BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לפיצה לבנה בטאבון

פיצה לבנה היא פיצה ללא רוטב עגבניות אך מלאה בטעם עשיר וקרמי של שמנת וגבינות, היא יכולה לשמש כמנה בריאה במיוחד לארוחה לכל המשפחה או לנשנוש טעים מול הטלויזיה והופכת את חווית המטבח האיטלקי למשובח במיוחד. באמצעות טאבון גז ביתי תוכלו גם אתם לאפות פיצות, פוקצ’ות, לחמים ופיתות בעצמכם בבית וליהנות מאווירה אותנתית ומלאת טעם אצלכם במטבח. במאמר זה נביא לכם מתכון לפיצה לבנה בטאבון שתקפיץ כל אירוח אצלכם לחגיגה של ממש. 

 

עשבי התיבול שאפשר לגדל בחצר או באדנית

על מנת להכין פיצה איטלקית אמיתית, פוקצ’ה עסיסית או כל מאפה ותבשיל אחר, תזדקקו בין היתר גם לעשבי תיבול מעולים. בזיליקום, אורגנו, עגבניות, נענע, עירית, בצל ירוק, טימין, פטרוזיליה ושמיר הם רק חלק קטן מעשרות תבלינים שניתן לגדל בערוגה בחצר או באדניות במרפסת, לתרום לאקולוגיה ולצרכנות מועטה וליהנות ממעדני הטבע המלאים בטעם ובלי כל חומרי ריסוס והדברה.

 

פיצה איטלקית אצלכם בחצר

מקורה של הפיצה באיטליה, שם היא שימשה כמאכל לאיכרים עניים שיצרו מעין פיתות מבצק שמרים דקיק, ככל הנראה מתוך מטרה לחסוך ככל הניתן במוצרי גלם, ועליו הניחו גבינה ותבלינים כדי להעניק לו טעם עסיסי יותר. רק במאה ה – 16 הופיעה באירופה העגבנייה שמקורה בדרום אמריקה, והחלה לשמש כמרכיב חשוב בהכנתה בעיר נאפולי שבדרום איטליה, והפיצה קיבלה את הטעם והמראה האופייניים לה כיום. כיום ישנם סוגים רבים של פיצות ודרכים רבות להכנתה. הפיצה הלבנה היא למעשה חזרה אל מקורות הפיצה כמצרך פשוט ובסיסי ביותר. בעזרת טאבון גז תוכלו להכין פיצות, פוקצ’ות ומאפים רבים נוספים בקלות רבה וללא מאמץ כמעט, וכשהעבודה מסתיימת, ניתן להזיז בקלות את הטאבון, לאחסן אותו בארון ולפנות מקום במטבח, בחצר ובמרפסת לשאר השימושים היומיומיים.

 

הכנת פיצה לבנה בטאבון

פיצה לבנה בטאבון היא מאפה בסיסי אבל טעים כל כך שמהווה תחרות עזה עם הפיצה המוכרת ועתירת רסק העגבניות, ניתן לשלב אותה עם מגוון טעמים מזיתים שחורים ועד לגבינה בולגרית ובצל, ולהגיש אותה לשולחן לצד מרק עגבניות סמיך וסלט קפרזה טרי ורענן.

מרכיבים

לבצק
קילוגרם קמח לבן
שתי כפות שמרים יבשים
שלוש כוסות מים פושרים
רבע כוס שמן זית
כף סוכר
כף מלח
לרוטב
חמישים גרם חמאה
כף קמח
מיכל אחד שמנת מתוקה להקצפה 38%
כוס פרוסות פטריות שמפניון
קמצוץ תבלינים אגוז מוסקט טחון, פלפל שחור טחון, מלח
שקית אחת תפוחי אדמה למיקרו
יחידה בצל סגול קצוץ
יחידה אחת (280 גרם) גליל של גבינת רוקפור
יחידה אחת (200 גרם ) שקית מוצרלה מגוררת
מספר עלים יפים בזיליקום ורוזמרין מיובש או טרי

 

אופן ההכנה

בקערת מיקסר מניחים את כל מצרכי הבצק ולשים באמצעות וו לישה למשך מספר דקות עד לקבלת בצק אחיד וחלק. עוטפים אותו בניילון נצמד ומתפיחים כשעה, ניתן גם למי שרוצה בצק פריך ואוורירי במיוחד להתפיח במקרר למשך כל הלילה ( עד 12 שעות ). כחצי שעה לפני ההכנה מוציאים את הבצק מן המקרר כדי להביא אותו לטמפרטורת החדר.

כדי להכין את רוטב הפיצה מניחים את החמאה בסיר קטן וממיסים, מוסיפים את הקמח והפטריות ומטגנים קלות, תוך כדי עירבוב מוסיפים את התבלינים ( האגוז, הפלפל והמלח ), בהדרגה מוסיפים את השמנת עד שמתקבל רוטב סמיך, מכבים את האש ומסירים את הסיר מהכיריים. מבשלים את תפוחי האדמה למשך מספר דקות עד לריכוך ופורסים לפרוסות דקות בשלמותם עם הקליפה. על גבי הבצק המותפח והמרודד לפיצה עגולה מורחים רוטב, מפזרים את תפוחי האדמה ואופים בטאבון למשך עשרים דקות בחום של 200 מעלות צלזיוס.

טאבוני הגז של ברביקיו אנד מור

ברביקיו אנד מור מייבאת ומשווקת את טאבוני הגז המודרניים של חברת דישף המעולה, ביניהם תוכלו למצוא דגמים ניידים על גלגלים המתאימים לחצר ולמרפסת וגם דגם מוקטן המותאם להנחה על משטח עבודה ומתאים גם לדירות שבהם אין מרפסת או חצר. בנוסף, תוכלו להתרשם מדגמים קבועים של גרילי אבן מרשימים בעיצוב אתני מרהיב הפועלים על פחם ועצי בערה. הטאבון מאפשר לכם להרחיב את מגוון הארוחות שאתם מכינים בעצמכם בבית, לאפות, לבשל וגם להכין קינוחים מדהימים בטעם וניחוח אותנתיים מקוריים.

 

טאבוני גז מומלצים

על מנת שגם אתם תוכלו להרשים את האורחים בפיצה מסורתית טעימה להפליא שגם ממלאת את הבית בניחוחות מגרים, ניתן לרכוש טאבוני גז וגרילי אבן במחירים משתלמים במיוחד:

  • ”Dchef QP-13 צבע שחור – זהו טאבון גז המתאים לטיולים וקמפינג ולדירות שבהן אין מרפסת או חצר. הוא מותאם לעמידה על משטח עבודה וקל מאד לניידות ולאחסון, ויפיק לכם פיתות, פיצות, עוגות ופשטידות באיכות מדהימה.
  • טאבון גז לפיצה Dchef clay G-800  – טאבון מקצועי עשוי חרס לשמירה על טמפרטורה יציבה ואחידה ולטעם עשיר במיוחד. הטאבון עומד על רגליים יציבות בעלות גלגלים שניתן להניע ולהזיז בקלות רבה ולאחסן בארון או במחסן כשאינכם משתמשים בו.
  • טאבון גז בסגנון איטלקי Fornetto – טאבון זה עוצב במיוחד בהשראת הטאבונים האיטלקיים האותניים והוא משמש הן כמעשנת, הן כגריל והן כתנור אפייה. אף על פי שהוא מורכב על גלגלים ובעל יכולת ניידות, לא תרצו להזיז אותו ממקומו כי הוא פשוט ייראה כל כך יפה במרפסת הבית או בחצר. בעזרתו תוכלו להכין את כל הארוחה כולה ולחסוך בזמן.
  • גריל אבן – גרילי האבן של חברת SAROM האיטלקית הינם גרילים קבועים העשויים בטון מיוחד לשמירה על חום אחיד ומופעלים באמצעות פחם או עצי בערה. משתלבים באופן עילאי בכל עיצוב שתבחרו לבית ומשווים לו מראה אותנתי ומקורי במיוחד.

 

דצמבר 25, 2023
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות