BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שיפוד שווארמה כבש בגריל גז

מוכנים לאתגר אמיתי? שיפוד שווארמה כבש בגריל גז היא מנה עממית וטעימה מאד והכנתה מצריכה מיומנות הן בהכנת השיפוד לפני הצלייה והן במהלך הצלייה עצמה, תוכלו להשתמש בוו רוטיסרי מסתובב, אבל גם שיפודים רגילים הם מצוינים למנות אישיות וטעימות בטירוף. 

 

שיפוד שווארמה עסיסי מבשר כבש בגריל גז 

לארוחה חגיגית במיוחד עם המשפחה או עם החברים, אין דבר יותר מענג מאשר להפגין את כישורי הבישול שלכם עם צליית שיפוד שווארמה כבש בגריל גז שיגרום לכל האורחים ללקק את האצבעות בהנאה גלויה. המנה העממית והאהובה מתאימה לחגים, לשבתות ולאירועים מיוחדים וחגיגיים ומתאימה גם למבוגרים וגם לילדים. את המנה ניתן להגיש בצירוף סלט ירקות טרי, צ’יפס ופיתה עירקית חמה וטרייה וכמובן הרבה הרבה טחינה. 

מתכון לשיפוד שווארמה כבש בגריל גז 

לארוחה חגיגית ונהדרת עם כל החברים והמשפחה תוכלו להכין שיפוד שווארמה כבש בגריל גז להנאה מושלמת ממנה מלאת טעם ומשביעה במיוחד ומגישים עם סלט ירקות טרי, בצל בסומק ולאפה טרייה. 

 

מרכיבים לשיפוד שווארמה כבש בגריל גז

8 מנות

בשר 700 גרם צוואר כבש פרוס לפרוסות דקיקות
700 גרם טלה או בשר בקר מעורב בשומן כבש טחון דק דק
1 יחידה בצל גדול
1 צרור פטרוזיליה
חצי צרור כוסברה
רבע צרור נענע
כף בהרט
קמצוץ מלח
קמצוץ פלפל שחור

 

אופן ההכנה 

את המרכיבים הצמחיים קוצצים דק ומערבבים עם התבלינים ועם בשר הטלה הטחון. יוצרים מהתערובת קציצות ירק בקוטר של כשישה סנטימטר וכל קציצה כזאת נעטפת על ידי פרוסה או שתיים של בשר כבש. על גבי שיפודים אישיים משפדים כמה קציצות עטופות בבשר כבש ומניחים על גריל גז לוהט לשתי דקות מכל צד עד שהשומן נמס והבשר משחים. 

 

תוספות מטריפות שיגנבו את ההצגה 

על גבי גריל הגז ניתן לצלות לא רק בשר. לצד מנת השווארמה תוכלו לצלות מגוון של ירקות בריאים וטעימים שיהוו מנת צד מטריפה שתגנוב לבשר את ההצגה. להלן מתכון לכרובית וחצילים שלמים על האש שתגרום לאורחים עונג רב. 

מרכיבים  

 

ראש אחד כרובית שלמה
קמצוץ מלח
קמצוץ פלפל שחור גרוס
שתי כפות שמן זית
חצי כוס רוטב צ’ילי מתוק
שתי מנות  חציל טרי 
שתי כפות  שמן זית
שתי כפות  טחינה 
קמצוץ  פפריקה 
שתי שיני  שום כתוש
קמצוץ מלח

 

אופן ההכנה

את הכרובית השלמה מניחים בסיר עם מים רותחים ומניחים להתבשל כחצי שעה עד להתרככות. ניתן להשאיר במצב זה עד למועד הצלייה על האש. את הכרובית המרוככת טובלים בתערובת של צ’ילי מתוק, שמן זית, פלפל שחור ומלח ועוטפים היטב בנייר כסף מהודק, ניתן אף לצפות בשתי שכבות כדי למנוע חריכה. את הכרובית העטופה בנייר כסף מניחים על הגריל לחמש עשרה דקות. 

את החציל פורסים לשתי פרוסות וחורצים אותו לאורך ולרוחב עד שנוצרים חריצים בצורת קוביות. לתוך הקוביות שנוצרות מוזגים תערובת של שמן זית, מלח ושום כתוש, עוטפים היטב בנייר כסף וצולים על גבי האש למשך כחצי שעה עד ארבעים דקות עד שהופך נימוח. פותחים את נייר הכסף ובוזקים טחינה ופפריקה לפני ההגשה. 

שווארמה – מנת הרחוב האהובה ביותר במזרח התיכון 

מקורה של השווארמה הוא בטורקיה, שם היא נקראת דונר. ישנה גם גרסא יוונית הנקראת גירוס אך ביוון לרוב היא מיוצרת מבשר חזיר ואת הטחינה המסורתית מוחלף היוגורט. למנה כשרה ניתן להשתמש בבשר על טהרת הכבש או לערבבו עם הודו. על מנת ליצור את מנת השווארמה נלקח נתח הצוואר העסיסי של הכבש ונפרס לפרוסות דקיקות. את הפרוסות משפדים זו על גבי זו על שיפוד גדול שבעגה הערבית נקרא ‘סיח’.

בקצה הנתחים מקובל להניח פרוסת שומן כבש כדי שתימס ותעניק ארומה וטעם לבשר הנצלה לאיטו. השיפוד מסתובב ללא הרף בקצב איטי מול מקור אש פתוח ולוהט וכדי לפרוס אותו משתמשים בסכין גדולה המגרדת ממנו רצועות דקות המוכנסות לתוך לאפה או פיתה בצירוף סלטי חומוס וטחינה וירקות טריים.

המנה נחשבת למזון רחוב פופולארית, זולה ואהובה במיוחד וניתן להשיג אותה בכל רחבי המזרח התיכון או להכין לבד בבית שיפוד שווארמה כבש בגריל גז. 

 

תיבול מומלץ לשווארמה

על מנת להעניק לשיפוד שווארמה עסיסי מבשר כבש בגריל גז את הטעם העשיר והעסיסי שאנו כה אוהבים יש להשתמש בתערובת תבלינים הנקראת ‘תבליני שווארמה’. מומלץ שלא להסתפק בתבלין ממדפי רשתות המזון אלא לרכוש תערובות טריות מן השוק או מחנויות התבלינים המקצועיות וזאת בשל היכולת שלכם לכוון ולגוון את הטעם על פי הטעם האישי שלכם, להוסיף חריף או לא, לשיקולכם, ולהעניק לשווארמה גם ארומה ייחודית.

התבלינים המומלצים ביותר להכנת שווארמה הינם כורכום, הל, אגוז מוסקט, כמון וסומק אך כמובן שתוכלו להוסיף או להחסיר וליצור את תערובת התבלינים שלכם. 

שיפוד שווארמה כבש בגריל גז

 

יתרונות הצלייה בגריל גז 

גרילי הגז של ברביקיו אנד מור מאפשרים לכם לצלות מגוון מאד רחב של בשרים, ירקות ודגים ללא עשן וללא התעסקות עם פחם מזהם ומלכלך. תוכלו להרשים את החברים והמשפחה בכישורי צליית שיפוד שווארמה כבש בגריל גז בקלות ובנוחות רבה ולאחסן אותו בנוחות שהוא לא בשימוש. צלייה באמצעות גריל גז נחשבת לבריאה וירוקה יותר לסביבה ונוחה יותר במרפסות וגינות קטנות. 

 

לסיכום 

הכנת שיפוד שווארמה כבש בגריל גז מעט מאתגרת אך מוכיחה את כישורי הבישול והצלייה שלכם באמצעות מנה אהובה וטעימה במיוחד שמתאימה לכל אירוע ולכל חג ביחד עם החברים או המשפחה. עם גרילי הגז תוכלו להכין מגוון רחב מאד של מנות בשר, ירקות ודגים בצלייה יותר בריאה, יותר ירוקה וללא עשן והתעסקות עם פחם מזהם. 

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות