BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רוטב ברביקיו תוצרת בית

הכנת רטבים ביתיים הם לא רק תחביב מהנה אלא גם יתרון בריאותי גדול מאחר והם אינם מכילים חומרים משמרים, מייצבים למיניהם או צבעי מאכל. במאמר זה נדריך אתכם כיצד להכין רוטב ברביקיו תוצרת בית ורטבים נוספים. עם מטבחי החוץ של ברביקיו אנד מור תוכלו להכין רטבים, לצלות בשרים וליהנות מהאוויר הצח שבמרפסת ובגינה בלי ריחות רעים ובלי עשן בתוך הבית. 

 

להכין בבית רטבים בריאים ומזינים

הכנה ביתית של רטבים הרבה יותר בריאה מן המוצרים התעשייתיים שאנו רוכשים במרכול ומאפשרת לכם לקלוע בדיוק לטעם ולסגנון שאתם אוהבים. מן הרטבים תוכלו להכין ראבים לבשרים, מרינדות ובסיס לתבשילים. תוכלו לאחסן ולשמור אותם עד לשעת השימוש ולחלק למשפחה ולחברים. הכנתם בדרך כלל אינה מסובכת ואינה דורשת ממכם להשקיע זמן רב.

 

רוטב ברביקיו תוצרת בית

רוטב הברביקיו התפתח בצפון ארצות הברית כרוטב קל הכנה מחומרי גלם זמינים בכל בית ואשר משלב טעמים מלוחים, חריפים ומתוקים להכנת בשרים, ירקות ודגים. הרוטב זכה לפופולאריות רבה בכל רחבי ארה”ב ומשם התפשט גם לאירופה ולמזרח הרחוק, שם הוא זכה לגרסאות שונות הקולעות יותר לטעם ולסגנון המקומי. קל מאד להכין רוטב ברביקיו בבית והוא מורכב מחומרי הגלם העיקריים הבאים:

  • רסק עגבניות
  • דבש או סוכר חום
  • תערובת תבלינים שמשתנה על פי הטעם
  • חומץ
  • תבלין המעניק חריפות למעוניינים

 

כדי להכין את רוטב הברביקיו המושלם שקולע בדיוק לטעם שלכם הוסיפו לו מבחר של טעמים מגוונים, הגבירו או הנמיכו את עוצמת החריפות, הוסיפו לו קינמון ומיץ תפוזים כדי להעניק לו טעם מתקתק וייחודי, פפריקה מעושנת כדי להעניק לו טעם וניחוח מעושן, סויה, ג’ינג’ר וקארי אדום כדי להתאים אותו למאכלים אסייתיים או החליפו את הדבש בסילאן, במולסה או במייפל לחגיגת טעמים אותנטיים.

 

יתרונותיהם של מטבחי החוץ של BBQ

עם מטבח חיצוני תוכלו לצלות, לטגן, לעשן וגם לבשל באוויר הפתוח במרפסת או בחצר וגם להכין את הרטבים האהובים עליכם מבלי לחשוש מכתמים וליהנות מיתרונות רבים:

  1. הבית והמטבח הפנימי נשארים נקיים – כל העבודה ה’מלוכלכת’ הכרוכה בהכנת תבשילים עם תבלינים בעלי צבע עז כמו כורכום, פפריקה או זעפרן וגם כל ריחות הטיגון והעישון נשארים מחוץ לבית ללא ריחות עזים וללא עשן בתוך הבית. את המטבח החיצוני קל מאד לנקות באמצעות סמרטוט לח טבול בחומר ניקוי כללי והוא אינו סופג צבעים או נפגע מסירים לוהטים. באמצעות הכיור החיצוני תוכלו לנקות את כל כלי הבישול וההגשה.
  2. להיות חלק בלתי נפרד מהשיחה – אורחים רבים הגיעו והם יושבים במרפסת או בחצר וממתינים לארוחה? תוכלו לבשל ולהגיש בעודכם סמוכים אליהם מספיק כדי להיות חלק בלתי נפרד מן השיחה ומן האוירה השמחה.
  3. כל הציוד הדרוש לכם מאוחסן בארונות ובמקררים חיצוניים – במקום להיכנס ולצאת שוב ושוב מן הבית אל הגינה, כל מה שאתם זקוקים לו נמצא בהישג יד בלי כל טרחה. המטבחים החיצוניים מכילים מקררי יינות ומקררים רגילים, ארונות אחסון ומגירות לנוחותכם.

 

רטבים קלים להכנה שטוב שיהיו בבית

הזמנתם אורחים בספונטניות? פתאום מתחשק לכם מאכל מסוים? עם מזווה מלא ברטבים ובסיסים לתבשילים אתם תמיד מוכנים. להלן מבחר רטבים קלים להכנה שכדאי שיהיו בבית לכל אירוח לא צפוי ולכל ארוחה שפתאום בא:

 

עגבניות מיובשות

עגבניות מיובשות הן דוגמה מצוינת לבסיס מעולה לפסטות, בשרים, ממולאים ועוד אינספור מנות בריאות, מזינות וטעימות שכל כך קל להכין ולחסוך מעצמכם את המזון התעשייתי שבדרך כלל עמוס בחומרים מזיקים.

כל שתצטרכו לעשות זה להקפיץ בקערה חצאי עגבניות שרי בשלות עם שמן זית, חומץ בלסמי, מלח גס ופלפל שחור ולאפות אותם בתנור ( או אם יש לכם אפשרות, בשמש הקיץ החמה ) מעקרים צנצנת ומכניסים לתוכה את העגבניות המיובשות בשמן זית עד לכיסוי מלא. שמן הזית עצמו יספוג את הטעמים וישמש אף הוא להעשרת תבשילים.

 

חזרת לבנה או ורודה

החזרת מתאפיינת בטעם חריף מקצץ ייחודי שכל כך כיף לאכול עם כבד קצוץ ופרוסת לחם אוורירית או גפילטע פיש, אם אתם מן החובבים. מומלץ לטחון אותה במעבד מזון כדי שלא לגרום לגירוי בעיניים בזמן ההכנה. כל שעליכם לעשות הוא לטחון שורש חזרת קלוף עם סלק מבושל בתוך מעבד המזון עם מעט מים, חומץ טבעי, מיץ לימון, קמצוץ סוכר וקמצוץ מלח. כדי לקבל חזרת לבנה, ותרו על הסלק.

 

ממרח פלפלים מתוקים קלויים

ממרח פלפלים מתוקים הינו רוטב בסיסי להכנת תבשילים רבים, ביניהם מרקים עשירים לחורף, רטבים לפסטות, ציר לבישול בשר ועוד ועוד. הכנתו פשוטה מאד ומורכבת מקליית שש עד שמונה פלפלים מתוקים בכל צבע שתבחרו למשך כחצי שעה עד לריכוך, את הפלפלים הקלויים פורסים לפרוסות ומטגנים קלות במחבת עם מעט שמן זית, שום, מלח ופלפל שחור, טוחנים במעבד מזון עד לקבלת משחה חלקה.

 

סחוג ירוק

אי אפשר בלי מלך המטבח, הסחוג הירוק, שבלעדיו שום ארוחה איננה שלמה. כדי להכין לבד סחוג תזדקקו לצרור פטרוזיליה וצרור כוסברה, עשרה פלפלים חריפים ירוקים, עשרה פלפלים אדומים שאטה, שש שיני שום גדולות, שמן זית ומלח גס ופלפל שחור, טוחנים הכל, מתקנים טעמים וזה מוכן.

 

צ’ימיצ’ורי

הטעם החמצמץ מתקתק של הצ’ימיצ’ורי הולך מצוין עם כל דבר ומעניק טעם מיוחד לכל מנה בשרית או צמחונית שתכינו על הגריל. המרכיבים העיקריים שלו הם צרור נאה של פטרוזיליה וכוסברה, פלפל אדום מתוק, בצל, שום, אורגנו, שמן זית, חומץ, מלח ופלפל שחור. להכנתו יש לטחון את כל המרכיבים, לתקן טעמים וליהנות ממנו בלי סוף.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות