BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לעוף שלם בגריל גז

צליית עוף שלם בגריל גז היא מתכון בטוח לקבלת בשר עסיסי, מלא טעמים עדינים וצלוי היטב. אבל כדי לקבל את הטעם המוצלח ביותר, חשוב לדעת כיצד לצלות את העוף בצורה הנכונה, שלא יתייבש, או יישרף, שלא יישארו חלקים לא מוכנים וגם כדי שתקבלו טעם עשיר ועמוק.

מרכיבים להכנת עוף שלם בגריל גז

  • מיץ משני לימונים עסיסיים
  • 4 שיני שום כתושות
  • חצי כוס שמן זית
  • מעט מלח
  • פלפל שחור גרוס
  • צרור פטרוזיליה טרייה קצוצה
  • עוף משוטח במשקל של עד 2 קילו

 

אופן הכנת עוף שלם בגריל גז

בתבנית גדולה מערבבים את כל חומרי המרינדה. מכניסים את העוף, מורחים אותו היטב מכל הכיוונים ומשרים במשך חצי שעה.

מוציאים את העוף ומנגבים היטב, אבל שומרים את המרינדה בכלי נוח, ליד הגריל, מוכן עם מברשת להברשה על העוף בהמשך.

 

מחממים את הגריל לטמפרטורה גבוהה

מניחים את העוף על הגריל וצולים כמה דקות על צד אחד – עד שהעוף מזהיב.

הופכים בזהירות ואז מברישים את הצד הצלוי במרינדה שהכנתם קודם.

הופכים שוב לאחר כמה דקות, כדי להבריש גם את הצד השני במרינדה.

משאירים את העוף על הרשת כאשר הצד הפנימי שלו פונה כלפי הרשת וסוגרים את המכסה של הגריל.

ממשיכים בצלייה לחצי שעה נוספת ובודקים אם העוף מוכן, על ידי חיתוך של החזה בסכין חדה. בודקים אם הבשר בפנים הפך לבן ואם הוא מגיר נוזל שקוף ונקי. אם כן – הוא מוכן. אם לא – אפשר לתת לו עוד כמה דקות.

כאשר העוף מוכן, מורידים אותו מהגריל, מניחים בצד למנוחה של כמה דקות ומגישים חם, עם פטרוזיליה טרייה קצוצה מלמעלה.

בתאבון!

 

מידע נוסף – איך לעשות את זה כמו שצריך

עוף צלוי כהלכתו על גריל גז הוא אחד הדברים הטעימים והמפתיעים ביותר שאפשר להפיק מתהליך צלייה על גריל גז. אבל בכל זאת מדובר על צלייה של עוף שלם ולכן חשוב לעשות את זה כמו שצריך.

החלק הטריקי הוא להבטיח צלייה אחידה של כל הנתחים השונים בעוף השלם, כי עוף שלם מכיל נתחים מאוד שונים אחד מהשני באופן הצלייה המתאים לכל אחד מהם – כמו למשל החזה היבשושי לעומת הירכיים העסיסיות.

כל אחד מן הנתחים זקוק באופן רגיל לזמני צלייה שונים, לרמה אחרת של חום ואפילו צורות בישול שונות.

אבל כאשר מכינים את העוף בשלמותו על גריל גז, צריך טכניקה מתאימה, שתאפשר לכם להביא את כל חלקי העוף למידת צלייה מושלמת, בלי לוותר על הטעם והעסיסיות של אף חלק.

 

טכניקה לצליית עוף שלם על גריל גז

כדי להכין עוף שלם בגריל גז, מומלץ לפתוח אותו לצורת “פרפר”, כלומר – לחתוך אותו באמצע, כך שתקבלו שני חלקים שטוחים יחסית, אשר בכל אחד מהם יש חלק מהחזה, רגל אחת וכנף אחת – מחוברים זה לזה כמובן.

כדי להגיע לתוצאה המתבקשת, יש להצטייד בסכין טובה, גדולה וחזקה, איתה תוכלו לחתוך את הגב של העוף ביעילות ולפצל את העוף השלם לשניים. זה אולי נשמע מסובך, אבל כל מה שצריך זה קרש חיתוך גדול וטוב, שתי ידיים יציבות ומכת סכין חזקה אחת, שתאפשר לכם לחתוך באזור הנכון.

יש להניח את העוף על קרש החיתוך, כאשר החזה כלפי מטה והגב כלפי מעלה (אם כי אפשר גם הפוך אם זה יותר קל לכם).

יש להכניס לתוך חלל הבטן את הסכין, להצמיד אותה על חלקו הפנימי של החזה, אשר מונח כלפי הקרש ואז לחתוך משני צידי עמוד השדרה, עד שמגיעים אל הקרש.

באופן הזה, יותר חלקים של העוף באים במגע ישיר עם מקור החום ולכן נצלים באופן אחיד, לא מתייבשים, אבל מקבלים ציפוי קריספי חרוך וטעים.

אם תהליך החיתוך נשמע לכם מסובך מדי, או שאתם פשוט לא רוצים להתעסק איתו – בקשו מהקצב בסופר, או בקצבייה, שיבצע אותו עבורכם.

  • אם יש לכם שיפוד מובנה בגריל הגז שלכם להכנת בשרים בסגנון רוטיסרי (שיפוד מסתובב) אתם יכולים להשאיר אותו שלם – ללא החיתוך ולהמשיך לפי המתכון.

 

איך בוחרים עוף שלם לצלייה בגריל גז?

כמו בכל מקרה אחר של הכנת בשרים, רצוי להשתמש בעוף טרי, שכן עוף קפוא מכיל בתוכו נוזלים רבים וגם טעמו נפגם בגלל ההקפאה, אבל סביר להניח שגם עוף קפוא, שאותו מפשירים כל הלילה במקרר, יהיה טעים מאוד.

משקל אידיאלי לעוף צלוי בשיטה הזאת הוא קילו עד שני קילו.

בנוסף, ,חשוב לבחור עופות עם עור שלם ולא קרוע, כדי שהעור העוטף את העוף ישמור עליו מפני התייבשות ויבטיח לכם בשר עסיסי וטעים.

 

איך לתבל עוף שלם בגריל?

יש מספר שיטות תיובל מתאימות, אם כי לרוב נהוג להשתמש בתערובת תבלינים ולאו דווקא במרינדה.

בכל מקרה, אפשר להשרות את העוף במרינדה ללא חומרים חומציים, כמו לימון, תפוז ויין, כי אלה עלולים להתחיל תהליך כבישה ולבשל מעט את העוף לפני תחילת הצלייה על הגריל.

לכן, אם אתם דווקא רוצים טעמי הדרים, או יין, תוכלו להשרות בהם את העוף לזמן קצר – עד חצי שעה לפני הצלייה.

אפשר להשתמש במה שנקרא – ראב – תערובת תבלינים יבשה, אותה משפשפים על העור היטב. תערובת כזו יכולה להכיל עשבי תיבול יבשים, כמו אורגנו, טימין, רוזמרין, מרווה, בזיליקום ועוד. אפשר להוסיף גם פפריקה חריפה או מתוקה, תבלינים מעושנים למיניהם, תערובת שאתם אוהבים ואפילו סוכר – למי שרוצה מעט מתיקות. מעסים היטב על עוף נקי ויבש, אחרי ניגוב בנייר סופג ומכניסים מייד לגריל.

אם אתם מכינים מרינדה ללא חומציות, כמו למשל מרינדה של סויה, סילאן ושום למשל, אפשר להשרות את העוף לילה שלם לפני הצלייה ללא חשש, כדי לאפשר לו לספוג טעמים. אבל גם במקרה הזה, תצטרכו להוציא את העוף מהמרינדה לפני הצלייה ולנגב אותו היטב לפני שמכניסים אותו לגריל.

  • זכרו להיזהר עם הוספה של סוכרים, כמו דבש, סילאן וסוכר, כי צלייה על הגריל נעשית בחום גבוה יחסית והסוכרים עלולים להישרף.
ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות