BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לסטייק מדליוני פילה מיניון במנגל פחמים

חולמים על ארוחת מלכים אמיתית ורוצים להרגיש כמו אצילים אצלכם במטבח? סטייק מדליוני פילה מיניון יעניקו לכם תחושה אריסטוקרטית ואנינת טעם עם נתח נימוח בפה ובעל טעם עשיר ומלא עסיסיות, במיוחד על מצע של פריקה ומיני שיפודים של ירקות צלויים על המנגל בדיוק כמו שאתם הכי אוהבים ובטעם וארומה נפלאים. להלן מתכון מיוחד במינו שתחכו לו כל השנה עד להזדמנות הבאה לטעום ממנו. אחד הדברים היפים בנתח הפילה הוא ההשתלבות עם כמעט על מנת צד שתעלו בדעתכם. החל מפסטות דרך אורז ודגנים נוספים כגון פריקי או גריסים וכלה בירקות קלויים ומחיות שונות כגון בטטה ותפוחי אדמה. כשמדובר בסטייק מדליוני פילה בגריל פחמים, השמיים הם הגבול והדמיון הפורה שלכם משחק תפקיד חשוב. ארוחת סטייק מדליוני פילה מיניון במנגל פחמים מתאים במיוחד ליום של חג, ארוחה משפחתית, אירוע של חברים או לציון יום מיוחד, תוכלו לחגוג עם ארוחה מיוחדת במינה, אנינת טעם ומשופעת בטעמים איכותיים.

 

תחילה נרכוש את המרכיבים הבאים:

רשימת מצרכים

6-8 מנות

מרכיבים כמות
פילה מיניון פרוס לפרוסות עד 3 ס”מ קילוגרם
פריקה שתי כוסות
מים רותחים ארבע כוסות
מרק עוף שתי כפות
שמן ארבע כפות
בצל קצוץ יחידה אחת גדולה
גזר קצוץ דק יחידה אחת
סלרי קצוץ ענף אחד
שום כתוש יחידה אחת
מלח כפית
פלפל שחור כפית
בטטה יחידה אחת
בצל שתי יחידות
עגבנייה בשלה שתי יחידות
פלפל ירוק/ צהוב / אדום יחידה
תבלין תערובת על האש קמצוץ

 

אופן ההכנה

  • כדי להכין סטייק מדליוני פילה מיניון במנגל פחמים, נתחיל מבישול הפריקה. בסיר רחב מחממים שמן ומאדים את הבצל, הגזר והסלרי עם מעט מלח, מתבלים במרק העוף ובשום, מוסיפים את הפריקי ומערבבים עד שכל הגרגרים מבריקים מן השמן. יוצקים את המים הרותחים ומביאים לרתיחה שניה, מנמיכים את האש ומכסים את הסיר, מבשלים למשך חצי שעה, אך מוודאים מדי פעם שהפריקי לא נדבקת לתחתית ונחרכת, לערבב.
  • לאחר חצי שעה כשהפריקי כבר מתרככת, מכבים את האש ומותירים אותה בסיר להמשיך ולהתבשל מהאדים הרותחים שבתוך הסיר האטום. מתחילים להכין את מיני שיפודי הירקות. ישנם שיפודים קצרים המיועדים לכך, ואם אין אפשר לקצוץ את ראשם של השיפודים שיש לכם בבית ובכך לקצר אותם.
  • פרסו את הבטטה, הבצל, הפלפל והעגבנייה לפרוסות אסתטיות יפים ונעצו אותם בשיפוד, כך שלכל אחד יהיו לפחות חמש פרוסות במגוון צבעים וטעמים. בזקו מלמעלה את תבלין התערובת על האש את הבשר והשיפודים הניחו על גבי גריל הפחמים וצלו עד לדרגת העשייה הרצויה.
  • סטייק מדליוני פילה מיניון עסיסי במנגל פחמים

אין כמו סטייק מדליוני פילה מיניון במנגל פחמים כדי להכין ארוחה חגיגית במיוחד שתעניק אוירה של יוקרה ואנינות טעם לשולחן החג. רק דעו שמדליוני פילה מיניון אינם נתח בפני עצמו אלא דרך שבה נפרס נתח הפילה. ניתן לבקש מהקצב שיפרוס לנו לפרוסות במיומנות ובמקצועיות שלו על פי מידת העשייה, או לעשות זאת בעצמנו בבית.

חשוב שהפרוסות לא יהיו עבות או דקות מדי, עובי של שתיים, שתיים וחצי סנטימטר עד שלושה יתאימו לכל מידת עשייה. רצוי להיזהר שלא לייבש את הבשר מאחר ונתח הפילה דל בשומן.

 

נתח פילה מיניון

הוא רך, דל שומן ובעל מעט רקמות חיבור וטעמו עשיר ונימוח בפה, נתח פילה מיניון שנעשה בצורה נכונה ניתן לחיתוך עם מזלג בלבד. הנתח המגיע מן החלק הפנימי של המותן אשר לא נושא משקל ולכן הפרה המבויתת ממעטת להיעזר בו. פירוש המילה פילה הוא מצרפתית פרוסה עבה והכינוי ‘מיניון’ פירושו ‘מעדן’, כך שלא סתם הנתח נחשב לאחד המבוקשים ביותר וגם אחד היקרים ביותר והוא מושלם להכנת סטייק מדליוני פילה מיניון במנגל פחמים.

 

יתרונות גריל הפחמים

גריל הפחמים מאפשר לנו לצלות ולצרוב בשרים, דגים וירקות בקלות רבה ובטעם וארומה מוכרים ואהובים כל כך. ניתן גם להוסיף צרור של רוזמרין או תימין לתוך הפחמים הלוהטים ולהעניק לבשר הנצלה ארומתיות מיוחדת במינה. הכנת סטייק מדליוני פילה מיניון במנגל פחמים הינה דוגמא מצוינת לארוחה מעולה, עשירה בטעם וניחוח משובחים בקלות רבה.

מתכון לסטייק מדליוני פילה מיניון במנגל פחמים

יין ונתח הפילה

אין ארוחה משובחת ללא יין טוב. בדרך כלל כשאנחנו חושבים על ארוחת בשרים היין המומלץ לשילוב הוא יין אדום ויבש, אולם היצירתיות שלכם והטעם המצוין יכולים להתבטא בבחירת יין מפתיע לארוחת סטייק מדליוני פילה מיניון במנגל פחמים. תוכלו לבחור באחד מיינות הרוזה המתקתקים כגון רימון או תשבי, או לנסות יין חמצמץ כגון שיראז.

 

הפריקה כמנת צד מושלמת למדליוני פילה

הפריקה הינה גרגרי חיטה הנקצרים בעודם ירוקים ועוברים קלייה באש פתוחה. החיטה מקבלת טעם אגוזי מעושן מיוחד במינו וניתנת להגשה כמנה עיקרית בשילוב ירקות צלויים או כמנת צד לבשרים, עופות ואף דגים. המנה המפורסמת ביותר של פריקה היא קדירת רועים בה מבשלים אותה עם נתחי בשר בדומה לחמין ומתאימה מאד לשמש כמצע לארוחת בשרים על האש דוגמת סטייק מדליוני פילה מיניון במנגל פחמים.

 

לסיכום

סטייק מדליוני פילה מיניון במנגל פחמים הינה דרך נהדרת להגיש לאורחים שלכם מנה חגיגית ומיוחדת במינה, עשירה בטעם ובניחוח ארומטי נהדר של בשר נצלה. גריל הפחמים מתאים מאד להכנת סטייק מדליוני פילה מיניון  בשל העסיסיות והטעם הנפלא שהם מקבלים מצלייה מעל פחמים לוהטים.

כמו כן, מיני שיפודי הירקות והפריקי המבושל יהיו מנת צד נהדרים שיאזנו את הבשר הנימוח ויעניקו לארוחה ערך תזונתי מאוזן ובריא יותר, להנאת כל האורחים.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות