BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לנתח פיקניה בגריל גז

נתח הפיקניה נחשב לפחות מוכר ופופולארי בישראל, אך זה רק מפני שיש בנו ממאפייני ה”עדר”, ואנו נוטים לצרוך את מה שכולם צורכים. למרות שכולנו כבר שמענו על הסינטה, הפילה והאנטריקוט – הגיע הזמן להיחשף לנתחים חדשים שיכולים להפתיע בהחלט! למרות שהוא מזוהה על ברזיל – נתח הפיקניה מגיע אלינו היישר מארגנטינה, וליתר דיוק מחבל טוקומן, והוא מתאפיין בטעמים נדירים של שומן צלוי. מתכון לנתח פיקניה בגריל גז יעניק לכם צלייה מדויקת – כיאה לנתח שכזה, שיכול להתייבש בקלות במידה והוא לא מטופל כמו שצריך. איך מכינים נתח פיקניה בגריל גז? במאמר הבא

כמה מילים על הפיקניה

נתח הפיקניה הפך להיות נפוץ במיוחד בשנות ה60, והוא אחד הנתחים הכי פופולאריים בברזיל ובמספר מדינות נוספות. בארץ הנתח מכונה “שפיץ צ’אך”, ומבחינה אנטומית הוא נמצא בחלק האחורי של גב הפרה, ממש מעל האגן.

ניתן לזהות את הנתח לפי פס השומן המופיע בצידו, ולמרות זאת הנתח עצמו אינו מכיל כמות גדולה של שומן. להבדיל מאנטריקוט, נתח הפיקניה דורש צלייה מדויקת על מנת לקבל מנה איכותית, וזאת עקב אחוז השומן הנמוך שלו – שעלול לגרום לו להתייבש בקלות.

 

מדריך הכנת נתח פיקניה בגריל גז

כשאנו צולים פיקניה בגריל גז, יש לנו שתי אופציות:

  1. לצלות אותו כנתח שלם שמשקלו כקילו וחצי.
  2. לצלות אותו בצורת שיפודים.

צלית פיקניה כנתח שלם

במידה ובחרנו בנתח שלם, עלינו לחמם את גריל הגז שלנו מראש לעוצמה נמוכה, ולהניח את הנתח על רשת הצלייה.

בהתחלה נניח את הנתח על צידו השומני למשך 20 דקות (נוכל לזהות אותו לפי פס השומן), ולאחר מכן נהפוך לצד השני לכ- 5 דקות נוספות.

במידה ואתם רוצים לדייק את הצלייה שלכם, השתמשו במדחום ננעץ והביאו את הטמפרטורה בתוך הנתח ל- 55 מעלות צלסיוס.

לאחר סיום הצלייה, הסירו את הנתח מרשת הצלייה והניחו לו למספר דקות…

לאחר מכן ניתן להגיש ולאכול בתיאבון.

צלית פיקניה כשיפודים

אם אתם אוהבים יותר שיפודים, זו בהחלט שיטה נהדרת גם לנתח הפקניה!

באפשרותכם לחתוך ולפרוס את הנתח כמו שאתם אוהבים, רצועות, קוביות או פרוסות, ואנו ממליצים במיוחד על רצועות הכוללות בהן את החלק השומני.

יש להניח את השיפודים על רשת הצלייה, ולצלות ע”פ טעמכם ומידת העשייה האהובה עליכם.

הזמנים הם פחות או יותר 3 דקות לכל צד של השיפוד.

תיבול הפיקניה

ומה לגבי התיבול? אל תדאגו לא שכחנו!

בתור התחלה, אנו מבטיחים לכם שחיפוש באינטרנט יניב לכם תוצאות רבות ומתכונים מעניינים במיוחד!

המתכון שהחלטנו להביא לכם כאן דורש חרדל דיז’ון, דבש, שמן זית, שיני שום כתושות, מלח ופלפל, כשאת כל אלו אנו מערבבים לקבלת מרינדה.

את הנתח אנו חורצים בצורת שתי וערב בצד השומני שלו, ומספיגים את המרינדה מכל הכיוונים (הכי טוב להשרות לכמה שעות במקרר – כך שהנתח ייספח את כל הטעמים בצורה הטובה ביותר.

טיפ אחרון וחשוב: לפני הצלייה הבשר צריך להיות בטמפרטורת החדר, ולכן אם הוצאתם אותו מהקירור – חשוב לתת לו לנוח מעט בחוץ.

 

הגשת פיקניה בגריל

לאחר הצלייה, עלינו לדעת כיצד להגיש את נתח הפיקניה כדי להעניק לנו ולאורחינו ארוחה כיד המלך! בתוספת לנתח הבשר – אנו ממליצים להגיש מנת פחמימה דוגמת תפוחי אדמה צלויים בתנור, או כל פחמימה אחרת שאתם אוהבים.

ירקות גם כן חייבים להיות חלק מהארוחה, כדי לאזן את החומציות והשומניות בקיבה. אפשר להגיש את נתח הפיקניה או השיפודים על מצע ירוק של עלים וחסה, ואפשר גם להוסיף סלט ערבי קטן בצד. להשלמת הסעודה כמובן שכדאי לפנק באלכוהול דוגמת בירה או יין, כשההמלצה שלנו היא לבחור ביין אדום – שהולך מעולה עם בשר אדום מבחינה קולינארית ובריאותית גם יחד.

מדוע דווקא גריל גז?

גרילי גז הפכו לפופולאריים במיוחד בשנים האחרונות, וזאת מכיוון שהם מעניקים לנו תהליך צלייה מדויק, יעיל ופרקטי. בשונה מגריל פחמים – שאותו לעתים נצטרך להדליק במשך זמן ממושך, גריל הגז מצריך לחיצה על כפתור בלבד! גרילי גז מצוידים במבערי נירוסטה עוצמתיים, השולחים את החום דרך משולשי אמייל אל רשתות הצלייה. תפקיד המשולשים הוא לפזר את החום בצורה אחידה, ומבנה הגריל מאפשר לו לשמור על החום בצורה מרבית.

כיום, גרילי גז מצוידים גם במדחום מובנה, ידיות מבודדות, משטחי עבודה, גלגלים, ואביזרים נוספים שהופכים את החוויה שלנו למושלמת! כמובן שכשאנו מדברים על נתח פיקניה, לגריל גז יש יתרון מכיוון שהוא מעניק לנו צלייה מדויקת יותר ממתקנים אחרים.

מתכון לנתח פיקניה בגריל גז

רכישת גריל גז איכותי

לפני שרצתם להכין מתכון לנתח פיקניה בגריל גז, עליכם כמובן לבחור את גריל הגז המתאים לכם!

מכיוון שהשוק מציע מגוון גדול יחסית, החלטנו לרכז עבורכם מספר טיפים שימושיים במיוחד:

 

לפני הכל – הכירו את דפוסי השימוש שלכם

ייתכן מאוד שאתם עורכים אירועי ברביקיו מרשימים בכל שבוע, ומזמינים אליכם עשרות אנשים. מצד שני, אולי אתם קונים גריל גז רק כדי “שיהיה” למקרה שתצטרכו אותו.

דפוסי השימוש משתנים בין אדם לאדם ובין משפחה למשפחה, וממש כפי שלא לכולם יש את אותה המכונית – כך עלינו לבחור בחוכמה גם את גריל הגז שלנו! בחנו את דפוסי השימוש שלכם, והחליטו אם אתם צריכים גריל גז גדול ומקצועי, או אולי גריל גז קומפקטי שישרת אתכם מדי פעם.

 

חוות דעת וביקורות

הדרך הטובה ביותר היא כמובן לקבל חוות דעת ממקור ראשון של בן משפחה או חבר, שכבר עשה שימוש במוצר ויוכל לספר לכם עליו דבר או שניים. אופציה זו כמובן אינה זמינה עבורנו תמיד, ולכן ניאלץ להסתמך על חוות דעת אינטרנטיות.

בלחיצת כפתור נוכל לקבל מאות חוות דעת על גרילי גז, אך קשה לדעת מהי רמת האובייקטיביות שלהן ומי עומד מאחוריהן. לכן, ההמלצה הכי טובה שלנו היא להצליב חוות דעת ממספר מקורות שונים, וכך להרכיב תמונה אמינה יותר על המוצר ועל בית העסק.

 

אל תתפשרו על המותג

לעתים אנו מתפשרים על מוצרים באיכות ירודה, עקב מבצעים או מניפולציות אחרות של הרשתות הקמעונאיות. זכרו שלעתים כדאי לנו לשלם מעט יותר, ולקבל מוצר איכותי שילווה אותנו זמן רב.

המותג עושה את כל ההבדל, ויצרניות מובילות של גרילי גז מקפידות על החומרים הטובים ביותר, הנדסת האנוש המדויקת ביותר, ורמת גימור בלתי מתפשרת. כל אלו ישפיעו ישירות על החוויה שלכם בטווח הקרוב והרחוק.

 

אחריות תקופתית – לא לשכוח

גם אם אתם מתכוונים לרכוש גריל גז של מותג גרילים מוביל, אל תתפשרו על אחריות תקופתית על המוצר! האחריות מאבטחת אותנו במצבים שבהם מתעוררים פגמים שאינם בשליטת היצרן, ולכן היא מאפשרת לנו להיות רגועים בזמן הרכישה ולאחריה.

רוב החברות המובילות, מעניקות לנו אחריות תקופתית על גריל הגז גם מבלי שנבקש.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות