BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שוק טלה עם סלסה ורדה בגריל פחמים

רוצים להפתיע את האורחים שלכם במנה אנינה ומיוחדת במינה? שוק טלה אולי נשמע מסובך בתחילה, אך זו מנה קלה להכנה הדורשת מעט ריכוז ותשומת לב לזמנים וכל אחד יכול להכין אותה, אז הפעם דלגו על מסעדת הגורמה היקרה והזמינו את האורחים שלכם לארוחת חג מרגשת במיוחד של שוק טלה עם סלסה ורדה בגריל פחמים. 

 

שוק טלה נימוח עם סלסה ורדה בגריל פחמים

את שוק טלה עם סלסה ורדה במנגל פחמים ניתן לרכוש במעדניות ובקצביות והוא מספיק עד לשניים עשר סועדים. מומלץ לטבול את הנתח במרינדה מאחר והוא מצטיין בספיגת טעמים. שוק הטלה מגיעה עם שכבת שומן ואין חשש שתתייבש אך יש להזהר שלא תיחרך יתר על המידה. טעמו המעודן והנימוח של הטלה בשילוב סלסה ורדה יישאר בזכרונכם עוד זמן רב.

 

סלסה ורדה – הגרסא האיטלקית לסלסה הספרדית

גם לאיטליה יש גירסא משלה לרוטב העסיסי אלא שבמקום פילפלי צ’ילי אדומים משתמשים בפלפלי חלופיניו ירוקים. הטעם המתקבל חריף מתוק ייחודי המשתלב מצוין עם נתחי בשר צלויים, ירקות ודגים.

בדרך כלל כשאנחנו חושבים על סלסה עולה לנו תמונה של רוטב החמצמץ מתקתק או חריף בצבע אדום עז המונח לצד ערימת טורטיות בחום הקיץ האנדלוסי אבל גם הגרסא האיטלקית טעימה לא פחות, ומומלץ ולהגיש שוק טלה עם סלסה ורדה בגריל פחמים כמטבל מרענן וייחודי.

 

צליית שוק טלה גדול על גבי גריל פחמים

גריל הפחמים מושלם לצליית שוק טלה מאחר והוא נמנה עם הנתחים הגדולים וזקוק לצלייה ממושכת בחום יציב. משך הצלייה של שוק טלה עם סלסה ורדה בגריל פחמים יכולה לארוך עד שעתיים ולכן היא מתאימה לארוחה מתוכננת היטב ולא לארוחה ספונטנית. מומלץ לחרוץ חריצים בתוך שוק הטלה כדי לאפשר לחום לחדור פנימה ביתר קלות, וניתן גם ל’מלא’ את החריץ בשום, עשבי תיבול, שמן זית ועוד על מנת להעשיר את טעמו.

נתח שלם של שוק טלה יכול להאכיל עד שניים עשר אנשים לשובע. כאשר השוק פריכה ושחומה מבחוץ מוציאים אותה החוצה ומניחים על צלחת הגשה. באמצעות סכין חדה פורסים את החלק העליון שלה והוא יהיה הנתח העשוי ביותר, ככל שמעמיקים לתוך השוק, הבשר יהיה אדום וחי יותר וכך תוכלו לחלק את הבשר על פי רמת העשייה הרצויה לכל אורח.

 

מתכון לשוק טלה עם סלסה ורדה בגריל פחמים

אף על פי שהמנה נראית מורכבת, היא פשוטה להפליא, אך היא מצריכה ריכוז ועמידה בזמנים. שוק טלה עם סלסה ורדה בגריל פחמים יש להפוך מדי כמה דקות ועליכם להיות ערוכים ומוכנים ולבדוק את מידת העשייה כל כמה דקות.

מרכיבים

בשר יחידה אחת בת 3-4 קילוגרם שוק טלה
סלסה קילוגרם עגבניות קלופות
שלושת רבעי כוס כוסברה
חצי כוס בצל קצוץ
שתי יחידות פלפל חלפיניו מנוקה וללא עוקץ
חצי כוס מיץ לימונים סחוט טרי
כפית סוכר
חצי כפית מלח

 

אופן ההכנה

מתחילים מהפסטה, במים רותחים מבשלים על פי ההוראות ובמקביל מאדים במחבת את החמאה, שמן הזית והשום, לאחר מכן מוסיפים את העגבניות והבזיליקום ומערבבים, מוסיפים את מחית הכמהין והיין הלבן, את השמנת, החלב, ואת שאר התבלינים ומצמצמים עד לרוטב סמיך. נעביר את הפסטה לכלי ההגשה שלה וניצוק מעליה את הרוטב החם, נערבב היטב עד לכיסוי ומלמעלה נפזר את הפרמזן ונערבב עד להמסתו.

כעת נתפנה להכין שוק טלה עם סלסה ורדה בגריל פחמים. תחילה נחרוץ חריצים קטנים בבשר השוק ונניח בתוכן שיני שום. לחלופין ניתן גם להניח עשבי תיבול או כל סוג אחר של תיבול שתרצו. נעסה את שוק הטלה משני צדדיה בסלסה עד לכיסוי מלא ונניח אותה על גבי משטח פלנצ’ה על גריל הפחמים למשך רבע שעה על צד אחד, ואז הופכים בזהירות רבה לצד השני.

לאחר ששני הצדדים השחימו מעט, עוטפים את השוק ביריעת נייר כסף לאטימה מלאה וממשיכים לצלות במשך כשעה ורבע עד שעה וחצי כאשר מדי פעם הופכים ומגלגלים את השוק לעשיה מדויקת משני צדדיה. כאשר השוק מוכנה, היא צריכה ‘לנוח’ למשך עשרים דקות כדי שהחום הפנימי שלה ימשיך לעשות  את עבודת הצלייה.

את השוק השלמה מניחים במרכז השולחן ופורסים אותה אל מול עיני האורחים מזילי הריר. כאשר פורסים שוק טלה עם סלסה ורדה בגריל פחמים יש לפרוס תחילה את החלק העליון ולתת למי שאוהב צלוי היטב ומי שאוהב מעט אדום במרכז יקבל את הפרוסה הפנימית העמוקה יותר.

שוק טלה עם סלסה ורדה בגריל פחמים

 

יתרונותיו של גריל הפחמים

גריל הפחמים מתאים לצליית סוגים רבים של נתחי בשר, ירקות ודגים וניתן להכין איתו מגוון ארוחות טעימות המתאימות לכל אירוע ולכל מטרה, למשפחה או לחברים או סתם לערב מול הטלויזיה עם שוק טלה עם סלסה ורדה בגריל פחמים.

גריל הפחמים מעניק ארומה וטעם מיוחדים לבשר בזכות השומן הנוטף לפחם הלוהט ועולה בחזרה כעשן ארומתי ועוטף את הבשר בניחוח המוכר של בשר נצלה. ניתן גם להניח צרור של רוזמרין כדי לעורר ניחוחות מיוחדים שיספגו בבשר.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות