנתחים היותר עסיסיים וטעימים שניתן להכין במעשנת בשרים, נמצא את חזה המולארד – הלוא הוא זן של ברווז שפותח במיוחד בצרפת למטרות פיטום. מה כל כך מיוחד בחזה מולארד, וכיצד ניתן לשדרג את הארוחה שלנו באמצעות מכון לחזה מולארד במעשנת בשרים? כל המידע במאמר הבא.

 

חזה מולארד – עסיסי, טעים ואיכותי

יש סיכוי טוב שהמושג “חזה מולארד” אינו מוכר לכם, ואנו בהחלט יכולים להבין מדוע. חזה המולארד אינו נמנה על הנתחים המוכרים ביותר בישראל, וזאת למרות שבעולם הוא ידוע בתור נתח עסיסי ויוקרתי במיוחד.

המולארד הוא ברווז בן כלאיים שפותח במיוחד בצרפת, למטרות פיטום והפקת בשר.

 

מה כל כך מיוחד בחזה מולארד?

בשונה מעופות אחרים – בשר החזה של המולארד הוא בעל אחוזי שומן גבוהים במיוחד, וזה מעניק לו איכויות קולינאריות בלתי מתפשרות. לעומת חזה עוף, חזה המולארד יכול להיצלות במשך זמן ארוך מבלי להתייבש.

בצלייה נכונה, חזה מולארד יכול להפוך למנה עסיסית ונימוחה שתשאיר אצלנו טעם בלתי נשכח!

 

המדריך להכנת חזה מולארד במעשנת בשרים

למרות שחזה המולארד הוא איכותי במיוחד, צלייה לא נכונה יכולה לפגוע בו ולהוריד מאיכות הטעם.

בתור התחלה נציין, שאת חזה המולארד יש לצלות כשהוא שלם – מבלי לחתוך אותו או להפריד ממנו נתחים, מכיוון שהדבר משפיע על איכות הצלייה והטעם.

מה שכן אפשר לעשות, זה לחרוץ חריצים בצורת שתי וערב בחלק השומני – כדי לאפשר לשומן להיצלות גם מבפנים.

את הנתח נתבל ע”פ הטעם במלח, פלפל ושמן זית (אין צורך לתבל יותר מדי).

צליית חזה מולארד

נניח לצלייה ארוכה בטמפרטורה נמוכה יחסית (עד 120 מעלות). רק בסוף הצלייה הארוכה נעניק לו צריבה קצרה באופן הבא:

  • את החלק שאינו שומני נצרוב למשך כ20-30 שניות.
  • את החלק השומני נצרוב מספר דקות בודדות.

סיימתם לצלות? מעולה!

הניחו את נתח חזה המולארד “להירגע” במשך כ- 5 דקות, כדי שכל הנוזלים ייספגו בבשר מחדש וישמרו את העסיסיות הייחודית שלו.

לאחר דקות אלה אתם מוזמנים לחתוך, להגיש, ולאכול בתיאבון רב!

מבחינה תזונתית וכדי ליצור ארוחה מאוזנת, אנו ממליצים לשלב את חזה המולארד יחד עם ירקות ופחמימות.

הפחמימות יכולות להגיע בצורת אורז, תפו”א צלויים, צ’יפס, או כל מנה אחרת שאתם אוהבים.

לירקות יש תפקיד חשוב באיזון החומציות בקיבה, ולכן מומלץ להגיש את חזה המולארד על מצע של חסה או עלים ירוקים, וגם ניתן לשדרג עם סלט או אנטיפסטי.

הגשת חזה המולארד יכולה להיעשות בדרכים שונות, ואנו ממליצים על מגשי עץ מסוגננים או אפילו מגש עץ מרכזי גדול למרכז השולחן.

לסיום, נוכל להוסיף לסעודה סוג אלכוהול שאנו אוהבים, למשל יין לבן, יין אדום או בירה מרעננת.

מעשנת בשרים מקצועית

מעשנות בשרים הפכו לפופולאריות במיוחד בשנים האחרונות, והן נחשבות לשם נרדף למקצועיות ויוקרתיות בתחום צליית הבשרים. למרות שעישון בשר דרש מיומנות גבוהה בעבר, המעשנות של היום מאפשרות כמעט לכל אחד לעשן בשרים ברמה גבוהה, ולשדרג את הארוחות מבחינה קולינארית.

עישון בשר הוא אינו מנהג חדש, והוא מלווה את האנושות כבר מאות שנים. בעבר, לפני שאנשים היו יוצאים למסעות ארוכים, מלחמות או הפלגות, הם היו מעשנים את הבשר בתור תהליך שימור המונע ממנו להתקלקל במשך זמן רב. עישון הבשר מתבצע בטמפרטורה של בין 80 ל- 140 מעלות, ובמהלכו העשן נספג בנתחי הבשר ומעניק להם מרקם וטעם ייחודי. בעוד בעבר העישון היה מיועד לצרכים פרקטיים, הרי שהיום מדובר בעיקר בעניין קולינארי.

עישון בשרים כיום מתבצע גם באמצעות מעשנות בשרים ביתיות, המאפשרות לכל אדם ליהנות משדרוג משמעותי באיכות הארוחה! בעולם ישנן מספר יצרניות מובילות המתמחות בתחום מעשנות הבשרים, ומציעות מתקני צלייה ועישון בגדלים שונים ולמטרות שונות.

מתכון לחזה מולארד במעשנת בשרים

בחירת מעשנת בשרים מקצועית

מעשנת בשרים יכולה להעניק לנו אינספור חוויות מהנות, ערבי ברביקיו ואירוח, וארוחות ברמה קולינארית ללא פשרות. לפני שאנו רצים להכין מתכון לחזה מולארד במעשנת בשרים, עלינו כמובן לרכוש מעשנת בשרים שתתאים לנו.

כיצד נעשה זאת בכמה שלבים פשוטים?

 

להבין את דפוסי השימוש שלנו

לשם הדוגמה, נחשוב לרגע על המכוניות השונות שאנו רואים על כבישי הארץ. מה פשר ההבדל העצום בין סוגי המכוניות?

התשובה היא כמובן דפוסי השימוש, הגורמים לכל אדם לרכוש רכב מסוג אחר. באותו אופן, מעשנות בשרים צריכות להיבחר ע”פ אורח החיים וההרגלים שלנו בנוגע לעישון בשרים. במידה ואנו פותחים מעשנת בשרים אחת לחצי שנה, כנראה שלא נצטרך מעשנת גדולה ומקצועית.

לעומת זאת, אם אנו מארחים אירועי ברביקיו המוניים אחת לשבוע – כנראה שנעדיף לפנק את עצמנו במוצר יותר יקר ומקצועי.

 

להשתמש נכון בחוות דעת וביקורות

בימינו זו לא בעיה כלל להשיג חוות דעת על מוצרים, השאלה היא – כמה הן אובייקטיביות. עולם הדיגיטל והאינטרנט מציע לנו שפע עצום של ביקורות וחוות דעת, אך הוא גם טומן בחובו אשליה מסוימת שיכולה להטעות אותנו.

כשאנו קוראים חוות דעת, אנו לא באמת יודעים מי עומד מאחוריה, מה האינטרס שלו, וכמה מה שאנו קוראים הוא אובייקטיבי. מסיבה זו, תמיד נעדיף “ללכת” על חוות דעת ממקור ראשון של בן משפחה או חבר שכבר ניסה את המוצר. במידה ואין לנו את האופציה הזו, אנו יכולים להצליב חוות דעת ממספר מקורות, ולקבל תמונה אמינה ככל האפשר על המוצר ועל בית העסק.

 

ללכת על המותג הנכון

מומלץ לקחת את הזמן כדי לעשות סקר שוק על המותג של מעשנת הבשרים, מכיוון שזה מה שיקבע את אורך החיים ואת רמת ההנאה שלכם מהמוצר. אם תצטרכו להשקיע כמה שקלים יותר, ולקבל מוצר איכותי שילווה אתכם שנים רבות – כנראה שעדיף לכם לעשות זאת.

בעולם מעשנות הבשרים למותג יש משמעות קריטית, ואין זה מומלץ להתפתות ולרכוש מוצר זול ופחות איכותי.

 

לברר על אחריות ותקציב

אחריות תקופתית, היא משהו שרוב היצרניות המובילות מעניקות לנו כשאנו רוכשים מעשנות בשרים. מדובר במעין הבטחה באיכותו של המוצר, וכיסוי במקרה שיתעוררו פגמים שאינם בשליטת היצרן.

בפשטות, אפשר להסתכל על זה בצורה הבאה: כשיצרנית מסוימת בטוחה באיכות המוצרים שלה, היא תעניק לנו אחריות תקופתית בצורה אוטומטית! מעבר לכך, עלינו לקחת בחשבון עלויות נלוות שצפויות להתווסף לתקציב הרכישה שלנו, למשל כיסוי למעשנת הבשרים, הובלה, כלים, רשתות צלייה ועוד.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות