BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לפלאנק סטייק בגריל גז

רוצים לרענן את מנות הבשרים שאתם מגישים בדרך כלל לחברים ומשפחה עם נתח לא שגרתי? פלאנק סטייק אינו פופולארי כמו האנטרקוט או האסאדו, אך יש לו פוטנציאל נהדר להפוך לשיחת השבוע כנתח מקורי, מפתיע ומרענן עם מינימום טרחה. קל מאד להכין פלאנק סטייק בגריל גז והוא מתאים למגוון גדול מאד של מנות, החל מצריבה מהירה ועד לבישול ארוך בקדירה.

 

פלאנק סטייק במרינדת רימון

מנת פלאנק סטייק בגריל גז בארומה וטעם חגיגיים במיוחד שמתאימה לראש השנה, אבל תשתלב מצויין בכל עונה אחרת בשנה. שימו לב שאת הבשר צריך להשרות בראב כל הלילה, ערב לפני ההכנה, כך שהמתכון הזה מתאים לארוחות מתוכננות ולא לזלילה ספונטנית, אחרת הבשר יהיה יבשושי וחסר טעם. זו מנה שתיצור אלמנט הפתעה גדול בשל המקוריות של הנתח, ואנחנו מבטיחים שהאורחים לא יפסיקו לדבר עליכם עד לארוחה המפתיעה הבאה.

תחילה נרכוש את המרכיבים הבאים:

רשימת מצרכים

 7-8 מנות.

מרכיבים כמות
פלאנק סטייק ק”ג
שמן חצי כוס
מיץ רימונים שליש כוס
חומץ בן יין רבע כוס
מיץ סחוט חצי ליים
דבש שתי כפות
וורצ’סטרשייר* שתי כפות
חרדל דיז’ון כף אחת
שיני שום כתוש שלוש
פלפל שחור גרוס דק כפית אחת
כוסברה קצוצה חופן

 

רשימת מצרכים לרוטב

מרכיבים כמות
מיץ רימונים שתי כוסות
סוכר חמש כפות
יין פורט שוט
יין אדום שוט

* וורצ’סטרשייר הינו רוטב דגים המיועד לתיבול בשר וירקות ובין היתר מכיל אנשובי.

 

אופן ההכנה

מערבבים את כל מרכיבי המרינדה בקערה עד לאחידות, מעסים את נתח הבשר במרינדה היטב כדי שייספג ווודאים שהבשר עטוף כולו במרינדה מכל צדדיו, מניחים במקרר בקופסא אטומה למשך לילה אחד. חצי שעה לפני הצליה מוציאים מהמקרר להגעה לטמפרטורת החדר. צולים את הפלאנק סטייק בגריל גז בעוצמה גבוהה עד למידת עשייה מדיום רייר.

את כל המרכיבים לרוטב הרימונים מסמיכים במחבת סמוך מאד למועד ההגשה כדי שהרוטב לא ייאלץ לחכות זמן רב מדי ולהקריש וגם כדי לשמור על חומו, כך שתצטרכו לשמור על תזמון מושלם בין הכנת הבשר לרוטב. כאשר הפלאנק סטייק בגריל גז מוכן, צקו עליו את הרוטב והגישו על מצע של גריסים או פריקה למאכל חורפי עשיר בטעם או לחילופין על מצע של פירה בטטות או כרובית קליל לימי הקיץ החמים, תענוג מושלם לכל אירוח ולכל מסיבה. למתכון נוסף בגריל גז לחצו כאן.

פלאנק סטייק מושרה בראב וצרוב על גריל גז

בעוד שהבשרים המעודנים והפופולאריים ביותר על המנגל מגיעים מאיזור אחורי הבהמה, הפלאנק מגיע מן האיזור שמחבר בין הרגליים האחוריות לבטן התחתונה. ייתכן שאתם מכירים אותו גם בשמות לב הפלדה, ווסיו, ג’יפי, באווט או לונדון ברוייל. מחירו של הפלאנק נמוך משמעותית מאחיו האנינים ומאפשר טווח רחב במיוחד של אופני בישול לכל עונה ולכל מטרה.

נתח זה הינו נטול שומן ורזה ובעל טעם בשרי עשיר, נתח פלאנק חתוך כהלכה יהיה נקי משומן, אדום כהה, ויש לחתוך אותו בזוית של 45 מעלות בניגוד לכיוון הסיבים. צריבת  פלאנק סטייק בגריל גז הינה דרך מושלמת לעשייה לאחר שהשרנו את הנתח בראב.

 

מה זה ראב?

המושג Rub באנגלית פירושו למרוח ולעסות, וזה בדיוק מה שאתם עומדים לעשות עם הפלאנק סטייק בגריל גז שלכם, לפנק אותו כדי שהוא יוכל לפנק אתכם ואת האורחים שלכם.

ראב הינה תערובת של תבלינים שמיועדת להספג בתוך הבשר במשך 12-24 שעות לצורך החלשת רקמות החיבור של הבשר ולהפוך אותו לנתח עסיסי יותר ורך יותר לתחושה נימוחה בפה. שווה מאד להשקיע את המאמץ הזה ערב לפני הצלייה כדי שהניחוחות של הבשר יטריפו את החושים של כולם עוד לפני שהמנה בכלל הגיעה לצלחת. לגבי השאלה האם לקנות את הראב בסופר מרקט או להכינו לבד בבית תלוי בכם.

אם אתם יצירתיים ואוהבים לגלות טעמים וניחוחות חדשים, אוהבים להתעסק במינונים, בטעמים, בדיוק ובשיפור הטעם, עשו זאת בעצמכם בבית עם חומרי הגלם האהובים עליכם, אך אם אתם רוצים ללכת על בטוח, או שהתקילו אתכם בביקור ספונטני, תמיד אפשר לרכוש מגוון רחב מאד של רטבי ראב במעדניות הבשר וברשתות השונות. ישנם שני סוגים עיקריים של ראב, האחד רטוב והשני יבש.

פלאנק סטייק בגריל גז

ראב רטוב

ראב רטוב הוא תערובת של תבלינים בשילוב של נוזל סמיך כלשהוא. תפקידו של הראב הרטוב הוא לקחת נתח יבש יחסית, דוגמת חזה עוף, חזה הודו או נתח הפלאנק ולהעניק לו עסיסיות באמצעות נוזלים עשירים בטעם ובניחוח. את הראב הרטוב מכינים מתבלינים אותם תצטרכו להתאים לאיזון טעמים מושלם עם נוזלים סמיכים לצורכי השרייה.

אלו יכולים להיות מרינדות למיניהן, דבש, סילאן ואפילו ריבה כגון ריבת בצל, תאנים ועוד ריבות בטעמים מופלאים שרק המחשבה עליהן כבר גורמת לנו לרייר ). במקרה הזה תפקידו של הראב הוא למעשה להחליף את השומן החסר בבשר הרזה וליצור מרקם וטעם מלאי מיץ ניגר. עבור פלאנק סטייק בגריל גז זהו פתרון מושלם למניעת התייבשות הבשר במהלך הצריבה.

 

ראב יבש

ראב יבש הינו תערובת של תבלינים יבשים מכל סוג ומין בכל צירוף מעורר תאבון וטעם נפלא וללא תוספת נוזלים, אך ניתן להשתמש במעט שמן זית למריחה כדי שישמש כ’דבק’ שיחזיק את הראב היבש על גבי הבשר. הראב היבש תפקידו לייצר שכבת קראסט ( ציפוי ) פריכה וקראנצ’ית לבשר וירקות צלויים אשר מטבעם הם עסיסיים ומלאי נוזלים, כגון בשרים עשירים בשומן, בטטות ותפוחי אדמה.

ראב יבש יהיה פחות מתאים לפלאנק סטייק בגריל גז כי הוא עלול לייבש אותו יתר על המידה.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות