BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון ללחם בטאבון

מתגעגעים לטעמים של בית אבא? באמצעות טאבון גז מודרני, איכותי ונוח לשימוש גם אתם  תוכלו להכין לבד בבית מטעמים אתניים ומקוריים כגון לחמים, פיתות, עוגות ותבשילים בדיוק כפי שנוהגים עד היום לעשות ברחבי העולם, מתימן עד לבלקן. במאמר זה נלמד אתכם כל מה שאתם צריכים לדעת אודות טאבון גז ביתי ונעניק לכם מתכון ללחם בטאבון שיפיץ ניחוחות נעימים בכל הבית ויאפשר לכם לפנק את המשפחה בלחם ביתי ולהפתיע את האורחים.

 

בישול באמצעות טאבון – מתימן ועד לבלקן

טאבון בנוי חימר או אבן הינו אחת מצורות הבישול העתיקות הנפוצות ביותר בעולם וניתן למצוא אותו בצפון אפריקה, בארצות ערב השונות, במזרח אירופה ומדינות רבות נוספות הנוהגות לבשל מחוץ לבית תחת כיפת השמיים ובאיזורים קרים במיוחד להעזר בו גם לחימום הבית. הטאבון הינו תנור פשוט הנעזר בבולי עץ או פחם כדי לייצר חום רב שבעזרתו ניתן לאפות, לבשל וגם לצלות מאכלים מגוונים רבים כגון נזידים, מרקים, צלי בקר או עוף עם ירקות ודגנים וכמו כן גם מאפים ולחמים מסוגים רבים ושונים ואפילו קינוחים מתוקים

 

טאבוני גז

טאבוני גז הינם הדרך לשלב את הקדמה עם העבר, מצד אחד מוצר שמספק לכם את אותם הטעמים והניחוחות שאליהם אתם עורגים, ומצד שני משתלב מצויין עם אורח חיים מודרני בחצר או בגינה, ומעניק חווית משתמש טובה במיוחד. טאבון הגז אינו תלוי בנקודת חשמל ולכן ניתן למקם אותו בכל מקום שנוח לכם, ומכיוון שהוא מורכב על גלגלים ניתן להניע אותו ממקום למקום ולאחסן אותו בקלות כשהוא אינו בשימוש. מתאים במיוחד לכל מי שמארח ומבשל לעיתים קרובות אך אינו מעוניין במוצר שיתפוס מקום כשאינו בשימוש.

למידע נוסף אודות: טאבון גז, לחצו כאן >>>

 

גרילי אבן

גרילי האבן של חברת SAROM בעלי העיצוב המרהיב ישתלבו נפלא בכל מרפסת או חצר המעוניינים להוסיף מראה קסום ואותנתי לעיצוב הבית שלכם. גרילי האבן הינם מבנים קבועים עשויים בטון מיוחד השומר על חום אחיד ופועלים על פחם ועצי בעירה. הם יכולים לספק לכם מאות מנות עשירות בטעם ובניחוח של בישול אתני אמיתי, החל מפיצות, פוקצ’ות, פיתות ותבשילי בשר, וכלה במאפי בצק עלים וקינוחים מטריפים. מתאים במיוחד לכל מי שבישול הוא דרך חיים עבורו ומעוניין בחווית בישול הכי קרובה לדבר האמיתי.

למידע נוסף אודות: גריל אבן או טאבון גז, לחצו כאן >>>

 

מתכון ללחם בטאבון

הכינו את החמאה ואת כל שאר הממרחים האהובים עליכם, לפניכם שלושה מתכונים ללחם מעולה בטאבון להניח לצד המנה העיקרית ( או שהוא יהיה כל כך טעים שבעצמו יהפוך למנה העיקרית) בתיאבון:

לחם רוסי

לחם רוסי שחור הינו לחם כבד משקל, עשוי משיפון כהה עתיר מינרלים וויטמינים, והוא כה משביע עד כי די בשתי פרוסות וכוס מרק בצל או עגבניות כדי לספק לכם ארוחה דשנה:

מרכיבים

שתי כוסות מים פושרים
350 גרם קמח שיפון
150 גרם קמח כוסמין מלא או קמח חיטה מלא
200 גרם קמח לחם או קמח לבן
כף שמרים יבשים או מחמצת
שלוש כפות סילאן או סוכר חום
שליש כוס גרעיני חמניה
רבע כוס זרעי פשתן
חופן זרעי קימל
כף מלח
חופן נוסף לציפוי גרעיני חמניה ופשתן

 

אופן ההכנה

בקערה לשים היטב את כל המצרכים עד שמתקבל בצק דביק. מתפיחים למשך שעה וחצי, לשים שוב למשך מספר דקות ומתפיחים שוב לשעה. ניתן גם להתפיח במקרר לכל הלילה. לאחר שהבצק תפח היטב מכינים ממנו כיכר לחם עגולה, בוזקים מלמעלה את הגרעינים לציפוי, מתפיחים בפעם האחרונה למשך כשעה, באמצעות סכין יוצרים שלושה חריצים בחלקו העליון ומכניסים לטאבון ב220 מעלות צלזיוס למשך חצי שעה.

לחם מקמח מלא עם אגוזים

לחם אגוזים מתאים מאד כמתאבן לפני הארוחה, כבסיס מעולה לכריכים, לצד המרק או לצד סלט, בריא מאוד ומתאים במיוחד להגשה עם כמה פרוסות גבינה איכותית כגון גאודה או קממבר, עגבניות מיובשות וזיתי קלמנטה בשמן זית.

מרכיבים

350 גרם קמח לבן
400 גרם קמח מלא
שתי כוסות מים פושרים
שלוש כפיות שמרים יבשים
כף סוכר
שתי כפות מלח גס
מאה גרם אגוזי מלך קצוצים
מאה גרם אגוזי לוז קצוצים
שבעים גרם אגוזי פקאן קצוצים
לציפוי מלמעלה מעט קמח לבן

 

אופן ההכנה

לקערת לישה מכניסים את כל המרכיבים פרט לאגוזים ולשים היטב לבצק אחיד, מוסיפים בהדרגה את האגוזים, מתפיחים לשעה ומחלקים לשני כדורים, מפזרים מעליהם מעט קמח ומתפיחים לחצי שעה נוספת. אופים את שני הכדורים בטאבון בחום של 220 מעלות צלזיוס למשך כרבע שעה ולאחר מכן מצננים את הטמפרטורה ל- 190 מעלות, וממשיכים לאפות עוד כעשרים דקות.

לחם זיתים, עגבניות מיובשות ובצל סגול

לחם מפנק במיוחד שלא ממש זקוק לממרחים, ודי במעט שמן זית וחומץ בלסמי כדי לעורר דרך החיך שלכם את כל החושים.

3/4 כוס חלב
3/4 כוס מים
שתי כפיות סוכר
קובייה שמרים טריים
ארבע כוסות קמח
שלושים גרם חמאה
300 גרם זיתים שחורים ללא חרצנים
חצי כוס עגבניות מיובשות
חצי בצל סגול קצוץ
שתי כפיות שמן זית
כפית כמון
רבע כפית פפריקה חריפה
כף מיץ לימון
אחת ביצה טרופה

 

בקערה מערבבים את החלב, השמרים, המים והסוכר, ובהדרגה מוסיפים את הקמח והמלח. לשים היטב, מוסיפים את החמאה ולשים עד לקבלת בצק אחיד, גמיש ומעט דביק. מתפיחים למשך כשעה, לשים שוב במשך מספר דקות ומניחים להתפחה שניה של כשעה. מוסיפים לבצק את התבלינים: הכמון, הפפריקה, שמן הזית, הזיתים, העגבניות והבצל ויוצרים צורת לחם עגולה או מאורכת על פי בחירתכם, מברישים בביצה טרופה ואופים בטאבון בחום של 220 מעלות צלזיוס למשך שעה.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות