BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לתפוח אדמה בטאבון

טאבון הינו תנור אפיה מסורתי שעשוי מאבן או חימר הפועל באמצעות הבערת גחלים לוהטות או בולי עץ בחלקו התחתון והנחת המזון על גבי לוחות אבן או חימר. בטאבון ניתן לאפות פיתות ולאפות, מאכלי בשר ואורז, ירקות צלויים, נזידים ומרקים ואפילו קינוחים. במאמר זה נציג בפניכם מתכון לתפוח אדמה בטאבון בדיוק בטעם המוכר של בית אבא שפשוט אי אפשר להפסיק לנשנש.

 

טאבונים מסורתיים ומודרניים

ביביקיו אנד מור מזמינים אתכם לחזור אל הטעמים של בית אבא ולרכוש טאבון ביתי לאפייה, בישול והכנת מגוון של מטעמים, כולל קינוחים עשירים, בדיוק בטעם האותנתי והמוכר שאליו אתם רגילים. ניתן לרכוש טאבונים מודרניים הפועלים על גז ומתאימים לפנים הבית ( כלומר טאבון קטן להנחה על משטח עבודה במטבח ) למרפסת או לחצר, בעלי משקל קל וניידות גבוהה, או גרילי אבן קבועים עשויים תערובת בטון מיוחדת לשמירה על פיזור חום אחיד במראה קלאסי שישדרג לכם את מראה המרפסת או החצר פלאים. בדרך זו תוכלו להפתיע את המשפחה שלכם ולהרשים את האורחים במאכלים אותנתיים ועשירים בניחוח ובטעם בדיוק כפי שסבתא נהגה להכין.

 

תפוחי אדמה

תפוחי האדמה הגיעו במקור מדרום אמריקה, והתפשטו באירופה בסביבות המאה ה – 14 כמזון זול, זמין וקל לגידול. תפוחי האדמה הפכו עד מהרה למזון נפוץ מאד, במיוחד בתבשילים ונזידים, וכיום כבר כמעט לא ניתן לדמיין את חיינו בלי צ’יפס או תפוחי אדמה אפויים בתנור. יש סוגים רבים מאד של תפוח אדמה מבוית, כולל תפוחי אדמה סגולים בדומה לסלק. לכל סוג של תפוח אדמה יש איכויות שונות הקשורות לכמות המים שבו, וחלק מהסוגים מתאים יותר לצלייה וחלק יותר מתאים לבישול. תפוחי אדמה ניתן לאכול מבושלים, צלויים, אפויים או מטוגנים, כמנה עיקרית או כמנת צד.

 

מתכון לתפוח אדמה בטאבון

אחד הדברים שהכי כיף לאכול כתוספת למנה העיקרית או כנשנוש משביע מול הטלוייזיה הוא תפוח האדמה. תפוח האדמה עשיר בפחממות ולכן תורם מאד לתחושת שובע ולסיפוק מן הארוחה. הוא משתלב נהדר עם בשרים, עם גבינות, עם סלטים חמים ועם סלטים טריים ויש מגוון גדול מאד של דרכים להכין אותו כך שאף פעם לא משעמם לבשל אותו. להלן מספר מתכונים עשירים בטעם וניחוח שמתאימים להכנה בטאבון:

 

תפוח אדמה ים תיכוני בעשבי תיבול

מנה בריאה ובעלת ניחוח עשיר של עשבי תיבול טעימים שיכולה לשדרג כל ארוחה. מתאים מאד למנות של עוף בגריל, סטייקים או סתם כך לנשנוש מול הטלויזיה.

מרכיבים

קילו תפוחי אדמה גדולים

ארבע כפות שמן זית

כף מלח ים

כפית פלפל שחור גרוס דק

שתי כפות טימין טרי וקצוץ

שש שיני שום כתושות

מעט גרידת קליפת לימון

אופן ההכנה

מדליקים את הטאבון לחום של 220 מעלות צלזיוס, חותכים את תפוחי האדמה בקליפתם לרבעים ומעסים כל פלח בתערובת התבלינים. מניחים את תפוחי האדמה בתבנית המתאימה לטאבון וצולים למשך כ – 45 דקות. מגישים חם.

 

תפוח אדמה מוקרם בטאבון

מנה לוהטת ומשביעה שתנצח כל יום סגרירי וקר. השילוב בין תפוחי הגבינה והגבינות הנמסות יוצר חגיגה של טעמים בחיך ומהווה את המנה המנחמת המושלמת בכל מצב.

מרכיבים

חמישה תפוחי אדמה קלופים גדולים

250 מ”ל שמנת לבישול

בצל בינוני אחד קצוץ

תבלינים על פי טעם: רוזמרין, טימין, בצל, שום, מלח, פלפל, עירית

100 גרם גבינה מגוררת להקרמה ( מומלץ להשתמש במוצרלה, גאודה או גבינה צהובה, אבל אם אתם מעדיפים גבינה אחרת כמו אמסטל או קשקבל, הכל הולך )

מעט עירית קצוצה או אגוז מוסקט טחון לפיזור לאחר הבישול

אופן ההכנה

תחילה יש לרכך את תפוחי האדמה על ידי בישול במים רותחים למשך כעשרים דקות. בינתיים מכינים את הקרם, בסיר או במחבת עמוק מטגנים את הבצל עד להזהבה עם מעט שמן זית או חמאה, מוסיפים בהדרגה את השמנת אך נזהרים שהיא לא תיחרך, מתבלים בתבלינים. את תפוחי האדמה המבושלים מרסקים לפירה סמיך, מחלקים לתבניות אישיות קטנות או לתבנית אחת גדולה על פי הרצון, מוזגים מלמעלה את רוטב השמנת ומפזרים את הגבינה מלמעלה. מכניסים לטאבון בחום של 200 מעלות למשך שבע דקות, מוציאים ומניחים להצטנן מעט, מפזרים מלמעלה אגוז מוסקט טחון או עירית קצוצה ומגישים.

 

לביבות פירה

לחנוכה אבל גם ליום רגיל לגמרי, לביבות הפירה האלו נחטפות בעודן חמות ואם לא תמהרו, יישארו לכם רק כמה פירורים. זוהי מנה קלאסית לאירוח ולנשנוש, במיוחד עם שמנת חמוצה בצד וקצת ריבת בצל.

מרכיבים

שישה תפוחי אדמה קלופים ומגוררים

שתי ביצים

שתי כפות קמח תפוחי אדמה

בצל מגורד

פטרוזיליה קצוצה

קמצוץ מלח ופלפל

אופן ההכנה

מבשלים את תפוחי האדמה במים רותחים עם מעט מלח עד שהם מתרככים לחלוטין, מעבירים לקערה, מועכים את תפוחי האדמה באמצעות מזלג עד לתערובת אחידה, מוסיפים את כל החומרים הנוספים, יוצרים באמצעות הידיים קציצות פירה ומסדרים יפה על מחבת ברזל יצוק ומכניסים לטאבון בחום של 200 מעלות למספר דקות עד שהשכבה החיצונית הופכת פריכה ושזופה.

 

לסיכום

אפיית תפוחי אדמה באמצעות טאבון היא הדרך המושלמת להכנת מנות בריאות, מזינות ומשביעות לאורחים ולכל המשפחה. תפוחי אדמה מתאימים כמנה עיקרית או כתוספת אהובה, ויש דרכים רבות ומגוונות להגיש אותם. טאבוני הגז של ברביקיו אנד מור מתאימים לפנים הבית, למרפסת ולחצר, אינם תופסים מקום רב, קלי משקל וקלים לניוד ותזוזה. במידה ותרצו גריל אבן קבוע כדי להעניק לחצר או למרפסת מראה מרהיב, קלאסי ואותנטי, תוכלו לבחור בגריל פחמים עשוי בטון מיוחד למגוון של מנות עשירות בטעם וניחוח נפלא.

די.אנד.אס בע”מ
די.אנד.אס בע”מ

חברת D&S הינה חברת יבוא המתמחה במוצרי פנאי ולייף סטייל בסגנון אמריקאי.

החברה, אשר נוסדה בשנת 1989, עוסקת ביבוא גרילים וריהוט גן והינה החלוצה בתחומה.

היום החברה נחשבת ליבואנית המובילה בענף ומספקת שרותי יבוא לרשתות המובילות בישראל ובנוסף מספקת שירות וחלקים למגוון רחב של גרילים הקיימים בארץ. די.אנד.אס הינה היבואנית המקורית של מוצרי וובר ארה”ב – החברה הגדולה בעולם, עם מכירות של למעלה ממיליון גרילים בשנה! במיתוג עצמי, החברה מייבאת באופן בלעדי את מוצרי דישף ודיגרדן הנמכרים בכל רחבי הארץ. לאורך השנים רכשה החברה קהל לקוחות המונה עשרות אלפי אנשים בכל חלקי הארץ.

די אנ אס בפייסבוק | די אנ אס ביטיוב | המייל שלנו: [email protected]

0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות