BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שיפוד שווארמה כבש במנגל פחמים

אין דרך יותר טובה מלהכין שיפוד שווארמה כבש במנגל פחמים. הטעם והניחוח עסיסיים כל כך, ממש כמו בבאזרים בטורקיה שם הוא נמכר בשם דונר. לארוחה משביעה ביום חג או יום חול, עם חברים או עם משפחה שכיף להכין ועוד יותר כיף לאכול עם צ’יפס חומוס וסלט. 

 

שיפוד שווארמה כבש נימוח במנגל פחמים

מנגל הפחמים מעניקה לבשר ארומה וטעם עשירים במיוחד שאין לו תחליף, אין דבר יותר מענג מאשר להפגין את כישורי הבישול שלכם עם צליית שיפוד שווארמה כבש במנגל פחמים שיגרום לכל האורחים ללקק את האצבעות בהנאה גלויה. המנה העממית והאהובה מתאימה לחגים, לשבתות ולאירועים מיוחדים וחגיגיים ומתאימה גם למבוגרים וגם לילדים. לארוחה חגיגית במיוחד עם המשפחה או עם החברים.

שווארמה תורכית אמיתית אצלכם בבית

לארוחה חגיגית ונהדרת עם כל החברים והמשפחה תוכלו להכין שיפוד שווארמה כבש במנגל פחמים בסגנון תורכי בקלות רבה. לצורך המנה מומלץ לאפות בבית פיתות ביתיות כדי שהניחוחות והטעמים הנפלאים שיציפו את הבית יהפכו לשיחת השבוע בוודאות. מומלץ להגיש עם סלט חומוס וטחינה, רטבים חריפים, צ’יפס ופלטת חמוצים וגם עם סלט ירקות ישראלי בריא וטעים.

 

מרכיבים לשיפוד שווארמה כבש במנגל פחמים

8 מנות

בשר 1 כתף טלה
1 קילוגרים בשר בקר טחון מעורב כבש ובקר
קמצוץ פלפל שחור
קמצוץ הל
קמצוץ מלח
1 יחידה בצל סגול פרוס לפרוסות
פיתה 500 גרם קמח
300 מ”ל מים
כף חמאה / מרגרינה
כפית סוכר
קוביה אחת שמרים
כפית מלח
שתי כפות שמן זית
סלט ירקות ישראלי חצי קילו מלפפון טרי
חצי קילו עגבניות בשלות
שתי יחידות צנונית בינונית
חצי יחידה בצל לבן או סגול
חופן נענע
חופן פטרוזיליה
חצי קילו פלפל אדום/ ירוק/ כתום/ צהוב
קמצוץ פלפל שחור
קמצוץ מלח
כף שמן זית
כף חומץ 5%

 

אופן ההכנה

בסיר קטן מחממים מים עם חמאה וסוכר עד להמסת החמאה. לאחר שהחמאה מתקררת מפזרים לתוכה את השמרים ומניחים בצד. לקערה גדולה שופכים את הקמח ומערבבים עם המלח, יוצרים גומה בקמח ויוצקים לתוכה את החמאה עם השמרים. לשים  את התערובת לבצק חלק. משמנים את כדור הבצק, מכסים את הקערה במגבת לחה ומניחים להתפחה למשך כשעה.

לאחר שתפח, מחלקים את הבצק לשמונה כדורים קטנים ומתפיחים אותם לעוד עשרים עד שלושים דקות נוספות. באמצעות מערוך משטחים כל כדור לפיתה עגולה ויפה, מכניסים לתנור בחום של 250 מעלות ואופים במשך חמש דקות, הופכים לצד השני, ואופים למשך עוד חמש דקות. עתה אפשר להכין את שיפוד שווארמה כבש במנגל פחמים.

את כתף הטלה פורסים לנתחים דקיקים ומניחים בצד. את הבשר הטחון מערבבים עם התבלינים ויוצרים ממנו קציצות. מתחילים לסדר את השיפוד: על השיפוד מניחים לסירוגין פרוסת בצל, קציצה ונתח של כתף טלה בצפיפות ומהדקים היטב עד שנוצרות על גבי השיפוד שכבות הדוקות וצפופות של בשר. צולים את השיפוד על גבי מנגל הפחמים וכשהוא מוכן, מגלחים ממנו לאורכו פיסות בשר ומניחים בתוך הפיתות החמות.

כדי להכין את הסלט, יש לקצוץ את הירקות דק דק. את הירקות הקצוצים מניחים בקערה ומקפיצים קלות עם שמן זית, חומץ, מלח ופלפל על פי הטעם.

 

שווארמה, דונר או גירוס? גילגולה של מנה עממית ואהובה

המנה נחשבת למזון רחוב פופולארית, זולה ואהובה במיוחד וניתן להשיג אותה בכל רחבי המזרח התיכון או להכין לבד בבית שיפוד שווארמה כבש במנגל פחמים. מקורה של השווארמה הוא בטורקיה, שם היא נקראת דונר. ישנה גם גרסא יוונית הנקראת גירוס אך ביוון לרוב היא מיוצרת מבשר חזיר ואת הטחינה המסורתית מוחלף היוגורט. למנה כשרה ניתן להשתמש בבשר על טהרת הכבש או לערבבו עם הודו.

על מנת ליצור את מנת השווארמה נלקח נתח הצוואר העסיסי של הכבש ונפרס לפרוסות דקיקות. את הפרוסות משפדים זו על גבי זו על שיפוד גדול שבעגה הערבית נקרא ‘סיח’. בקצה הנתחים מקובל להניח פרוסת שומן כבש כדי שתימס ותעניק ארומה וטעם לבשר הנצלה לאיטו.

השיפוד מסתובב ללא הרף בקצב איטי מול מקור אש פתוח ולוהט וכדי לפרוס אותו משתמשים בסכין גדולה המגרדת ממנו רצועות דקות המוכנסות לתוך לאפה או פיתה בצירוף סלטי חומוס וטחינה וירקות טריים.

 

מהם התבלינים הממומלצים לשווארמה כבש במנגל פחמים?

מומלץ שלא להסתפק בתבלין ממדפי רשתות המזון אלא לרכוש תערובות טריות מן השוק או מחנויות התבלינים המקצועיות וזאת בשל היכולת שלכם לכוון ולגוון את הטעם על פי הטעם האישי שלכם, להוסיף חריף או לא, לשיקולכם, ולהעניק לשווארמה גם ארומה ייחודית.

על מנת להעניק לשיפוד שווארמה עסיסי מבשר כבש במנגל פחמים את הטעם העשיר והעסיסי שאנו כה אוהבים יש להשתמש בתערובת תבלינים הנקראת ‘תבליני שווארמה’ ומכילה כורכום, הל, אגוז מוסקט, כמון וסומק אך כמובן שתוכלו להוסיף או להחסיר וליצור את תערובת התבלינים שלכם.

 

יתרונות מנגל הפחמים

מנגל הפחמים מעניק לבשר ארומה מיוחדת במינה הנגרמת מהשומן הנמס המטפטף אל הפחם הלוהט ועולה חזרה כאדים ארומתיים שמעניקים לבשר טעם מעושן ואהוב כל כך. מנגל הפחמים מתאים לצליית כל סוגי הבשר, ירקות ודגים ויכול לספק לכם מגוון רחב מאד של ארוחות לכל מטרה. לבילוי מושלם עם המשפחה והחברים ולארוחה משביעה וטעימה במיוחד, כמו שיפוד שווארמה כבש במנגל פחמים.

שיפוד שווארמה כבש במנגל פחמים

 

לסיכום

שיפוד שווארמה כבש במנגל פחמים הוא הדרך הכי טובה להכין את המנה הפופולארית והאהובה שמתאימה לכל אירוע ולכל גיל. השווארמה הנימוחה בפה משביעה ומהנה מאד ותהפוך כל ארוחה לחגיגה אמיתית עם פיתות בעבודת יד וסלט ירקות טרי.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות