BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שוק טלה עם סלסה ורדה בגריל גז

לארוחת החג הבאה נסו את כישורי הקולינריה שלכם עם הכנת שוק טלה עם סלסה ורדה בגריל גז, המנה העסיסית מגיעה אלינו היישר מאיטליה עם סלסה ירוקה ומרעננת. שוק הטלה גדול דיו כדי להאכיל מספר סועדים ועל גבי גריל הגז הוא משחים היטב מבחוץ אבל וורוד ועסיסי מבפנים לארוחה חגיגית ומיוחדת במינה שאולי נראית ממבט ראשון מסובכת אבל למעשה היא פשוטה. 

 

שוק טלה שלם עם סלסה ורדה בגריל גז

טעמו המעודן והנימוח של הטלה יישאר בזיכרונכם עוד זמן רב. את שוק טלה עם סלסה ורדה בגריל גז ניתן לרכוש במעדניות ובקצביות והוא מספיק עד לשניים עשר סועדים. מומלץ לטבול את הנתח במרינדה מאחר והוא מצטיין בספיגת טעמים. שוק הטלה מגיעה עם שכבת שומן ואין חשש שתתייבש אך יש להיזהר שלא תיחרך יתר על המידה.

 

סלסה ורדה – הרוטב האיטלקי המושלם

בדרך כלל כשאנחנו חושבים על סלסה עולה לנו תמונה של רוטב החמצמץ מתקתק או חריף בצבע אדום עז המונח לצד ערמת טורטיות בחום הקיץ האנדלוסי. גם לאיטליה יש גרסה משלה לרוטב העסיסי אלא שבמקום פלפלי צ’ילי אדומים משתמשים בפלפלי חלופיניו ירוקים. הטעם המתקבל חריף מתוק ייחודי המשתלב מצוין עם נתחי בשר צלויים, ירקות ודגים. קל מאד להכין את הרוטב ולהגיש שוק טלה עם סלסה ורדה בגריל גז כמטבל מרענן וייחודי.

 

מתכון לשוק טלה עסיסי ונימוח עם רוטב סלסה ורדה

אף על פי שהמנה נראית מורכבת, היא פשוטה להפליא, אך היא מצריכה ריכוז ועמידה בזמנים. את שוק הטלה יש להפוך מדי כמה דקות ועליכם להיות ערוכים ומוכנים לצלצול השעון. את שוק טלה עם סלסה ורדה בגריל גז הכי מומלץ להגיש עם אורז מתוק עם בצל מטוגן, שקדים וצימוקים.

 

מרכיבים לשוק טלה עם סלסה ורדה בגריל גז

 

בשר יחידה אחת בת 3-4 קילוגרם שוק טלה
סלסה ורדה קילוגרם עגבניות קלופות
שלושת רבעי כוס כוסברה
חצי כוס בצל קצוץ
שתי יחידות פלפל חלפיניו מנוקה וללא עוקץ
חצי כוס מיץ לימונים סחוט טרי
כפית סוכר
חצי כפית מלח
אורז אריזה אורז לבן פרסי / בסמטי / יסמין
100 גרם צימוקים לבנים
100 גרם שקדים מולבנים פרוסים
חצי יחידה בצל קצוץ
כף מרק עוף אמיתי
כף שמן

 

אופן ההכנה

מתחילים מהסלסה. את העגבניות הקלופות נחלוט במים רותחים למשך מספר דקות ונוציא אותן לתוך בלנדר. נוסיף לבלנדר את כל שאר רכיבי הסלסה ונטחן אותם עד לקבלת מרקם משחתי. ניתן לתקן את הטעמים באמצעות תבלינים, ולשמור בצד. כעת נכין את האורז, בסיר גדול נטגן במעט שמן את הבצל עד להזהבה, נוסיף את האורז ונקלה קלות תוך כדי ערבוב עם מעט מלח.

לאחר שכל גרגרי האורז מבריקים נוסיף מים עם כף מרק עוף אמיתי עד לכיסוי האורז וננמיך את האש לחום בינוני. נבשל את האורז תוך כדי בחישה ונוסיף בהדרגה חופנים של צימוקים ושקדים. לאחר שהאורז מתרכך נכבה את האש ונניח לו להתבשל באדים של עצמו במכסה סגור למשך עוד 30 דקות. כעת נתפנה להכין את שוק הטלה בסלסה ורדה בגריל גז.

תחילה נחרוץ חריצים קטנים בבשר השוק ונניח בתוכן שיני שום. לחלופין ניתן גם להניח עשבי תיבול או כל סוג אחר של תיבול שתרצו. נעסה את שוק הטלה משני צדדיה בסלסה עד לכיסוי מלא ונניח אותה על גבי משטח פלנצ’ה על גריל הגז למשך רבע שעה על צד אחד, ואז הופכים בזהירות רבה לצד השני.

לאחר ששני הצדדים השחימו מעט, עוטפים את השוק ביריעת נייר כסף לאטימה מלאה וממשיכים לצלות במשך כשעה ורבע עד שעה וחצי כאשר מדי פעם הופכים ומגלגלים את השוק לעשיה מדוייקת משני צדדיה. כאשר השוק מוכנה, היא צריכה ‘לנוח’ למשך עשרים דקות כדי שהחום הפנימי שלה ימשיך לעשות  את עבודת הצליה.

את השוק השלמה מניחים במרכז השולחן ופורסים אותה אל מול עיני האורחים מזילי הריר. כאשר פורסים שוק טלה עם סלסה ורדה בגריל גז יש לפרוס תחילה את החלק העליון ולתת למי שאוהב צלוי היטב ומי שאוהב מעט אדום במרכז יקבל את הפרוסה הפנימית העמוקה יותר.

 

יתרונות גריל הגז

גריל הגז מתאים מאד לשוק הטלה לצלייה ממושכת ויציבה. גריל הגז אינו פולט עשן וניתן להשתמש בו גם במרפסת או בגינה קטנה וללא התעסקות עם הפחם המלכלכך והמזהם. גריל הגז מתאים לצליית סוגים רבים של נתחי בשר, ירקות ודגים וניתן להכין איתו מגוון ארוחות טעימות המתאימות לכל אירוע ולכל מטרה, למשפחה או לחברים או סתם לערב מול הטלויזיה עם שוק טלה עם סלסה ורדה בגריל גז.

שוק טלה עם סלסה ורדה בגריל גז

 

צליית נתח גדול על גבי גריל גז

מאחר ושוק הטלה נמנה עם הנתחים הגדולים הוא זקוק לצלייה ממושכת בחום יציב. משך הצלייה של שוק טלה עם סלסה ורדה בגריל גז יכולה לארוך עד שעתיים ולכן היא מתאימה לארוחה מתוכננת היטב ולא לארוחה ספונטנית. מומלץ לחרוץ חריצים בתוך שוק הטלה כדי לאפשר לחום לחדור פנימה ביתר קלות, וניתן גם ל’מלא’ את החריץ בשום, עשבי תיבול, שמן זית ועוד על מנת להעשיר את טעמו.

נתח שלם של שוק טלה יכול להאכיל עד שניים עשר אנשים לשובע. כאשר השוק פריכה ושחומה מבחוץ מוציאים אותה החוצה ומניחים על צלחת הגשה. באמצעות סכין חדה פורסים את החלק העליון שלה והוא יהיה הנתח העשוי ביותר, ככל שמעמיקים לתוך השוק, הבשר יהיה אדום וחי יותר וכך תוכלו לחלק את הבשר על פי רמת העשייה הרצויה לכל אורח.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות