BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לסטייק טומהוק במעשנה

סטייק טומהוק במעשנה זו קלאסיקה שאין כמותה. אין אדם שפוי שאוהב בשר שתציעו לו חתיכה מן המעדן הזה ולא יטרוף את הנתח הזה במקום. מדובר באחד מן הנתחים המובחרים ביותר וביחד עם העצם המרהיבה שמחוברת אליו אי אפשר שלא להתפעל ולרצות לטרוף את הנתח המרהיב הזה. אז איך מכינים את מעדן האלים הזה? איך בוחרים מעשנה? ומה זה מעשנה בכלל? אז לפני שבכלל ניגע במרכיבי המנה המדהימה של סטייק טומהוק במעשנה, אנחנו נתחיל בסקירה קצרה שקשורה לנושא סטייק הטומהוק. סטייק טומהוק הוא נתח מן המובחרים שניתן למצוא אצל הקצב. כשמכינים נתח כל כך איכותי אנחנו נשים דגש בעיקר על חומרי הגלם וכשפי שתראו הם ממש לא הרבה. בתכלס כל מה שצריך בשביל סטייק טומהוק טוב זה נתח טומהוק איכותי, מלח, פלפל וכל המוסיף גורע.

תחילה נרכוש את המרכיבים הבאים:

רשימת מצרכים

מרכיבים כמות
נתח טומהוק 2-3 קילו
מלח גס חופן יפה לפי טעם
פלפל גרוס חופן יפה לפי טעם

אופן הכנה

תבלינים וכמויות

אז כמו שאתם רואים מדובר בקצת מאוד מצרכים בשביל להכין סטייק איכותי במעשנה. כדי להכין סטייק איכותי לא צריך יותר ממלח ופלפל וזאת מאחר ואנחנו רוצים להינות מהטעם של הבשר כשהוא יוצא מהמעשנה. הטעם שהבשר יקבל בתהליך העישון יהיה כל כך דומיננטי שאין צורך בשום דבר אחר וכל מה שנוסיף יוריד מהטעם המושלם של סטייק הטומהוק. סטייק יוקרתי כל כך עם עצם כל כך מרשימה, חבל לבזבז תבלינים ולפגוע גם בטעמים שלו וגם לבזבז תבלינים, אז ניקח רק את הסטייק את המלח והפלפל ונתחיל בחגיגה.

 

חשיבות בחירת הטמפרטורה

בגלל שאנחנו מכינים את הבשר במעשנה אנחנו נעבוד עם הנתח השלם. את הנתח חשוב לעבוד איתו בזמן שהוא בטמפרטורת החדר וזה כדי לשמור על מידת עשייה שלמה של כל נתח ושלא יהיו לנו חלקים עשויים יותר ועשויים פחות. אז בשלב הראשוני נלך ונפעיל את המעשנה שלנו, המעשנה שלנו צריכה להגיע לחום של 110 ומה שטוב במעשנות של היום לכולן יש מד טמפרטורה ובחלקן הגדול כבר מותקנים מכשירים שנותנים לכם לשמור על הטמפרטורה כך שהיא תישאר קבועה.

 

המלצה חשובה

אחרי שהמעשנה שלנו מוכנה אנחנו נכניס את הנתח המרשים שלנו אחרי שציפינו אותו במלח ופלפל ביחד עם מד חום בכדי שנוכל לשמור על מידת העשייה שאנחנו רוצים שתהיה לנו. ההמלצה שלנו, לא להוריד את העצם המושלמת שמחוברת לנתח הטומהוק הסיבה לכך היא שהעצם נותנת טעמים עשירים ונהדרים ובתהליך העישון היא מוסיפה לעצמה ולבשר טעמים מדהימים. את הנתח נשאיר בפנים עד שיגיע לאזור ה- 52 מעלות ואז כשנוציא אותו הוא יטפס ל- 57 בזמן המנוחה מה שיביא אותו למידת עשייה מדיום מושלמת.

 

צריבה קלה על מחבת

אחרי שעשינו את זה אפשר עכשיו לחמם מחבת ולתת לסטייק הטומהוק שלנו צריבה קלה בחום גבוה מה שייצר את הקראסט שכולנו אוהבים. הקראסט הזה יתן סופית את תחושת הסטייק וככה ניתן לשלב בין צריבה קלה לבין עישון של הנתח. טעם מעושן בלי הרבה מאמץ ותאמינו לנו שכולם ישמחו לתת לכם מחמאות על הסטייק המופלא שעשיתם.

 

מעשנה – כלי ישן עם טכנולוגיה חדשה

טוב אז כמו שאתם יודעים מעשנה היא לא המצאה מהתקופה האחרונה. לפני שנתחיל לדבר על הכנת סטייק טומהוק במעשנה חשוב להבין מה היא מעשנה בכלל וכיצד היא עובדת. אז המעשנות יש להן בנייה ייחודית של מקור חום ותא סגור נוסף ששומר את העשן עצמו. המעשנה נועדה בכדי לבשל את הבשר על ידי תהליך שנקרא תהליך עישון, התהליך נוצר בכדי לשמר מזון טרי שהיה בעבר בין אם דגים או בשר. אם היום המעשנה כבר הפכו למרהיבות, וגדולות אז דווקא בעבר היה מדובר בכלי קטן בהרבה שהיו משתמשים בו כדי לשמר את המזון לכל המשפחה.

היום המצב הוא אחר, לא רק ששיטת העישון הפכה לשיטה בישול נפוצה במיוחד ואחת המועדפות על ידי הקרניבורים בארץ בפרט ובעולם בכלל, המעשנות עברו התקדמות טכנולוגית מטורפת. יש היום מעשנות רבות בעלות תאים נוספים לתפקידים שונים, בנוסף ניתן לראות טכנולוגיה נוספת במעשנות אם בווסתי טמפרטורות של המעשנה ואם במד חום לבשר בכדי לשלוט על מידת העשייה שלו.

מעשנה – איך בוחרים את האחת המושלמת לגינה?

כדי לבחור מעשנה חשוב להדגיש שאין נכון ולא נכון וכל אחד ומה שמתאים לו, אבל חשוב לדעת מספר כללי ברזל בשביל לבחור את המעשנה הטובה ביותר עבורכם. הכלל הראשון והחשוב ביותר הוא לא להפריז בתקציב של המעשנה, נכון יש מעשנות שעולות גם עשרות אלפי שקלים אבל לא כל אחד צריך את המעשנות האלה ולכן חשוב לדעת להתאים את התקציב שלכם לצרכים שלכם במעשנה. אם אתם לא מעשנים בשרים כל יום ובכמויות כנראה שמעשנה תעשייתית היא פחות הצורך שלכם וחבל לבזבז סתם הרבה כספים שתצטרכו בעתיד.

 

חשיבות הייעוץ

כלל נוסף הוא תמיד להתייעץ עם אנשי מקצוע שמבינים בנושא, הרשת היום מלאה באנשים שבאמת יודעים דבר או שניים על בשרים בכלל ועישון בשרים בפרט וידעו להפנות אתכם למעשנות הטובות ביותר במחירים הטובים ביותר. הכלל השלישי והאחרון הוא לבחור תמיד לפי דגמים איכותיים ואחריות ארוכה, מי שנותן אחריות טובה וארוכה אנחנו נרצה להשתמש בו בגלל שהאחריות הזו יכולה לחסוך לנו המון כסף בעתיד.

סיכום

אז כמו שכולנו יכולים להסכים סטייק טומהוק במעשנה היא לא סתם קלאסיקה, מדובר במעדן שכל אחד ואחד מאיתנו היה שמח לקבל ולאכול. אם אתם אוהבים בשרים ואוהבים להכין בשרים, מדובר במתכון קל, פשוט ונוח במיוחד שיכול להרשים כל אחד ואחד מהאנשים שבאים לבקר.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות