BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טאבונים מומלצים – איך לבחור את הטאבון המושלם

מי לא חולם להכין מטעמים כמו בבית סבתא? הטאבון מאפיין מטבחים רבים מתרבויות שונות ומגוונות כגון צפון אפריקה, תימן, איראן ועיראק. גם במזרח אירופה ובחבלי הקווקז מקובל לבשל על גבי תנורי אבן או חימר בחצר. הטעם הייחודי המתקבל מאפייה באש פתוחה ולוהטת לא ניתן לשחזור בתנור אפיה רגיל טוב ומודרני ככל שיהיה, ואין תחרות לפריכיות של הלאפה והעסיסיות של הפוקצ’ה שיוצאות לוהטות מן הטאבון עם ניחוח שמגרה את כל החושים.

 

אפייה בטאבון

טאבון הינו תנור אפייה ביתי עתיק יומין שבדרך כלל נמצא בחצר הבית. במקומות קרים ומושלגים כמו בחבל ארץ הקווקז או במזרח אירופה המטבח הינו בתוך הבית כדי לשמש גם כמקור חום. הטאבון המסורתי בנוי משני חלקים – החלק התחתון שבו מניחים את הגחלים הלוהטות או את בולי העץ לשריפה והחלק העליון שעשוי חימר שרוף או אבן כדי להניח עליו את המאפה הרצוי. בדרך כלל מקובל לאפות לחמים ולאפות אך ניתן גם להכין בו מנות בשריות, אורז, מרקים ונזידים, ירקות מבושלים ועוד. הטעם המתקבל הינו ייחודי מאד והניחוח המתפשט ברחבי הבית אפילו יותר, זה מעניק תחושה של בית אמיתי עם בישול אותנתי ומסורתי, טעם של בית אבא וזכרונות מארץ רחוקה.

 

טאבונים מודרניים

על מנת שתוכלו ליהנות מהטעם המקורי של מאפים ותבשילים בטאבון מבלי שתצטרכו להפרד משטח גדול מהגינה או המרפסת שלכם לטובת תנור אבן גדול מימדים חברת ביביקיו אנד מור מציעה לכם סדרת טאבונים מודרניים בעלי עיצוב מיוחד המאפשר להם לתפוס מעט שטח ולהתאחסן בקלות בזמן שלא צריכים אותם אך הטעם והניחוח יהיו בדיוק כפי שאתם זוכרים. להלן נבחרת הטאבונים המעולים של ביביקיו אנד מור:

 

טאבון גז לפיצה Dchef clay G-600 צבע אדום

טאבון מרהיב בעיצוב מודרני וחדשני, עמיד בפני פגעי מזג האויר ומשתלב נפלא בחצר או מרפסת מבלי לתפוס מקום רב. דגם זה מציע לכם קוטר של 48 ס”מ להכנסת סיר בינוני, אפיית פיצה ועוד. גוף הטאבון עשוי מחרס בעל תכונות בידוד מעולות ופיזור חום אחיד. המוצר הינו קל משקל ונע על גבי גלגלים, כך שנוח לעבוד איתו וכשמסיימים – לאחסן בקלות במחסן החצר או אפילו בארון גינה.

 

טאבון גז לפיצה Dchef clay G-800 צבע אפור

דגם זה גדול יותר מקודמו עם קוטר של 65 ס”מ ומציע לכם אפשרות להכין מנות רבות יותר ולאפות ולבשל מספר מאכלים בו זמנית. כמו אחיו הצעיר גם הדגם הזה מגיע עם גוף חרס מבודד לפיזור חום אידיאלי, משקל קל וניידות גבוהה.

 

טאבון גז לפיצה בסגנון איטלקי Fornetto – שחור

למקצוענים שביניכם או לכל מי שרוצה מוצר בעיצוב מרשים במיוחד, זהו הטאבון בשבילכם. זהו טאבון המצטיין ביופי וחן איטלקיים ומשתלב מעולה עם העיצוב הביתי שלכם. מתאים למרפסת גדולה או חצר בינונית – גדולה, ואין ספק שהוא ימשוך הרבה תשומת לב. בעזרת טאבון זה תוכלו לאפות פיצות, פוקצ’ות, נזידים ותבשילים שונים, מגיע עם גלגלים כדי שניתן יהיה לאחסן בקלות בתום השימוש.

 

טאבון גז לפיצה ”Dchef QP-13 צבע שחור

אין לכם גינה וגם לא מרפסת אך לא רוצים לוותר על התענוג? טאבון גז קטן זה יכול לעמוד על משטח העבודה במטבח ( זהירות, לא על משטחים הרגישים לחום ) ולאפות לכם כל מה שתרצו. יש לו רגליים קצרות ויציבות ולכן הוא מתאים לעמוד על איזור עבודה. ניתן גם לצרפו לצד הגריל במטבח החיצוני. ניתן לאפות איתו פיצות, פיתות, פוקצ’ות ולחמים.

 

גרילי אבן

בנוסף לטאבונים המעוצבים בסגנון מודרני והינם ניידים וניתנים להזזה ולשינוי מקום בקלות, גרילי האבן יהיו ניצבים בחצר הבית או הגינה ללא תזוזה באופן קבוע, והעיצוב שלהם קלאסי ואותנתי מתוצרת SAROM האיטלקית. גרילי האבן עשויים מתערובת מיוחדת של בטון לפיזור אחיד של החום ופועלים על פחמים. הם מקנים מראה מהודר ונאה לחצר ולמרפסת ומאפשרים לכם להכין מנות אפויות מגוונות ורבות באופן מקצועי.

גריל אבן בנוי דגם “מילאנו”

גריל אבן בנוי דגם “ורזה”

מה ניתן להכין בטאבון?

כדי להפתיע את בני המשפחה ולהרשים את האורחים תוכלו להכין מגוון רחב מאד של מטעמים בעזרת הטאבון לטעם עשיר, בריא ומזין וגם מאד טעים:

  • פיצה – המטבח האיטלקי העשיר מוכר במיוחד בשל הפיצה אשר עשויה מבצק חיטת דורה שאינו תופח לגובה אך הוא עשיר בטעם ובניחוח. על גבי הבצק מפזרים שכבה נדיבה של גבינות איכותיות כגון מוצרלה או גורגורזולה, גאודה או גבינת עמק צהובה, מוסיפים עגבניות, זיתים, בצל או איזה תוספת שאוהבים, ונהנים מארוחה מזינה, משביעה וטעימה לכל המשפחה.
  • פוקצ’ה – פוקצ’ה היא לחם איטלקי, אוורירי ומלא בטעם וניחוח אשר נהוג להגיש כמתאבן לפני שהמנות העיקריות מתחילות לזרום אל השולחן. את הפוקצ’ה נהוג לטבול במטבלים שונים כגון טפנד זיתים, מטבל עגבניות מיובשות, שמן זית עם מעט חומץ בלסמי, ממרחי פלפל אדום מתוק, חציל וכרובית ועוד.
  • תבשילים ונזידים – באמצעות קדירות עמידות לחום או מחבתות ברזל יצוק ניתן להכין שפע של נזידים עשירים לחורף, עם בשר וירקות, אורז או גריסים. בנוסף ניתן גם לצלות ירקות כגון תפוחי אדמה, חצילים, כרובית או בטטה לתוספת בריאה ומזינה לכל המשפחה.
  • קינוחים – ניתן להכין גם קינוחים כגון כנאפה, עוגות ועוגיות, מאפים מתוקים ועוד. הטעם הנפלא והניחוח שמתפשט בכל הבית יעניקו לכם חווית בישול מדהימה בכל פעם מחדש.

 

לסיכום

כדי לחזור לטעמים של בית אבא ולהעשיר ולגוון את המנות הבריאות והמזינות שאתם מגישים למשפחה ולאורחים מומלץ לרכוש טאבון ביתי קל משקל שאינו תופס מקום רב, ולמקצוענים שגם רוצים מראה חצר או מרפסת מרהיב, מומלץ לרכוש גריל אבן קבוע בעל מראה אותנתי קלאסי.

די.אנד.אס בע”מ
די.אנד.אס בע”מ

חברת D&S הינה חברת יבוא המתמחה במוצרי פנאי ולייף סטייל בסגנון אמריקאי.

החברה, אשר נוסדה בשנת 1989, עוסקת ביבוא גרילים וריהוט גן והינה החלוצה בתחומה.

היום החברה נחשבת ליבואנית המובילה בענף ומספקת שרותי יבוא לרשתות המובילות בישראל ובנוסף מספקת שירות וחלקים למגוון רחב של גרילים הקיימים בארץ. די.אנד.אס הינה היבואנית המקורית של מוצרי וובר ארה”ב – החברה הגדולה בעולם, עם מכירות של למעלה ממיליון גרילים בשנה! במיתוג עצמי, החברה מייבאת באופן בלעדי את מוצרי דישף ודיגרדן הנמכרים בכל רחבי הארץ. לאורך השנים רכשה החברה קהל לקוחות המונה עשרות אלפי אנשים בכל חלקי הארץ.

די אנ אס בפייסבוק | די אנ אס ביטיוב | המייל שלנו: [email protected]

0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות