BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לעוף צלוי בעשבים ממולא באורז בסמטי מלא ועלי גפן בגריל גז

עוף צלוי בעשבים ממולא באורז בסמטי מלא ועלי גפן בגריל גז נשמע כמו עבודה קשה מאוד. אבל לא כך הדבר וניתן להכין את המנה בקלות ובמהירות גם בגריל הגז שלכם. גרילי הגז נהיו אופנה בשנים האחרונות ורבים מן האנשים בוחרים לרכוש גרילים מהסוג הזה ולהכין בהם מאכלים מדהימים. איך עושים את זה? אנחנו כאן כדי להסביר. אז קודם כל בכדי להכין עוף צלוי בעשבים ממולא באורז בסמטי מלא ועלי גפן בגריל גז לא צריך לעבוד קשה, נכון שהשם נמצא מפוצץ אבל את עיקר העבודה יעשה גריל הגז שלנו, אנחנו רק צריכים את המצרכים ואת המכסה.

תחילה נרכוש את המרכיבים הבאים:

לעוף אנחנו נעמיד את רשימת המצרכים

מרכיבים כמות
עוף 1.5 קילו עוף שלם
מלח גס כוס
שמן זית 4 כפות
ענפי תימין קצוצים 3 ענפים
ענפי זעתר קצוצים 3 ענפים
ענפי מרווה קצוצים 2 ענפים
אורגנו חופן יפה
רוזמרין חופן יפה
פלפל שחור גרוס ½ כפית

 

ולמילוי של העוף

מרכיבים כמות
אורז בסמטי 1 כוס
בצל קצוץ 2 בצלים
שום 3 שיניים
עלי גפן קצוצים 12 עלי גפן
פלפל אנגלי 2 גרגרים
מלח 1 כפית
שקדים שבורים 1/3 כוס

אופן הכנה

שלב ראשון – הכנת העוף

ניקח את העוף ונניח אותו על תבנית. לאחר שהנחנו אותו על תבנית נצפה אותו במלח גס מכן הכיוונים למשך שעה לפחות בחוץ בטמפרטורת החדר. התפקיד של המלח הוא בכדי לייבש את העור ולהוציא אותו טעים וקריספי בסוף הבישול. לאחר מכן נסיר את המלח ונעבור לשלב הבא.

 

של שני – הכנת המלית עצמה

עוף צלוי בעשבים ממולא באורז בסמטי מלא ועלי גפן בגריל גז מחייבת אותו לבצע הכנת של המלית. לכן נחמן שמן זית במחבת רחבה ולשם נתחיל בטיגון הבצל עצמו. לאחר מכן נוסיף את עלי הגפן והשום ונערבב עוד 2 דקות. לאחר מכן נוסיף את השקדים והתבלינים עצמם ונבשל אותם ביחד עוד באזור ה3 דקות ונערבב את התערובת עם האורז שהכנו מקודם.

 

שלב שלישי – מילוי העוף וצלייתו בגריל הגז

עוף צלוי בעשבים ממולא באורז בסמטי מלא ועלי גפן בגריל גז מחייב אותו במילוי העוף. ניקח את המלית שהכנו מקודם ונבצע מילוי עלי ידי אותה מלית שהכנו. נוודא שהוא מלא במלית המתוארת ולאחר מכן נסגור את כלל הפתחים הקיימים בעזרת שיפוד עץ. לאחר מכן נבצע משיחה של העוף על ידי שמן זית.

יש חשיבות רבה למריחה בשמן זית בכדי שהוא יתבשל ויקבל את הקריספיות שאנחנו רוצים מהצלייה בגריל הגז. אחרי שסיימנו נבצע עוד משיחה של העוף בתערובת העשבים שלנו וניקח את העוף ונכניס לגריל הגז שלנו. אנחנו נכסה את העוף בכדי שיתבשל. משך הצלייה שלנו יהיה כ- 30 דקות בזמן שהוא מכוסה, ולאחר מכן נמשיך את הצלייה עוד רבע שעה בערך ככה שהוא יצלה כמו שצריך. כדי להגיע לרמת צלייה אחידה אנחנו נרצה להפוך את העוף מספר פעמים בזמן הצלייה ככה שהוא יתבשל כמו שצריך בכל חלקיו.

 

גריל גז – אופנה עכשווית להכנת כל סוגי הבשר

בשנים האחרונות למי שלא יודע גריל הגז הפך להיות ממש מבוקש והביקוש אליו גדל וכך גם ההיצע. מדובר בדבר שרבים בוחרים לרכוש אותו ולהכין איתו כל סוגי הבשרים, הדגים ואפילו ירקות וכל זה מתחיל בזכות התכונות הנפלאות שלו. גריל גז נוח לשימוש באופן מיטבי ולא דורש מאיתנו יותר מידי יכולות תפעול שלא כמו גרילי הפחמים השונים.

אז רבים בוחרים לזנוח את נייר הטואלט והשמן ולהדליק את הגריל שלהם בלחיצת כפתור שהכל יהיה על בסיס גז. אז אם נרצה להכין משהו מהיר, בלחיצת כפתור אנחנו ממש כמו בכיריים של הבית יכולים להכין ארוחה בשרית מדהימה בלי יותר מידי עבודה.

עוף שלם בגריל פחמים

 

אז כמה יעלה לנו לרכוש גריל גז חדש לבית שלנו?

מדובר בשאלה מאוד בעייתית שקשה לשים עליה את תג המחיר המדויק. הסיבה לכך היא בעיקר מושתתת על ההיצע הגדול וטווח המחירים הרחב שמתקיים. היום שלא כמו בעבר כבר לא מדובר בכלי “לעשירים בלבד”, ניתן כמעט בכל תקציב לרכוש גריל גז טוב ואיכותי אל המרפסת או לגינה שלנו ולהכין ארוחה מדהימה בלי מאמץ של פחמים.

טווח המחירים יהיה מושפע בעיקר בגודל גריל הגז שרכשנו, ככל שגריל הגז שרכשנו יהיה גדול יותר, משודרג יותר ועשוי מחומרים איכותיים יותר ככה הוא יעלה לנו יותר. אז כן, הגודל משפיע על המחיר, אבל גריל קטן יכול לשרת באופן מיטבי ומבלי לקרוע את הכיס אפשר להעמיד גריל גז מספיק טוב הכל בהתאם ליכולת בישול וצלייה שלכם ובעיקר לצורך.

גריל גז לבית – איך קונים נכון?

אין כללים לרכישת גריל גז אבל אנחנו ננסה לתת לכם את העצה שלנו. שלב ראשון הוא הגדרה של תקציב. חשוב מאוד להתאים את הגריל תקציב שלכם ולא הפוך, בכדי למנוע מצבים של הוצאה גדולה מידי שלא מתאימה לצרכים שלכם. כלל ברזל נוסף, הוא רכישה מותאמת צרכים היא חשובה מאוד. אם אתם מתכוונים להשתמש בגריל פעם בחודש או פעם בחצי שנה או פעם באף פעם עדיף לרכוש גריל שיתאים לצרכים שלכם ולכן מומלץ גם להתייעץ עם איש מקצוע.

סיכום

הכנה של עוף צלוי בעשבים ממולא באורז בסמטי מלא ועלי גפן בגריל גז הוא לא קשה כמו שאתם רואים אבל מדובר במשהו קליל ופשוט שכדאי לנסות. מנה מרשימה בלי מאמץ.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות