BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם ניתן לעשן בשר על גריל פחמים

תחביב עישון הבשר הפך לפופולארי במיוחד לאחרונה, ונראה שמדובר במעין סמל סטטוס המעיד על מקצועיות ואנינות טעם! לא לכולם יש מעשנת בשרים מקצועית בבית, ולחלקנו יש פשוט… גריל פחמים! האם ניתן לעשן בשר על גריל פחמים? במאמר הבא ננסה לענות על השאלה המעניינת הזו!

 

היסטוריית עישון הבשר

עישון בשר היא טכניקה המלווה אותנו כבר מאות שנים, על אף שתפקידה השתנה במהלך הזמן. בעבר, היו משתמשים בעישון בשר בעיקר על מנת למנוע קלקול של בשר, בעת שהוא שימש כצידה לספנים או חיילים בשדה הקרב. עישון הבשר מונע ריקבון וקלקול, ולכן מאפשר לו להישמר למשך זמן רב. כיום, תפקידו של עישון הבשר הוא בעיקר בתחום הקולינארי, ואנו משתמשים בו על מנת לגוון את המנות והטעמים בתפריט שלנו!

 

גריל פחמים – הדור הבא

כשאנו שואלים את עצמנו – האם ניתן לעשן בשר על גריל פחמים, התשובה נעוצה גם בסוג גריל הפחמים שיש ברשותנו. בעוד בעבר גרילי הפחמים היו פשוטים – והסתכמו בקופסת אלומיניום פשוטה עם רשת צלייה המונחת על גביה, הרי שהיום גרילי הפחמים הם שונים לחלוטין! גריל פחמים איכותי מהדור החדש, מציע לנו חווית משתמש יוצאת מגדר הרגיל, והוא מצויד בפיצ’רים מפתיעים כמו מכסה פונקציונלי, מד חום מובנה, מערכת אוורור, מערכת איסוף שומנים ואפר ועוד. בגרילי פחמים מהדור החדש – יש סיכוי לא רע בכלל שנוכל לבצע עישון בשר מקצועי!

 

האם ניתן לעשן בשר על גריל פחמים?

כדי לעשן בשר על גריל הפחם שלנו, נצטרך להבין בראש ובראשונה – שמדובר בתהליך ארוך הנמשך מספר שעות! ולכן, יש להתאזר בסבלנות ולהבין שאין מדובר בצליית בשר רגילה. בשלב השני, נדאג ליצור עשן בכמות רבה – שיוכל לבצע עבורנו את עישון הבשר. איך יוצרים עשן? ובכן, באמצעות בערת כפיסי עץ מיוחדים המכונים גם “פלאטס”.

 

קופסת עישון

קופסת עישון מאפשרת בערה איטית של שבבי העץ, והיא מותאמת לעישון של שעה בערך בכל פעם שנמלא אותה. באפשרותנו לבחור את סוג כפיסי העץ – שלנו בהתאם לארומה ולטעם שנרצה לקבל! ניתן לרכוש קופסת עישון בחנויות לציוד ברביקיו וקמפינג, ובמידה ואין באפשרותכם – תמיד ניתן לאלתר אחת מתבנית אלומיניום מחוררת!

 

מכסה הגריל

בין האלמנטים החשובים ביותר בגריל הפחמים שלנו, נוכל לציין את מכסה הגריל – הקיים ברוב גרילי הפחם החדישים יותר. המכסה למעשה שומר את העשן בתוך הגריל – כך שיעשן את נתח הבשר שלנו ולא יברח החוצה.

 

עוצמת הצלייה

עישון בשר מתבצע בעוצמה נמוכה ולמשך זמן ארוך, וחשוב לזכור שמדובר בעישון עקיף – שבו נתח הבשר סופג את העשן אך לא נצלה בעצמו. חשוב להניח את הבשר היכן שאין גחלים בוערות מתחתיו, כדי שלא ייצלה וייחרך במהלך העישון.

 

כיצד עוד ניתן לעשן בשר?

עישון בשר יתאפשר גם באמצעות מעשנת בשרים או גריל גז – המותאמים יותר לצורך זה. גריל גז יאפשר לנו תהליך צלייה ארוך, במידה ונקפיד על אספקת גז רציפה כמובן! ואילו מעשנת בשרים – מותאמת בדיוק לתהליך העישון, והיא מבוססת על בערת גחלים או גז.

 

רכישת מתקן צלייה לעצמנו

כשאנו מעוניינים לרכוש לעצמנו מתקן צלייה, יש להבין בראש ובראשונה מהם הצרכים שלנו – ולפעול בהתאם. האם אנו מעוניינים בעישון, בצלייה, או בשילוב שלהם? בהמשך נעיין בחוות דעת על מנת להבין מהו המוצר המתאים ביותר עבורנו, ולבסוף – נזכור שמומלץ לבחור במתקן צלייה של מותג מוביל, שיעניק לנו ראש שקט למשך מספר שנים ויכלול גם אחריות מורחבת!

גריל פחמים

לעשן בשר על גריל פחמים
די.אנד.אס בע”מ
די.אנד.אס בע”מ

חברת D&S הינה חברת יבוא המתמחה במוצרי פנאי ולייף סטייל בסגנון אמריקאי.

החברה, אשר נוסדה בשנת 1989, עוסקת ביבוא גרילים וריהוט גן והינה החלוצה בתחומה.

היום החברה נחשבת ליבואנית המובילה בענף ומספקת שרותי יבוא לרשתות המובילות בישראל ובנוסף מספקת שירות וחלקים למגוון רחב של גרילים הקיימים בארץ. די.אנד.אס הינה היבואנית המקורית של מוצרי וובר ארה”ב – החברה הגדולה בעולם, עם מכירות של למעלה ממיליון גרילים בשנה! במיתוג עצמי, החברה מייבאת באופן בלעדי את מוצרי דישף ודיגרדן הנמכרים בכל רחבי הארץ. לאורך השנים רכשה החברה קהל לקוחות המונה עשרות אלפי אנשים בכל חלקי הארץ.

די אנ אס בפייסבוק | די אנ אס ביטיוב | המייל שלנו: [email protected]

0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות