BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שוק טלה עם סלסה ורדה במעשנה

שוק טלה שלם במעשנה הוא מעדן אמיתי לכל אירוע משפחתי או מפגש חברים, הבשר הנימוח בטעם מעושן ומיוחד במינו יהפוך כל ארוחה לחגיגה אמיתית של טעמים וניחוחות אצלכם בבית. שוק טלה עם סלסה ורדה במעשנה קל מאד להכנה ועם זאת יקצור מחמאות רבות מהאורחים שירגישו כמו במסעדת גורמה של ממש.

 

שוק טלה עסיסי עם סלסה ורדה במעשנה

טעמו המעודן והנימוח של שוק טלה עם סלסה ורדה במעשנה יישאר בפיכם עוד לזמן רב, זוהי מנה אנינת טעם ומיוחדת במינה שמתאימה במיוחד לארוחות חגיגיות. הטלה מגיעה עם שכבת שומן ואין חשש שתתייבש אך יש להזהר שלא תיחרך יתר על המידה ומומלץ למרוח אותו בנדיבות במרינדה כיוון שזהו בשר הסופג טעמים בקלות רבה. ניתן לרכוש את שוק הטלה במעדניות ובקצביות והוא מספיק עד לשניים עשר סועדים.

יין מיוחד למנה מיוחדת

ארוחה מושלמת צריכה יין מושלם, ואף על פי שאומרים שיין אדום הוא המתאים ביותר לבשר, דווקא לבשר האנין והמעודן של שוק טלה עם סלסה ורדה במעשנה מומלץ לבחור ביין לבן חצי יבש עד יבש דוגמת שרדונה, סוביניון בלאן, ריזלינג ועוד.

כמו כן, יינות מתקתקים ופירותיים יאזנו את הטעם הבשרי של הטלה ויתרמו לאיזון טעמים מושלם. בישראל פועלים מספק יקבי בוטיק משגשגים שיהוו הפתעה מרגשת על שולחן החג. כך תוכלו גם להגיש לאורחים ארוחה משובחת וגם לעודד תוצרת ישראלית.

 

מתכון לשוק טלה במעשנה במרינדת סלסה ורדה

אף על פי שהמנה נראית מורכבת, היא פשוטה להפליא, אך היא מצריכה ריכוז ועמידה בזמנים. את שוק הטלה יש להפוך מדי כמה דקות ועליכם להיות ערוכים ומוכנים ולבדוק את מידת העשייה כל כמה דקות.

 

מרכיבים לשוק טלה עם סלסה ורדה במעשנה

בשר יחידה אחת בת 3-4 קילוגרם שוק טלה
סלסה קילוגרם עגבניות קלופות
שלושת רבעי כוס כוסברה
חצי כוס בצל קצוץ
שתי יחידות פלפל חלפיניו מנוקה וללא עוקץ
חצי כוס מיץ לימונים סחוט טרי
כפית סוכר
חצי כפית מלח

 

אופן ההכנה

מתחילים מהסלסה. את העגבניות הקלופות נחלוט במים רותחים למשך מספר דקות ונוציא אותן לתוך בלנדר. נוסיף לבלנדר את כל שאר רכיבי הסלסה ונטחן אותם עד לקבלת מרקם משחתי. ניתן לתקן את הטעמים באמצעות תבלינים, ולשמור בצד. כעת נתפנה להכין את שוק הטלה בסלסה ורדה במעשנה. תחילה נחרוץ חריצים קטנים בבשר השוק ונניח בתוכן שיני שום. לחלופין ניתן גם להניח עשבי תיבול או כל סוג אחר של תיבול שתרצו.

נעסה את שוק הטלה משני צדדיה בסלסה עד לכיסוי מלא ונניח אותה על גבי משטח פלנצ’ה במעשנה למשך רבע שעה על צד אחד, ואז הופכים בזהירות רבה לצד השני. לאחר ששני הצדדים השחימו מעט, עוטפים את השוק ביריעת נייר כסף לאטימה מלאה וממשיכים לצלות במשך כשעה ורבע עד שעה וחצי כאשר מדי פעם הופכים ומגלגלים את השוק לעשיה מדוייקת משני צדדיה.

כאשר השוק מוכנה, היא צריכה ‘לנוח’ למשך עשרים דקות כדי שהחום הפנימי שלה ימשיך לעשות  את עבודת הצליה. את השוק השלמה מניחים במרכז השולחן ופורסים אותה אל מול עיני האורחים מזילי הריר. כאשר פורסים שוק טלה עם סלסה ורדה במעשנה יש לפרוס תחילה את החלק העליון ולתת למי שאוהב צלוי היטב ומי שאוהב מעט אדום במרכז יקבל את הפרוסה הפנימית העמוקה יותר.

סלסה ורדה – הגרסא האיטלקית לרוטב המוכר

קל מאד להכין את הרוטב ולהגיש שוק טלה עם סלסה ורדה במעשנה כמטבל מרענן וייחודי. גם לאיטליה יש גירסא משלה לרוטב העסיסי אלא שבמקום פילפלי צ’ילי אדומים משתמשים בפלפלי חלופיניו ירוקים. הטעם המתקבל חריף מתוק ייחודי המשתלב מצוין עם נתחי בשר צלויים, ירקות ודגים.

בדרך כלל כשאנחנו חושבים על סלסה עולה לנו תמונה של רוטב החמצמץ מתקתק או חריף בצבע אדום עז המונח לצד ערימת טורטיות בחום הקיץ האנדלוסי אך דווקא הסלסה הירוקה היא זו שתעשה לנו את ההבדל.

שוק טלה עם סלסה ורדה במעשנה

 

יתרונות המעשנה

המעשנה היא מתקן סגור להענקת טעם מעושן לנתחי בשר, ירקות ודגים וניתן להכין איתו מגוון ארוחות טעימות המתאימות לכל אירוע ולכל מטרה, למשפחה או לחברים או סתם לערב מול הטלויזיה עם שוק טלה עם סלסה ורדה במעשנה. המעשנה מעניקה לנו דרך נוספת להכנת מאכלים שניתן לאחר מכן לאפסן במקרר ולשמש כמנות עיקריות, כמילוי לכריכים או כחטיף לנישנוש.

עישון בשרים, ירקות ודגים הוא אחד מאמצעי הבישול העתיקים ביותר שקיימים ועזרו לבני האדם לשרוד בימים קשים. כיום ניתן לשכלל באמצעותם את כישורי הקולינריה שלכם ולהפתיע את האורחים במנות מיוחדות במינן בטעם וארומה נפלאים ולהכין שלל מעדנים.

 

צליית נתחי בשר גדולים במעשנה

המעשנה מושלמת לצליית נתחים גדולים על ידי שמירה על חום יציב לאורך זמן. שוק הטלה נמנה עם הנתחים הגדולים הוא זקוק לצלייה ממושכת בחום יציב. מומלץ לחרוץ חריצים בתוך שוק הטלה כדי לאפשר לחום לחדור פנימה ביתר קלות, וניתן גם ל’מלא’ את החריץ בשום, עשבי תיבול, שמן זית ועוד על מנת להעשיר את טעמו.

משך הצלייה של שוק טלה עם סלסה ורדה במעשנה יכולה לארוך עד שעתיים ולכן הוא מתאים לארוחה מתוכננת היטב ולא לארוחה ספונטנית.

נתח שלם של שוק טלה יכול להאכיל עד שניים עשר אנשים לשובע. כאשר השוק פריכה ושחומה מבחוץ מוציאים אותה החוצה ומניחים על צלחת הגשה. באמצעות סכין חדה פורסים את החלק העליון שלה והוא יהיה הנתח העשוי ביותר, ככל שמעמיקים לתוך השוק, הבשר יהיה אדום וחי יותר וכך תוכלו לחלק את הבשר על פי רמת העשייה הרצויה לכל אורח.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות