BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לאיירון פלאט סטייק במעשנה

אז מי שלא יודע, בכדי להכין את האיירון פלאט סטייק במעשנה אנחנו לא צריכים לעבוד קשה בכלל. מי שלא יודע אבל האיירון פלאט סטייק הוא מאוד מוכר לכולנו בלי לדעת בכלל. האיירון פלאט הוא מגיע מן הכתף של הבקר, הוא הנתח של ארוחות שישי שאנחנו מכירים או יותר נכון צלי כתף מספר 5 המפורסם והאהוב. אז בכדי לתת לנו את החלק של הסטייק הקצב צריך לנקות חלק וככה הוא מכין את הסטייק הנהדר והאהוב הזה. היתרון באיירון פלאט סטייק על הרבה מאוד נתחים הוא המחיר, שהוא נמוך באופן משמעותי מנתחי פרימיום וטעים לפעמים לא פחות אם אתם אוהבים סטייקים מהסוג הזה.

מצרכים להכנת איירון פלאט במעשנה:

חומרים כמות
נתח איירון פלאט קילו וחצי
מלח חופן
פלפל 1/3 כפית
שמו זית חצי כוס
תבלין פילדלפיה 2.5 כפיות
פפריקה מעושנת 2 כפיות
חרדל כף
ברביקיו כף

אופן ההכנה

שלב ראשון – מרינדה טעימה ואיכותית

אז בשלב הראשוני אנחנו נייצר את המרינדה מכלל המרכיבים חוץ מנתח הבשר הנהדר שלנו. אחרי שסיימנו להכין מרינדה שתהיה ממש משחתית נתחיל במסאז’ לנתח שלנו ככה שיקבל את כלל הטעמים וניתן לנתח שלנו לנוח בפנים. הבשר הולך להיכנס לבישול ארוך במעשנה ולכן חשוב שיספוג לפחות שעה את הטעמים הנהדרים של המרינדה. אחרי שסיימנו אפשר להמשיך לשלב הבא.

 

שלב שני – צליית הנתח במעשנה

צליית נתח במעשנה מצריך מאיתנו קודם כל מעשנה שיכולה להכיל את הנתח וכמובן שימוש במדחום. למדחום יש חשיבות מאוד גדולה בכל מה שקשור לשימוש במעשנה. ללא מדחום, אנחנו לא נוכל לדעת את מידת העשייה ויהיה לנו קשה לשלוט בנתח והבאתו למצב האולטימטיבי שאנחנו רוצים.

מי שאוהב בשר מדיום חייב את המדחום אחרת הוא לא יוכל להכין את הבשר וזמנים הם לא מדע מדוייק בכל הקשור לשימוש במעשנה. לכן נכניס את הנתח שלנו למעשנה וניתן את זמן הצלייה שלו הוא זקוק. ברגע שיגיע למידת העשייה ולטמפרטורה שאנחנו אוהבים. משם אנחנו יכולים להוציא את הנתח, לפרוס לסטייקים והנה לכם איירון פלאט סטייק במעשנה.


סלטים ליד הבשר – מה כדאי לאכול בצד?

בצד אנחנו תמיד נמליץ על סלטים מסוגים שונים שיכולים לרענן את הטעמים. לקחת עגבנייה, פלפל חריף ובצל ולתת להם צלייה ולהכין סלט על האש ביחד עם כוסברה ופטרוזיליה יכולה להיות אופציה מצוינת. יש עוד הרבה דברים וכל אחד יש לו את הסלט המרענן שלו אבל חשוב מאוד לשמור על רעננות. חשוב להדגיש שהנתח יכול לשמש כמנה משל עצמו ולא חייבים את הסלט אלא מדובר בתוספת משמעותית שיכולה להתאים מאוד לטעמים.

אז כמו שאתם מבינים איירון פלאט סטייק במעשנה הוא קליל וטעים במיוחד. אם יש לכם מעשנה, אל תתמהמהו לכו תקנו לכם נתח יפהפה ותתחילו לעבוד עליו, מדובר בנתח מרשים עם טעמים טובים שאתם יכולים להינות ממנו מאוד. תנסו ולא תצטערו.

 

מעשנה – כלי עתיק עם שימושים חדישים

אז מעשנה היא מכשיר שכולנו מכירים ואין אדם שלא שמע עליו. לא מדובר בגריל רגיל אלא במכשיר בעל היסטוריה ארוכת שנים שנועד למטרה אחת, לבצע שימור של המזון לטווח ארוך. אז נכון, לשם כך נועדה המעשנה אבל היום השימוש כבר פחות למטרות שימוש כפי שהיו בעבר. היום אנחנו משתמשים במעשנות נטו בגלל טעם.

הטעם שנותנת המעשנה הוא טעם מיוחד ולכן רבים מן האנשים בוחרים להשתמש במעשנה להכנה של סטייקים ונתחים מסוגים שונים. אנחנו מצפים מהמעשנות בעבר להיות גדולות ומרשימות יותר אבל ההפך הוא הנכון, מדובר במעשנות ששומשו משפחות דלות אמצעים ולכן הן היו קטנות יותר ממה שאנחנו מכירים היום.

מתכון לאיירון פלאט סטייק במעשנה

 

אז כמו שאנחנו יכולים להבין לא רק שיש הבדל בגודל אלא גם במבנה המעשנות עצמן. נכון שהבסיס הוא אותו הבסיס, מקור חום לצד תא סגור המיועד לעשן עצמו. השיטה שנעשית היא בכדי לשמר את המזון אבל היום, הרמה הטכנולוגית המובנית היא שונה באופן ישיר.

נתחיל בכך שהיום ניתן לשלוט על טמפרטורות ובכללי לראות את טמפרטורת האש כמעט בכל מעשנה שתרכשו, בנוסף המעשנות היום עמידות וחזקות יותר ועשויות מחומרים איכותיים הרבה יותר. היום ניתן אפילו למצוא מעשנות שמופעלות על ידי גז או חשמל מה שהיה נשמע בלתי אפשרי בעבר.

 

מעשנה – כמה תעלה לנו מעשנה חדשה לבית

אז בכדי לרכוש מעשנה חדשה לבית אנחנו מחוייבים להדגיש שאין מחיר אחיד לכל המעשנות. הטווח מתחיל בכמה מאות שקלים ויכול אפילו להגיע לעשרות אלפי שקלים במקרים מיוחדים. מה שישפיע על המחיר הוא 3 פרמטרים עיקריים: גודל, חומר וכמובן טכנולוגיה. החוק הוא ככל שהמעשנה שאנחנו רוכשים היא גדולה יותר ככה מחירה יהיה גדול מאחר ויש שימוש גדול יותר בחומרי גלם מסוגים שונים.

חומרי הגלם כמובן משפיעים על המחיר באופן ישיר, וחומרים שעולים יותר יעלו לנו יותר גם במחיר המעשנה. הטכנולוגיה היא החלק שאנחנו יכולים לשלוט עליו אבל כל גאדג’ט שנרצה להוסיף יעלה לנו לא קצת בכלל ואפילו הרבה בחלק המקרים ולכן חשוב להבין שאין מחיר מסויים שאנחנו יכולים לשים עליו את האצבע.

לסיכום

אז כמו שאתם מבינים איירון פלאט סטייק במעשנה הוא קליל וטעים במיוחד. אם יש לכם מעשנה, אל תתמהמהו לכו תקנו לכם נתח יפהפה ותתחילו לעבוד עליו, מדובר בנתח מרשים עם טעמים טובים שאתם יכולים להינות ממנו מאוד. תנסו ולא תצטערו.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות