BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לחטיפי אסאדו במעשנת בשרים

אם חיפשתם חטיף טעים לפני הארוחה העיקרית, או מנת צד המשתלבת היטב עם בירה או שתיה אחרת –אנו מציעים מתכון לחטיפי אסאדו במעשנת בשרים! האסאדו היא טכניקת צלייה דרום אמריקאית מוכרת, ובישראל המושג הפך לנרדף גם עבור נתח הבשר הידוע בשם זה. מעשנות בשרים הפכו פופולאריות בשנים האחרונות, במיוחד בקרב אלו שהצלייה הפכה לתחביב עיקרי עבורם. הכנת חטיפי אסאדו במעשנת בשרים היא פשוטה, יעילה, ומעניקה לנו פינוק טעים במיוחד! כל המידע במאמר הבא.

מדוע דווקא חטיפי אסאדו?

אין זה משנה אם יש ברשותנו מעשנת בשרים או מתקן צלייה אחר, לעתים לוקח זמן רב עד שהאוכל העיקרי מוכן ומוגש אל השולחן. כאן בדיוק יכולים להשתלב חטיפי אסאדו, שהכנתם אורכת לא יותר מ-10 דקות. את החטיפים ניתן להכין באמצעות רצועות אסאדו בעובי של כחצי סנטימטר – מה שמאפשר להן להיצלות במהירות ובקלות.

בזמן שהאורחים ממתינים למנות העיקריות, חטיפי האסאדו יכולים להשביע את הרעב הזמני, ולהשתלב בצורה נהדרת עם מנות הפתיחה האחרות והאלכוהול.

 

מהו “אסאדו”

האסאדו כאמור – מתאר שיטת צלייה ייחודית הנהוגה במדינות דרום אמריקה. יחד עם זאת, בישראל נהוג לכנות בשם זה גם את נתח הבקר מספר 9, הקרוי גם “שפונדרה”, “קשתית” או “שורט ריבס”.

הנתח הזה ידוע כנתח עם אחוז שומן גבוה יחסית, ולכן הוא יתאים לצלייה ארוכה על שיפודים המונחים מעל מדורה. במידה ואנו מעוניינים ליהנות מחטיפי אסאדו, עלינו לגשת לקצביה ולבקש את הנתח המדובר, או לגשת לאחת מרשתות השיווק ולרכוש אותו (לרוב יגיע קפוא).

 

מדריך להכנת לחטיפי אסאדו במעשנת בשרים ב-5 שלבים

מתכון לחטיפי אסאדו במעשנת בשרים הוא מהיר הכנה במיוחד, וזה היתרון הכי משמעותי שלו לצד הטעם המדהים!

  1. את רצועות האסאדו עלינו להביא לטמפרטורת החדר (אין להשתמש בהן כשהן קפואות), ואנו ממליצים גם לנגב אותן במידה והן לחות.
  2. את מעשנת הבשרים שלנו נביא לחום הגבוה ביותר – בין אם היא פועלת על פחמים או גז, ולאחר מכן נניח את רצועות האסאדו על גבי רשתות הצלייה של המעשנת.
  3. הצלייה תהיה מהירה במיוחד, ובערך כ- 3 דקות לכל צד של הרצועות.
  4. הסימן המראה לנו שהרצועות מוכנות, הוא השומן שהופך להיות זהוב ופריך בשני הצדדים של הרצועות, ואז יש להסיר אותן מרשת הצלייה.
  5. לאחר מכן נתבל עם פלפל ומלח ע”פ הטעם, ונגיש עם רוטב לבחירתנו.


רכישת מעשנת בשרים

מעשנות בשרים מאפשרות לנו לגוון את התפריט שלנו, וליהנות מטעם אותנטי וייחודי. עישון בשרים מתבצע בין הטמפרטורות 80 ו- 140 מעלות צלסיוס, וניתן לבצע אותו בניחוחות שונים – בהתאם לחומרים שבהם אנו משתמשים כדי ליצור את העשן הנספג בבשר.

עישון הוא עולם ומלואו, ובשנים האחרונות אנו מוצאים אנשים רבים המאמצים את התחביב הזה, ורוכשים לעצמם מעשנת בשרים ביתית.

מתכון לחטיפי אסאדו במעשנת בשרים

מעשנות בשרים ועישון בשר

למרות שבשנים האחרונות כולם מדברים על עישון בשרים, אין מדובר בטכניקה חדשה כלל. בני אדם מעשנים בשר כבר מאות שנים, כשבמקור השיטה הייתה מיועדת לשימור בשר לצורך מסעות ארוכים. בעת שאנשים היו מתכוננים לקראת מלחמה, הפלגה ארוכה או מסע – היו מעשנים את הבשר, וכך ניתן היה לשאת אותו למשך זמן ממושך ללא תנאי קירור. בעבר העישון דרש מיומנות גבוהה יחסית, ולא כל אחד היה מסוגל לבצע אותו כיאות.

כיום, מעשנות בשרים מאפשרות לכל אדם לבצע עישון בשרים, ולקבל גיוון קולינארי ברמה גבוהה במיוחד.

איך נבחר לעצמנו את מעשנת הבשרים המתאימה עבורנו?

כדאי להשקיע במותג איכותי

כשאנו מדברים על מותגים, אין זה מומלץ לחסוך – מכיוון שהדבר ישפיע ישירות על המוצר שלנו ועל אורך החיים שלו. זה נכון שלעתים אנו נתקלים במבצעים מפתים במיוחד, אך זה בדיוק הזמן לשים לב מה מסתתר מאחורי הקלעים.

אנו לא אומרים שתמיד יש “קאץ'”, אבל בהחלט כדאי לפקוח עיניים ולבחון את המותג שאנו עומדים לרכוש. מבין היצרניות השונות של מעשנות הבשרים, אנו ממליצים לבחור אחת הידועה כאמינה, וכזו שמוצריה עומדים היטב במבחן הזמן.

 

כיצד להשתמש בחוות דעת בעולם הדיגיטלי

לפני שנדבר על עולם הדיגיטל, חשוב לציין שתמיד הדרך הטובה ביותר להשיג חוות דעת היא דרך מקור ראשון! במידה ויש לכם חבר או בן משפחה המשתמש במעשנת בשרים, או מבין דבר או שניים בתחום – תמיד כדאי להתייעץ עמו לפני הרכישה. מכיוון שהמלצה ממקור ראשון אינה תמיד זמינה עבורנו, חשוב לדעת כיצד להשתמש בצורה נכונה בחוות דעת אינטרנטיות.

השיטה היא להצליב מספר מקורות, ולהשתמש בחוות דעת המבוססות על דף הפייסבוק, אתרי אינטרנט, אתר העסק, רשתות חברתיות ועוד. ככל שנצליב יותר מקורות – כך נקבל תמונה אמינה יותר על בית העסק ועל המוצר שבו אנו מעוניינים.

 

בחנו את דפוסי השימוש שלכם

הפקטור החשוב ביותר בעת שאנו רוכשים מעשנת בשרים, הוא דפוסי השימוש שלנו בשגרה. בעוד יש כאלו העורכים אירועי ברביקיו על בסיס שבועי ומזמינים עשרות אנשים, אחרים פותחים את מעשנת הבשרים שלהם אחת לכמה חודשים אם בכלל. במידה ואנו זקוקים למעשנת שתספק כמויות בשר גדולות, מומלץ לנו לבחור באחת שהיא גדולה ומקצועית.

לעומת זאת, אם מדובר בתחביב שאליו אנו מתפנים אחת לזמן רב, ייתכן ונעדיף מעשנת בשרים קטנה יותר ואולי אפילו גריל גז או פחמים. בשורה התחתונה, תנו לדפוסי השימוש שלכם להוביל אתכם בעת הרכישה, ולא למבצעים ולמניפולציות השיווקיות השונות.

 

אחריות ועלויות נלוות

ממש לפני שאנו סוגרים עסקה, מומלץ לבדוק מול הרשת לגבי אחריות תקופתית. אחריות שכזו עוזרת לנו במקרים שבהם מתגלים פגמים שונים, שלעתים אינם תלויים ביצרנית ובנו. אחריות תקופתית על המוצר מבטיחה לשפות אותנו במקרה של פגמים כאלו, וגורמת לנו להיות הרבה יותר רגועים בעת הרכישה ולאחריה.

כמו כן, מומלץ לברר לגבי עלויות נלוות ואביזרים שונים שיכולים להיות נחוצים לכם. למשל כלי הכנת מזון, עלות הובלה, עלות כיסוי איכותי למעשנת, ועוד.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות