BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לסטייק מדליוני פילה מיניון בגריל גז

מדליוני פילה הפכו ללהיט של אניני הטעם, במיוחד כשהם מוגשים עם מנת צד מעניינית ויין משובח וטוב. זו מנה טעימה מאד ומשמשת לבחינת כישורי השף שלכם עם תזמון מושלם ובדיוק במידת העשייה הנכונה. אז אם אתם חובבי אתגרים, רוצים להוכיח את יכולותיכם ולהכין למשפחה ולחברים ארוחה שלא תשכח במהרה, סטייק מדליוני פילה מיניון בגריל גז זו הבחירה הטובה ביותר.סטייק מדליוני פילה מיניון בגריל גז מתאים במיוחד ליום של חג, ארוחה משפחתית, אירוע של חברים או לציון יום מיוחד, תוכלו לחגוג עם ארוחה מיוחדת במינה, אנינת טעם ומשופעת בטעמים איכותיים ויין טוב כמו לדוגמא פינו נואר. להלן מתכון מיוחד במינו שתחכו לו כל השנה עד להזדמנות הבאה לטעום ממנו. אחד הדברים היפים בנתח הפילה הוא ההשתלבות עם כמעט על מנת צד שתעלו בדעתכם. החל מפסטות דרך אורז ודגנים נוספים כגון פריקה או גריסים וכלה בירקות קלויים ומחיות שונות כגון בטטה ותפוחי אדמה. כשמדובר בסטייק מדליוני פילה בגריל גז, השמיים הם הגבול והדמיון הפורה שלכם משחק תפקיד חשוב.

תחילה נרכוש את המרכיבים הבאים:

רשימת מצרכים

כחמש מנות

מרכיבים כמות
פילה בקר טרי פרוס למדליונים 1 קילוגרם
תפוחי אדמה עשר יחידות
פטריות שמפניון חתוכות לקוביות קטנות 100 גרם
פטריות פוטרבלו חתוכות לקוביות קטנות 100 גרם
בצל קצוץ אחד
שום ארבע שינים
שמן זית ארבע כפות
מלח גס קמצוץ
פלפל שחור קמצוץ
עירית שני גבעולים
גבעולי אספרגוס צרור

אופן הכנה

בסיר מלא במים רותחים מבשלים את תפוחי האדמה עד לריכוך, ובסיר נפרד מבשלים את גבעולי האספרגוס עד לחליטתם. במחבת כבדה מטגנים את הבצל הקצוץ ואת הפטריות בשמן הזית עד להזהבה, מוסיפים את השום תוך כדי ערבוב, מוציאים ומניחים בקערה קטנה בצד. לאחר שתפוחי האדמה רכים מרסקים אותם לעיסה סמיכה עם חצי כוס מים ( ניתן להמיר לחלב או תחליף חלב פרווה) ומעט מלח גס. מניחים בצד, מפזרים מלח ופלפל שחור על המדליונים ומתחילים לצרוב אותם על אש גבוהה משני הצדדים עד לדרגת עשייה שאינה עוברת את המידיום. כשהמדליונים מוכנים מניחים  אותם בזהירות על מצע פירה עם אספרגוס בצד, מפזרים את הבצל והפטריות המטוגנות מעל בצירוף עם גבעולי עירית טריים קצוצים.

 

מנה מעולה של סטייק מדליוני פילה מיניון בגריל גז עם תוספת פטוצ’יני ארטישוק. פטוצ’יני הינה פסטה ארוכה ושטוחה שמסתלסלת בקלות על המזלג וטעימה מאד. הארטישוק מאזן את טעמי הבשר ומעניק לארוחה תחושה שהיא איננה כבדה.

תחילה נרכוש את המרכיבים הבאים:

רשימת מצרכים

חמש מנות

מרכיבים כמות
פילה בקר טרי פרוס למדליונים 1 קילוגרם
פטוציני לבן/ ירוק/ אדום לבחירתכם אריזה
שמן זית ארבע כפות
בצל אחד
שיני שום שלוש
תחתיות ארטישוק שלוש
יין לבן חצי כוס
פרמז’ן מגורד 80 גרם

אופן הכנה

תחילה מכינים את הפסטה על פי הוראות היצרן. כאשר הפסטה מוכנה מניחים אותה בצד. מכינים את מדליוני הפילה באש גבוהה, צורבים היטב משני הצדדים ומביאים לעשייה עד למידת מדיום. כשהבשר מוכן מוציאים מהאש, חותכים לרצועות קטנות ומניחים על גבי פלטה שומרת חום. במחבת גדולה מטגנים את הבצל עד לשקיפות, מוסיפים את השום והארטישוק ומטגנים עד להזהבה. מוסיפים את היין ומערבבים עד לצמצום. כאשר הרוטב מוכן יוצקים את הפסטה למחבת ומערבבים ומקפיצים היטב ברוטב, מפזרים מעל את הפרמז’ן עד להמסתו, מגישים את הפסטה עם רצועות המדליונים.

 

סטייק מדליוני פילה מיניון בגריל גז או איך לא חשבו על זה קודם

מדליוני פילה אינם נתח בפני עצמו אלא דרך שבה נפרס נתח הפילה. ניתן לבקש מהקצב שיפרוס לנו לפרוסות במיומנות ובמקצועיות שלו על פי מידת העשייה, או לעשות זאת בעצמנו בבית. חשוב שהפרוסות לא יהיו עבות או דקות מדי, עובי של שתיים, שתיים וחצי סנטימטר עד שלושה יתאימו לכל מידת עשייה.

רצוי להיזהר שלא לייבש את הבשר מאחר ונתח הפילה דל בשומן. סטייק מדליוני פילה מיניון בגריל גז יהוו ארוחה חגיגית במיוחד כדי לציין חג או יום מיוחד ויעניק אוירה של יוקרה ואנינות טעם לשולחן.

 

פילה מיניון

הנתח המגיע מן החלק הפנימי של המותן אשר לא נושא משקל ולכן הפרה המבויתת ממעטת להיעזר בו. הוא רך, דל שומן ובעל מעט רקמות חיבור וטעמו עשיר ונימוח בפה, נתח פילה מיניון שנעשה בצורה נכונה ניתן לחיתוך עם מזלג בלבד. פירוש המילה פילה הוא מצרפתית פרוסה עבה והכינוי ‘מיניון’ פירושו ‘מעדן’, כך שלא סתם הנתח נחשב לאחד המבוקשים ביותר וגם אחד היקרים ביותר.

 

יתרונות גריל הגז

גריל הגז מאפשר לצלות ולצרוב מגוון של בשרים, דגים וירקות בקלות רבה, ללא ריחות חזקים וכמעט ללא עשן. הבשר המתקבל בריא יותר ומזין יותר וקל מאד לשלוט בטמפרטורה למידת העשייה הרצויה. סטייק מדליוני פילה מיניון בגריל גז היא דוגמא נהדרת למנת בשר צלויה על האש בקלות ובנוחות רבה. למתכון נוסף על גריל גז לחצו

סטייק מדליוני פילה מיניון בגריל גז

 

לסיכום

הפילה הינו אחד הנתחים המשובחים והמבוקשים ביותר וגם אחד היקרים מבניהם. טעמו עשיר ונימוח וכשהוא מוכן היטב ניתן לפרוס אותו במזלג. מדליוני הפילה מתקבלים מפריסתו לפרוסות של בין 2 -3  ס”מ והכנתם דורשת מיומנות מסוימת בשל הצורך בתזמון ודיוק צלייה גבוהים כדי למנוע התייבשות של הבשר. הכנת סטייק מדליוני פילה מיניון בגריל גז הינה דרך מצוינת להפגין את כישורי השף שלכם ולשמח את האורחים בארוחה חגיגית ומיוחדת. הבשר המעודן משתלב מצוין עם כל מנת צד, החל מסלטים טריים וירקות קלויים, ועד לדגנים כגון אורז, פריקה וגריסים.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות