BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המדריך המלא לצלייה נכונה במעשנות בשרים

מעשנות הבשרים נכנסו לחיינו משמעותית בשנים האחרונות, ואנו רואים שאנשים רבים רואים בהם מעין סמל המעיד על רמת המקצועיות שלנו. למען האמת, עישון בשר הוא אכן שיטה עתיקה המצריכה מיומנות, אך המעשנות החדישות יותר מאפשרות גם לחובבנים להכין מזון ברמה גבוהה! במאמר זה ריכזנו עבורכם את המדריך המלא לצלייה נכונה במעשנות בשרים, ואנו מקווים שתפיקו ממנו תועלת!


ההיסטוריה של עישון הבשר

שיטת עישון הבשר היא אינה משהו חדש, והיא מלווה את האנושות כבר אלפי שנים. עישון בשר היה משמש במקור לשימור בשר, והיו משתמשים בו לקראת יציאה למסעות ים ארוכים, או לקראת יציאה למלחמה. בשר מעושן אינו מתקלקל, ויכול להחזיק זמן רב ללא קירור!



מעשנות בשרים

אנשים רבים רוכשים לעצמם מעשנות בשרים, כשהיום סיבת עישון הבשר היא מעט שונה מאשר פעם. בעוד בעבר היינו משתמשים בה לשימור בשר – הרי שהיום השיטה משמשת אותנו לגיוון המזונות בתפריט שלנו, הוספת עניין לארוחות, וקבלת מנות צד חדשות ומעניינות. מעשנות מהדור החדש מנגישות את העישון והצלייה גם עבור אלו שהם לא מיומנים ומנוסים, ולכן ריכזנו עבורכם את המדריך המלא לצלייה נכונה במעשנות בשרים!



המדריך המלא לצלייה נכונה במעשנות בשרים

צלייה יבשה


בתור התחלה, ולפני שאנו רצים לצלות על גבי המעשנת שלנו בשר – חשוב להבין שהתהליך שאנו משתמשים בו נקרא “צלייה יבשה”, מכיוון שהבשר מתבשל בנוזלים הקיימים בו מראש וללא תוספת נוזלים כלשהי. כשאנו משתמשים בצלייה יבשה, חשוב להכיר את נתחי הבשר השונים ולדעת שאחוז השומן שבהם ישפיע על צורת הצלייה המומלצת. נתחים שבהם יש אחוזי שומן גבוהים – אפשר לצלות גם עד מידות עשייה גבוהות, אך נתחים רזים יותר כמו פילה וסינטה – לא כדאי לצלות מעבר למידת העשייה מדיום (M).


מידות עשייה מקובלות

אם אתם חדשים בתחום הצלייה, ייתכן שדיבור על מידות עשייה נשמע לכם כמו סינית מדוברת. בפסקה זו נפרט מעט על כל מידת עשייה, כך שתוכלו להבין טוב יותר כיצד להשתמש בהן ומתי:

 

רייר – R

זוהי מידת העשייה הקלה ביותר, ובה אנו צורבים את הבשר קלות בחלקו החיצוני. החלק הפנימי של הבשר יישאר נא לחלוטין ובצבע אדום. 



מדיום רייר – MR

מידת העשייה הזו היא הבאה בתור, ובה כל מעטפת הבשר החיצונית תהיה עשויה באופן בינוני. החלק הפנימי של הבשר עדיין יהיה אדום ונא. 



מדיום – M

מידת מדיום היא מידת העשייה המקובלת לרוב נתחי הבשר, ובה למעשה חלקו החיצוני של הבשר יהיה עשוי היטב ובצבע אפור, ואילו רק החלק הפנימי והמרכזי יהיה בצבע אדמדם ורדרד – חצי עשוי חצי נא.  



מדיום וול – MW

מידת העשייה הזו וזו שמעליה – מתאימות רק לנתחים שומניים שלא מועדים להתייבש בקלות! במידת העשייה הזו חלקו החיצוני של הנתח עשוי היטב, וגם חלקו הפנימי עשוי במידה טובה – ולכן הוא אפרפר ואולי מעט ורדרד. 



וול דאן – WD

מידת העשייה הגבוהה ביותר, ובה חלקו החיצוני של הנתח עשוי לחלוטין ואף חרוך מעט. חלקו הפנימי של הנתח הוא בצבע אפור ועשוי לחלוטין!

טכנולוגיית ה- I-GRILL

כל חובב צלייה חייב להכיר את מכשיר ה- I-GRILL המהפכני של WEBER, שהוא למעשה מתקן בלוטוס’ המתיישב על הגריל או המעשנת, ומשדר מידע אל אפליקציה ייעודית בסמארטפון! המכשיר מחובר למדי חום הנעוצים בנתחי הבשר, ולכן מסוגל לדעת מהי הטמפרטורה בתוך נתח הבשר שלנו! מדובר במילה האחרונה בתחום הצלייה, והמכשיר גם מאפשר לנו שיתוף מתכונים, גרפים וסטטיסטיקות, שעון עצר, שמירת שמני צלייה ועוד. 

מעשנת בשרים ראשית
די.אנד.אס בע”מ
די.אנד.אס בע”מ

חברת D&S הינה חברת יבוא המתמחה במוצרי פנאי ולייף סטייל בסגנון אמריקאי.

החברה, אשר נוסדה בשנת 1989, עוסקת ביבוא גרילים וריהוט גן והינה החלוצה בתחומה.

היום החברה נחשבת ליבואנית המובילה בענף ומספקת שרותי יבוא לרשתות המובילות בישראל ובנוסף מספקת שירות וחלקים למגוון רחב של גרילים הקיימים בארץ. די.אנד.אס הינה היבואנית המקורית של מוצרי וובר ארה”ב – החברה הגדולה בעולם, עם מכירות של למעלה ממיליון גרילים בשנה! במיתוג עצמי, החברה מייבאת באופן בלעדי את מוצרי דישף ודיגרדן הנמכרים בכל רחבי הארץ. לאורך השנים רכשה החברה קהל לקוחות המונה עשרות אלפי אנשים בכל חלקי הארץ.

די אנ אס בפייסבוק | די אנ אס ביטיוב | המייל שלנו: [email protected]

0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות