BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טאבון גז ביתי – למה אתם צריכים אחד?

הטאבון נמצא איתנו כבר אלפי שנים ועדיין נחשב לאחת הדרכים הטובות ביותר להכנת מאפים אתניים ומעניק להם טעם ייחודי שלא ניתן להשיג בתנור אפייה רגיל. אז למה אתם צריכים אחד? כדי שתוכלו להכין את המתכון של סבתא עזיזה בדיוק כפי שהיא הכינה אותו ולשחזר את הטעם המקורי והעסיסי שאתם זוכרים מילדות.

 

טאבון – עתיק ומודרני בכפיפה אחת

כשמדובר בבישול, לעיתים הדרך היחידה להשיג את הטעמים והניחוחות שאליהם הורגלנו מילדות היא פשוט להכין אותו בדיוק כמו פעם בטרם תנורי הבישול החשמליים מילאו את המטבחים שלנו. הטאבון הינו אחת משיטות האפייה העתיקות ביותר המוכרות לנו ושרידים שלו ניתן למצוא בכל רחבי המזרח התיכון כולל עיראק, איראן, תימן, ספרד וצפון אפריקה.

הטאבון בדרך כלל היה ממוקם בחצר הפנימית של הבית ונבנה מחומרים פשוטים במיוחד כגון החרסית ( בוץ עשיר במשקעים שניתן לעצבו לכל צורה ולאחר מכן לאפות אותו בתנור או להותירו לייבוש בשמש להקשייתו ) לעיתים מוצאים שברי חרס משובצים בתחתית הטאבון וככל הנראה שימשו כבידוד מיטבי ושמירת החום.

גם כיום משתמשות אוכלוסיות רבות מסביב לעולם בגרסאות כאלו ואחרות של הטאבון שלא השתנה הרבה במרוצת השנים. ניתן לבנות בחצר הבית טאבון מעוצב מאבן שהינו קבוע ולא ניתן להזיזו, או לרכוש טאבון מודרני העשוי מתכת הניתן לקיפול ואחסון בזמן שאינו נמצא בשימוש.

הטאבון בתרבות היהודית

ביהדות, מוזכר הטאבון בשם תנור בספר ויקרא וממנו ניתן ללמוד כי הקהילות היהודיות נהגו להכשיר אותו טרם הבישול והקפידו שלא ייטמא. קהילות יהודיות במרוקו, תימן, עיראק ואיראן, צפון אפריקה ועוד נהגו לבשל בטאבון בחצר הבית, וגם קהילות מזרח אירופאיות שונות נעזרו בתנור אבנים דומה מאד לטאבון ונקרא פש שנבנה לתוך קיר המטבח מאחר והיה קר מדי לעמוד ולבשל בחוץ.

התפריט הפשוט והבסיסי שאכלו יהודים כללה מאפים כגון לחם על כל סוגיו, פיתות אתניות, תבשילים המשלבים בשר ולחם או בצק עלים דקיק ובדרך כלל היה פועל לאורך כל היום, מבשל, שומר על המזון חם ומפיץ חום בחורף.

 

זיכרונות מבית סבתא

לכל משפחה בישראל יש ספר מתכונים כתוב או מועבר בעל פה מן הנשים המבוגרות במשפחה אל הצעירות יותר, ולכולן יש את המטבח המסורתי והמיוחד להן. אז אפילו שישראל היא כור היתוך אחד גדול המשלב מזרח עם מערב, מסורת עם חדשנות, עדיין בתוך הבית פנימה חשוב לשמור על הערכים ועל המסורת שבהן גדלנו.

עכשיו, הגיע הזמן להעלות לסבתא חיוך על הפנים ולהזמין אותה לאכול אצלכם בחצר בדיוק את אותו הג’חנון או הלחמעג’ון שהיא הייתה מכינה לכם כשהייתם קטנים.

 

מה אפשר להכין בטאבון?

הטאבון הינו תנור אפייה רב עוצמה ואפשר להכין בו כל מאכל שאהוב עליכם לטעם ייחודי ומיוחד:

  • מאכלים אתניים המבוססים על בצק
  • ירקות אפויים כגון חציל, כרובית, עגבניות ופלפלים ועוד.
  • כנאפה וקינוחים נוספים הדורשים חום גבוה
  • פייאה ( מנות אורז במחבת )
  • פשטידות ומאפי בשר עטוף בבצק

 

טאבון קבוע או טאבון נייד?

משפחות רבות בישראל בחרו להתהדר בטאבון קבוע בחצר הבית שנראה נפלא וגם מפיץ ניחוחות של לחם טרי בכל השכונה. השאלה מה לרכוש תלויה רבות בסגנון החיים שלכם ובאורח החיים שאתם מקיימים. אם אתם נוהגים לאפות הרבה בבית, להפתיע את האורחים במטעמים אתניים מיוחדים וכדומה, יכול להיות שבאמת שווה לכם להשקיע בטאבון קבוע, אך צריך לזכור שבניית טאבון האבן כרוכה בהשקעת סכום לא קטן של כסף,

הקצאת מקום ספציפי בגינה לתנור שיהיה קבוע ולא ניתן להזזה ובמידה ותרצו להורסו, תאלצו שוב להוציא סכומי כסף על ביצוע ההריסה. לעומת זאת, טאבון נייד ניתן לאחסון בזמן שאינו נמצא בשימוש ודגמים מסוימים ניתנים לקיפול, הוא אינו תופס מקום רב ועשוי מחומרים משובחים שלא נופלים מן הטאבון הקבוע. בBBQ ניתן להשיג טאבוני מתכת הפועלים על גז וגריל אבן הפועל על פחמים.

 

טאבון מתכת

לפני שאתם מצקצקים בלשון ומתלוננים על חוסר אותנטיות, לטאבון המתכת יש יתרונות לא מעטים שכדאי לכם לשמוע:

  • גוף הטאבון עשוי מחרס קרמי כדי להשיג את הבידוד האיכותי בדיוק כמו בטאבון אבן כאשר רק רגלי המוצר עשויות מאלומיניום עמיד בפני פגעי מזג אויר כדי להפוך אותו לקל משקל, נייד ונוח להזזה ואחסון.
  • טמפרטורות גבוהות במיוחד, עד 500 מעלות צלזיוס על שטח העבודה. הטמפרטורות הגבוהות חשובות לאפייה לזמן קצר כדי לשמור על הטעם הפריך והנימוח בפה של המאפה, ועוצמת החום שמפיק טאבון המתכת בהחלט עונה על הדרישות.
  • דגמים בגדלים שונים לבחירתכם כדי לאפשר לכם לחסוך בכסף ולאפות בדיוק כמו סבתא עזיזה, מי שאופה הרבה יכול ליהנות משטח עבודה של 65 ס”מ בדגם DCHEF CLAY G – 800 ומי שרק רוצה להזכר בטעם ובניחוח של ילדותו מדי פעם יכול ליהנות משטח עבודה של 48 ס”מ בדגם DCHEF CLAY G – 600 או לרכוש את המיני טאבון להכנת פיצות.

 

גריל אבן

העיצוב המרשים של גרילי האבן מתוצרת SAROM האיטלקית ניתנים להשגה בשני דגמים, ורזה ומילאנו:

מילאנו – גריל אבן מרהיב ביופיו שניתן להעמיד במרפסת או בחצר הכולל מדפים לאחסון ומשטח עבודה ומיועד לשימוש עם פחם או עץ עם שטח צלייה בגודל 40X67. יחידת המנגל בנויה מבטון עם תוספים מיוחדים אשר שומרים על טמפרטורה אחידה ויציבה.

ורזה – גריל אבן יפייפה למרפסת או לגינה הכולל מדף אחסון, מופעל באמצעות פחם או עץ ובעל שטח צלייה של 45X33. יחידת המנגל עשויה מבטון עם תוספים מיוחדים לשמירה על טמפרטורה אחידה ויציבה.

טאבון גז ביתי - למה אתם צריכים אחד?
די.אנד.אס בע”מ
די.אנד.אס בע”מ

חברת D&S הינה חברת יבוא המתמחה במוצרי פנאי ולייף סטייל בסגנון אמריקאי.

החברה, אשר נוסדה בשנת 1989, עוסקת ביבוא גרילים וריהוט גן והינה החלוצה בתחומה.

היום החברה נחשבת ליבואנית המובילה בענף ומספקת שרותי יבוא לרשתות המובילות בישראל ובנוסף מספקת שירות וחלקים למגוון רחב של גרילים הקיימים בארץ. די.אנד.אס הינה היבואנית המקורית של מוצרי וובר ארה”ב – החברה הגדולה בעולם, עם מכירות של למעלה ממיליון גרילים בשנה! במיתוג עצמי, החברה מייבאת באופן בלעדי את מוצרי דישף ודיגרדן הנמכרים בכל רחבי הארץ. לאורך השנים רכשה החברה קהל לקוחות המונה עשרות אלפי אנשים בכל חלקי הארץ.

די אנ אס בפייסבוק | די אנ אס ביטיוב | המייל שלנו: [email protected]

0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות