BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רטבי ברביקיו פופולאריים

מזמינים את כל האורחים לברביקיו? אל תרוצו למרכול לקנות עוד רוטב ברביקיו תעשייתי. בהשקעה קצרה תוכלו להיערך מראש עם שורה של מרינדות, ראבים ורטבים תוצרת בית עם טעם נפלא ובריאות שלמה שיקצרו שבחים רבים. עם מטבחי החוץ המעולים של ברביקיו אנד מור תוכלו גם להכין אותם בחוץ ולהשאיר את המטבח הפנימי נקי וללא ריחות עזים או כתמים של חומרי גלם בעלי צבעים חזקים כגון כורכום או קארי.

 

רוטב ברביקיו ביתי

הקלות שבה אנו יכולים לדלג אל המרכול הקרוב לבית מגורנו ולרכוש שורה של מותגים ויצרנים שכבר טרחו והכינו עבורנו רטבים מוכים שהתרגלנו לאהוב גורמת לנו לשכוח שבעצם כמעט את כל הרטבים אנחנו יכולים להכין לבד בבית, לחסוך כמויות אדירות של צבעי מאכל, חומרים משמרים, מייצבים, עודפי סוכר ומלח ומי יודע מה עוד מסתתר במתכונים הסודיים של היצרנים.

אז בפעם הבאה שאתם מזמינים אורחים לעשות על האש עם גריל הפחמים החדש שלכם, הפשילו שרוולים וערב קודם לכן הכינו מספר רטבים שיכולים לשמש אתכם כראב לבשר, כמטבל או כרוטב עסיסי למזוג מעל הנתח שהרגע יצא מן המעשנה.

 

רוטב ברביקיו ועוד

רוטב הברביקיו התפתח בצפון ארצות הברית כדרך המועדפת לתבל בשר, דגים וירקות טרם הצלייה ולהעניק להם טעם המשלב מליחות, חריפות ומתיקות שהפך למאפיין הקלאסי הפופולארי ביותר להגשת בשר. כיום ישנם רטבי ברביקיו רגילים ורטבי ברביקיו מעושנים וכמובן גם גרסאות אירופאיות ומזרח אסייתיות הקולעים יותר לטעם המקומי.

באופן בסיסי, רוטב הברביקיו מכיל רסק עגבניות, חומץ, סוכר חום או דבש ותבלינים אשר רובם נשמרים בסודיות על ידי היצרניות המובילות. ניתן ואף רצוי להכין את הרוטב בבית כדי לחסוך מעצמכם את כל התוספים הלא בריאים כגון חומרים משמרים, מייצבים, מלח או סוכר בכמות מוגזמת ועוד.

רוטב הברביקיו מתאים למגוון רחב של בשרים כגון כנפי עוף, ירכי עוף, חזה הודו, צלעות בקר, דגים, ירקות ועוד, אך הוא אינו הרוטב היחיד המתאים לארוחת מלכים אצלכם בחצר עם גריל הגז החדש שלכם, להלן מספר רטבים נוספים אותם תוכלו להכין בבית, להשתמש מיד וגם לשמור במזווה ובמקרר כדי שתמיד תוכלו להיות ספונטניים.

 

רטבים עבור הודו

בשר ההודו מתאים מאד לעישון במעשנה. זהו בשר מעט נוקשה וגידי אך באמצעות הרוטב הנכון הוא יכול להיות קריספי מבחוץ ועסיסי מבפנים. אחד היתרונות הבולטים של ההודו, מעבר להיותו בשר דל שומן ובריא מאד, הוא היכולת שלו לספוג טעמים באופן מרשים. כמעט כל רוטב מתחבר אליו ומעניק לו גוון וניחוח שונה.

ניתן לאכול את בשר ההודו כמנה עיקרית חמה או לפרוס ולאכול אותו קר בכריך בשר עם פרוסות מלפפון חמוץ ועלי רוקט טריים. הוא הולך מצויין עם רטבים מתוקים כגון ריבת בצל, ריבת פירות יער, ראב של חרדל דיז’ון ודבש או רטבים חריפים כגון צ’ילי מתוק, שום ותערובת של פלפל לבן ושחור.

 

עוף

את העוף ניתן לצלות בשלמותו במעשנה או להניח על גריל פחמים או גריל גז נתחים שונים כמו חזה, ירכיים, כנפיים, או לאכול את איבריו הפנימיים כגון קורקבן, כבד ולב. פרט לכנפיים והאיבריים הפנימיים המכילים שומן, שאר חלקיו של העוף דלי שומן ונחשבים בריאים.

את החלקים היבשים יותר דוגמת החזה יש למרוח בכמות נדיבה של מרינדה כגון רוטב תפוזים וצימוקים, שמן זית, שום ופפריקה ועוד. את האיברים הפנימיים ניתן להקפיץ עם בצל מטוגן, מלח ופלפל או להעניק להם טעם יוצא דופן עם רוטב פטריות סמיך.

 

בקר

גם בבקר יש להפריד בין החלקים דלי השומן כגון החזה לבין עתירי השומן כגון האנטרקוט ולהתאים להם את הרוטב אשר יעשיר אותם בטעם וימנע את התייבשותם או רק יעניק להם ארומה יוצאת דופן וטעם ייחודי. לדוגמא, את הבשרים השמנים שאין חשש שיתייבשו ניתן לצלות עם חמאת רוזמרין ושום בעוד שאת החלקים הדלים בשומן ניתן למרוח במרינדת סילאן, דבש וצ’ילי מתוק.

 

דגים

דגים הינם תורה בפני עצמה ולרוב בגלל בשרם דל השומן הם זקוקים לצריבה מהירה בלבד, אך ניתן להעשיר אותם ברטבים המבוססים על שמנת, חמאה ושמן זית לטעם ועסיסיות מושלמת.

 

מטבחי חוץ – למי זה נחוץ?

מטרתם העיקרית של מטבחי חוץ להוציא החוצה אל המרפסת או החצר את ריחות הטיגון, העישון, הצלייה או הבישול ואת כל הליכלוך הכרוך בהם. כיום, מטבחי פנים רבים מתהדרים בחומרי גלם סופר עדינים כגון שיש אוניקס, קוריאן וגם עץ טבעי שלא אוהבים חום או צבעים עזים של תבלינים וגם רגישים מאד לעבודה עם סכינים חדות או סירים כבדים.

כדי לשמור על היופי והחן של המטבח הפנימי עיברו החוצה אל האויר הצח, השתמשו כאוות נפשיכם במשטח החיתוך והשטיפה העשוי נירוסטה ובגריל פחמים, גז או מעשנה (לבחירתכם) הקלים כל כך לניקוי באמצעות סמרטוט לח ומעט סבון כללי ואינם מתרגשים משום דבר חם או מלוכלך.

 

גריל גז, גריל פחמים או מעשנה?

הנושא המדובר ביותר בקרב חובבי הבשר היא באיזה גריל להשתמש כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר להכנת הבשר. לכל אחד מהשיטות יתרונות וחסרונות כך שבסופו של דבר הבחירה באחד מהם היא מאד אישית.

גריל הפחמים מעניק את הטעם האהוב והמוכר ואת הניחוח שמגרה את מיצי הקיבה לכל השכונה, גריל הגז מעניק אוויר נקי יותר לכם ולשכנים, חוסך לכם את הפחם המזהם אשר חלקיקים שלו נצמדים לבשר עם העשן הבוקע מטיפות השומן הנשרף ואילו המעשנה מעניקה לכם טעמים וניחוחות עשירים שלא דומים לשום דבר אחר. בסופו של יום הבחירה היא עניין של טעם אישי והבשר יהיה טעים ומזין בכל דרך שתבחרו.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות