BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לדנבר סטייק במעשנה

דנבר סטייק במעשנה זה צירוף מילים שלא צריך להוסיף אליו עוד שום דבר חוץ מעוד נתח של בשר. אין דבר שהיינו שמחים יותר מלאכול עכשיו סטייק איכותי שעשוי מנתח שהוא נתח “פרימיום” ועבר תהליך של עישון. לא הרבה מן האנשים יודעים איך להכין נתח כל כך מבחן במעשנה והם לא מודעים לכמה מדובר בדבר פשוט, אנחנו כאן כדי לספר להם את זה.

אז להכין דנבר סטייק במעשנה זה דבר יותר פשוט ממה שנראה לכם. כשמכינים נתח מופלא במעשנה חשוב להבין שאין לנו מה לשבור את הראש יותר מידי, מדובר בפעולה פשוטה במיוחד שאם אנחנו רוצים לעשות אותה אני לא צריכים לעשות הרבה ועיקר הזמן שאנחנו נבזבז הוא זמן הבישול עצמו והצלייה במעשנה.

רשימת מצרכים

לשם כך נשתמש במצרכים הבאים:

חומרים כמות
נתח דנבר סטייק 1.5-2 קילו
עשבי תיבול חופן עשבי תיבול שאתם אוהבים
לימון כבוש כף
שמן זית כוס
תבלין פילדלפיה 2 כפיות
מלח גס 1 כפית
פלפל שחור 1/3 כפית

אופן ההכנה

שלב ראשון – מרכיבים טריים וחשיבותם

אז בשלב הראשון כשנחליט להכין דנבר סטייק במעשנה אנחנו נרכוש את כל המרכיבים שרשומים למעלה ונעדיף אותם כמה שיותר איכותיים וטריים. מכיוון שמדובר במתכון פשוט בעיקר, אנחנו נרצה להסתמך על מוצרים טריים ואיכותיים וזה מאוד קריטי לטעם הסופי של המנה. מרכיבים מן הסוג הזה מאבדים את הטעם שלהם כשהם לא טריים וחבל לפגום בטעם הסופי של המנה, שאנחנו נרצה טעמי עישון חזקים שמשתלבים באופן איכותי ואחיד במנה.

 

שלב שני – נייצר “מרינדה” ונעטוף את הנתח שלנו בטעמים

אנחנו ניקח את כל התבלינים ביחד עם שמן הזית ונייצר משחה. לרוב במקרים של בשר איכותי לא נרצה להוסיף יותר מידי טעמים אבל בגלל שאנחנו בוחרים לבצע דנבר סטייק במעשנה אנחנו נרצה להעצים את הטעמים והמעשנה ביחד עם עשבי התיבול תיתן לנו את הטעמים שאותם אנחנו נרצה.

התערובת שאנחנו נשתמש בה היא תעטוף את הנתח דנבר שלנו שנכנס למעשנה. אחרי שסיימנו להכין את המשחה אנחנו נתחיל למרוח עד לרמה של עטיפה של הנתח באופן מלא. חשוב לעשות ממש מסאז’ של הנתח בכדי שיקבל את כלל הטעמים באופן אחיד שיוכל להתעשן כמו שצריך.

 

שלב שלישי – עישון הדנבר סטייק במעשנה

אחרי שסיימנו למרוח את הנתח שלנו אנחנו נתחיל בהכנת דנבר סטייק במעשנה. המעשנה שלנו צריכה לפעול על 110 מעלות בערך. יש חשיבות רבה לשימוש במדחום בזמן שאנחנו מכינים נתחים במעשנה.

הסיבה לכך היא כי אנחנו לא יכולים לדעת אם הנתח שלנו מוכן מבלי לפצוע אותו מה שעלול לפגום ואפילו לייבש אותו באופן שבלתי אפשרי לאכול אותו אחרי זה, ואנחנו נרצה אותו טעים ועסיסי ובמיוחד. השימוש במעשנה לא דורש שום דבר חוץ מהבנה כיצד המעשנה עובדת, וזמן שהנתח שלנו ישב בפנים ויקבל את טעמי העישון השונים.


מעשנה – כלי מדהים ופשוט לתפעול

אז הרבה מן האנשים מפחדים בכלל לגשת למעשנות ולבצע בהן מתכונים מסוימים. מדובר על כלי פשוט מאוד לתפעול אשר רוב העבודה בו מוסדרת על עניין אחד וזה על המתנה. למעשנות יש סגנון בנייה מאוד מיוחד אשר מאפיין אותן. קודם כל מדובר בכלי שמחזיק במקור חום ותא נוסף שנועד לעשן.

העשן הוא בעצם מייצר תהליך של עישון לבשרים, דגים או כל דבר מה שגורם לשימור האוכל עצמו למשך זמן ולכן היא מומלצת מאוד לשימוש לשם שימור. בשנים האחרונות גילינו שהטעם של עישון הבשר הוא טעם נפלא אשר אנחנו מעדיפים להשתמש בו לא רק לשימור הבשר עצמו אלא מדובר בטעם נהדר שאנחנו מעדיפים בהרבה מאוד מקרים ובבשרים שונים את הטעם המעושן עצמו.

 

רכישת מעשנה – איך עושים את זה נכון

כשאנחנו רוצים לרכוש מעשנה, אנחנו חייבים לדעת שיש מספר כללים חשובים שחייב לשים לב אליהם אם רוצים לרכוש את המעשנה המושלמת עבורנו. קודם כל אנחנו רוצים לבצע רכישת מעשנה בהתאם לתקציב שלנו, הסיבה לכך היא כי מדובר בסקאלה רחבה של מחירים, מעשנה יכולה לעלות מטווח של כמה מאות שקלים בודדים ועד לאפילו עשרות אלפי שקלים ולכן חשוב לדעת להתאים תקציב לפני בחירת המעשנה עצמה.

לאחר שבחרנו את התקציב עכשיו חשוב להבין שאי אפשר לרכוש מעשנה בכל גודל, ככל שהמעשנה תהיה בעלת גודל גדול יותר אוטומטית המחיר שלה יעלה, ככה גם מבחינת טכנולוגיות שונות ואפילו החומרים שמהם היא עשויה.

לסיכום

הכנה של דנבר סטייק במעשנה היא פשוטה מאוד וטעימה במיוחד, טעמי העישון לצד הטעמים העזים שהוספנו במרינדה שלנו יוצרים ארוחה נפלאה עם נתח נהדר. אנחנו ממליצים לנסות את המתכון הזה בגלל שהוא אינו המתכון הטריוויאלי ביותר אבל הטעמים המיוחדים יזכרו לכם להרבה זמן ולכן, אם יש לכם מעשנה שווה לנסות.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות