BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שיפוד שווארמה כבש במעשנה

לחג או ליום חול ומכל סיבה שהיא, לארוחה נהדרת עם המשפחה או עם החברים בטעם עממי ואהוב כל כך גם על ילדים ועל מבוגרים תוכלו להכין שיפוד שווארמה כבש במעשנה. הטעם העשיר והארומה המשכרת של בשר הכבש במעשנה יהפוך כל ארוחה לחגיגה של ממש ובקלות רבה תוכלו להפגין את כישורי הקולינריה שלכם לשמחת כולם. 

 

שיפוד שווארמה כבש עם ארומה משכרת במעשנה

אין דבר יותר מענג מאשר להפגין את כישורי הבישול שלכם עם צליית שיפוד שווארמה כבש במעשנה שיגרום לכל האורחים ללקק את האצבעות בהנאה גלויה. לארוחה חגיגית במיוחד עם המשפחה או עם החברים, המנה העממית והאהובה מתאימה לחגים, לשבתות ולאירועים מיוחדים וחגיגיים ומתאימה גם למבוגרים וגם לילדים. המעשנה מעניקה לבשר ארומה וטעם עשירים במיוחד.

 

התגלגלותה של השווארמה מן הדונר הטורקי ועד לישראל

מקורה של השווארמה הוא בטורקיה, שם היא נקראת דונר. ישנה גם גרסא יוונית הנקראת גירוס אך ביוון לרוב היא מיוצרת מבשר חזיר ואת הטחינה המסורתית מוחלף היוגורט. למנה כשרה ניתן להשתמש בבשר על טהרת הכבש או לערבבו עם הודו. על מנת ליצור את מנת השווארמה נלקח נתח הצוואר העסיסי של הכבש ונפרס לפרוסות דקיקות. את הפרוסות משפדים זו על גבי זו על שיפוד גדול שבעגה הערבית נקרא ‘סיח’.

בקצה הנתחים מקובל להניח פרוסת שומן כבש כדי שתימס ותעניק ארומה וטעם לבשר הנצלה לאיטו. השיפוד מסתובב ללא הרף בקצב איטי מול מקור אש פתוח ולוהט וכדי לפרוס אותו משתמשים בסכין גדולה המגרדת ממנו רצועות דקות המוכנסות לתוך לאפה או פיתה בצירוף סלטי חומוס וטחינה וירקות טריים.

המנה נחשבת למזון רחוב פופולארית, זולה ואהובה במיוחד וניתן להשיג אותה בכל רחבי המזרח התיכון או להכין לבד בבית שיפוד שווארמה כבש במעשנה.

 

מתכונים שיגרמו לאורחים שלכם ללקק את האצבעות

לארוחה חגיגית ונהדרת עם כל החברים והמשפחה תוכלו להכין שיפוד שווארמה כבש במעשנה להנאה מושלמת ממנה מלאת טעם ומשביעה במיוחד ומגישים עם סלט ירקות טרי, בצל בסומק ולאפה טרייה. אך כדי לגרום לאורחים שלכם להתרגש ממש, מומלץ לאפות את הלאפה בבית כדי שתהיה חמה וטרייה והניחוח של המאפה הטרי יטריף את החושים של כולם.

 

מרכיבים לשיפוד שווארמה כבש במעשנה

8 מנות

בשר 700 גרם צוואר כבש פרוס לפרוסות דקיקות
700 גרם הודו פרוס לפרוסות דקיקות
שומן 400 גרם שומן כבש
לאפה ארבע כוסות קמח לבן
כף שמרים יבשים
כפית דבש
שלוש כפות שמן זית
חצי כוס מי סודה
כוס מים
חצי כף מלח

 

אופן ההכנה

את הבשר משפדים על גבי שיפודים ארוכים בשכבות של כבש והודו ושומן כבש ומניחים בצד עד למועד ההכנה. כעת נכין את הלאפה, לשים את כל המצרכים לבצק רך ומתפיחים למשך כשעה. לאחר שתפח הבצק מחלקים אותו לשמונה כדורים ומתפיחים שוב לרבע שעה.

לאחר התפיחה השניה מרדדים עד לעלים עגולים בעובי של כחצי סנטימטר. במחבת גדולה מחממים שמן ומטגנים את עלי הבצק היטב מכל צד למשך דקה או שתיים. את הלאפות המוכנות מניחים בתוך מגבת כדי לשמור על רכותן.

 

צי’פס במעשנה – התוספת המושלמת לשיפודי שווארמה כבש שאי אפשר בלעדיה

צ’יפס הינו תוספת טעימה מאד לצד שיפוד שווארמה כבש במעשנה שאי אפשר לוותר עליה ומתאימה לילדים ומבוגרים כאחד, וניתן להכין אותה גם במעשנה באמצעות לוח פלנצ’ה. כל שתצטרכו לעשות הוא לבשל את תפוחי האדמה במים למשך עשרים דקות עד שיתרככו מעט, ולאחר מכן לפרוס אותם עם קליפתם לפלחים לא דקים מדי ולא עבים מדי ולסדרם על גבי הפלנצ’ה.

לאחר מכן בוזקים מלח, פלפל שחור, שמן זית, ניתן גם לגוון באמצעות פפריקה, אבקת שום או אבקת צ’ילי מתוק ומטגנים עד להשחמה ועד שבנגיעת מזלג קלה ניתן לחוש ברכותו.

כיצד לתבל את מנת השווארמה?

מומלץ שלא להסתפק בתבלין ממדפי רשתות המזון אלא לרכוש תערובות טריות מן השוק או מחנויות התבלינים המקצועיות וזאת בשל היכולת שלכם לכוון ולגוון את הטעם על פי הטעם האישי שלכם, להוסיף חריף או לא, לשיקולכם, ולהעניק לשווארמה גם ארומה ייחודית.

על מנת להעניק לשיפוד שווארמה עסיסי מבשר כבש במעשנה את הטעם העשיר והעסיסי שאנו כה אוהבים יש להשתמש בתערובת תבלינים הנקראת ‘תבליני שווארמה’ ומכילה כורכום, הל, אגוז מוסקט, כמון וסומק אך כמובן שתוכלו להוסיף או להחסיר וליצור את תערובת התבלינים שלכם.

 

יתרונות המעשנה

מעשנה הינה גריל אטום המצוייד בארובה המאפשר לכם להעניק לבשר טעם מעושן מיוחד במינו. במעשנה ניתן להכין מגוון רחב מאד של בשרים, ירקות, דגים ואפילו נקניקים וגבינות. הבשר המעושן נשאר טרי זמן רב יותר וניתן לאפסנו במקרר ובמזווה ולאכול אותו כמנה עיקרית, ככריך או כחטיף בשר לנשנוש לפני הארוחה.

המעשנות המקצועיות של ברביקיו אנד מור יאפשרו לכם להוכיח את כישורי הבישול והקולינריה שלכם בקלות רבה לשמחת האורחים והמשפחה ותהפוך כל אירוע אצלכם לחוויה. בשר הכבש מתאים מאד לעישון בגלל שהוא מכיל כמות גדולה של שומן שישמור עליו לבל יתייבש. ניתן לעשנו בעלי רוזמרין לטעם מושלם או לפרוס אותו לפרוסות דקיקות ולהכין ממנו שיפוד שווארמה כבש במעשנה לחדוות כולם.

שיפוד שווארמה כבש במעשנה

 

לסיכום

שיפוד שווארמה כבש במעשנה הוא מנה טעימה מאד שקל להכין וכיף לאכול. היא מתאימה הן ליום מיוחד והן ליום רגיל, למפגש עם משפחה וחברים, לילדים ולמבוגרים ומשתלבת מצויין עם לאפה טריה וחמה, צ’יפס במעשנה וסלטים טריים. המעשנות של ברביקיו מתאימות לצלייה ועישון של מגוון בשרים, ירקות ודגים ותהפוך כל אירוע אצלכם לחגיגה של טעמים וניחוחות.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות