BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לפלאנק סטייק במנגל פחמים

מחפשים נתח שיפתיע את כולם? פלאנק סטייק הינו הבחירה המושלמת לארוחת על האש עם נתח פחות מוכר אך בעל טעם נפלא ונהדר וגם פחות שומן. מנגל הפחמים יעניק לו ארומה מיוחדת ותחושת נימוחות בפה שרק יעצימו את החוויה. אז במקום לגשת שוב למדף האנטרקוט והאוסובוקו, נסו פלאנק סטייק במנגל הפחמים.  דרך מושלמת להכין פלאנק סטייק במנגל פחמים, תוכלו לבקש מן הקצב שיטחן לכם אותו במקום או להעזר במטחנה ביתית. ההמבורגר זקוק לתגבור של שומן מאחר והינו נתח רזה יחסית, ולכן מומלץ להעזר בשומן כבש או אווז, על פי טעמכם האישי. כדי שהארוחה תהיה פשוט מושלמת, תוכלו לאפות את לחמניות ההמבורגר בקלי קלות ולהפוך את הארוחה כולה על טהרת כישורי השף שלכם לשמחת כולם.

 

תחילה נרכוש את המרכיבים הבאים:

רשימת מצרכים

שמונה מנות 

מרכיבים כמות
בשר פלאנק טחון קילו
שומן כבש או אווז 80 גרם
בצל לבן או סגול קצוץ יחידה אחת
עגבניה פרוסה לפרוסות יחידה או שתיים
מלפפון חמוץ יחידה או שתיים
חסה רומית או לבבות חסה מספר עלים טריים ושטופים
מלח דק קמצוץ
פלפל שחור קמצוץ
כמון שליש כפית
קמח לבן חצי קילו
סוכר שליש כוס
שמרים יבשים כף
מלח חצי כף
שמן רבע כוס
ביצה אחת
חלמונים שני
מים חמימים שלושת רבעי כוס

 

אופן ההכנה

תחילה נאפה את הלחמניות. תחילה מערבבים במיקסר את החומרים היבשים, הקמח, השמרים, הסוכר והמלח. לאחר מכן מתחילים להוסיף בהדרגה את השמן, הביצה והחלמונים וגם את המים עד שמתקבל בצק דביק וגמיש. מעבירים את הבצק לקערה משומנת, משמנים גם את פני הבצק ומכסים.

ממתינים כשעה וחצי עד שעתיים שהבצק יתפח, מחלקים אותו לשמונה כדורים, מורחים מעט שמן על פני הלחמניות ומניחים לתפיחה שניה למשך כחצי שעה עד שעה. מסדרים את הלחמניות על תבנית מרופדת בנייר אפייה, מורחים מעט בביצה טרופה ושומשום, ומניחים בתנור בחום של 180 מעלות למשך חמש עשרה עד עשרים דקות עד להשחמה.

כשהן מוכנות, ניתן להתחיל להכין את הבשר. את הבשר הטחון והשומן לשים יחדיו כדי ליצור תערובת אחידה וחלקה. במחבת מטגנים את הבצל הקצוץ וכשהוא מוכן, מערבבים אותו עם תערובת הבשר והשומן. קורצים מן הבשר שמונה כדורים ומשטחים אותם עד שמתקבלות קציצות שעוביין עד שני סנטימטר.

את הקציצות מניחים על גבי מנגל הפחמים וצורבים היטב מכל צד עד לדרגת העשייה הרצויה. מניחים את הקציצה המוכנה בתוך הלחמניה ומוסיפים רטבים כגון מיונז, קטשופ או אלף האיים, מסדרים את פרוסות הבצל, העגבניה והמלפפון החמוץ ומגישים עם צ’יפס חם.

למתכון המבורגר נוסף לחצו כאן

 

רטבים בהכנה ביתית

אמנם הסופרמרקטים גדושים ברטבים מן המותגים הכי פופולריים והכי אהובים, אנחנו רגילים לטעמים שלהם וכבר יודעים מה אנחנו מעדיפים, אבל אם אתם רוצים ארוחה שהיא באמת על טהרת כישורי הבישול שלכם, למה שלא תלכו צעד אחד נוסף ותכינו גם את הרטבים בעשייה ביתית? תוכלו להכין רוטב ברביקיו, אלף האיים, קטשופ ואפילו מיונז!

רוטב קטשופ

מרכיבים

מרכיבים כמות
חמש מאות גרם עגבניות מרוסקות
שתי כפות חומץ 5%
כפית דבש
כף סוכר חום
כפית מלח
חצי כפית פלפל לבן
לפי הצורך מים

רוטב אלף האיים

מרכיבים

חצי כוס מיונז ביתי
שתי כפות קטשופ ביתי
שתי כפות חזרת
שתי כפיות בצל
רבע כפית שום
כפית חומץ לבן
מעט מלח

רוטב מיונז

מרכיבים

מרכיבים כמות
שני חלמונים
כפית חרדל
כף חומץ בן יין
כוס ורבע שמן
קמצוץ מלח
קמצוץ פלפל לבן

רוטב טבסקו

מרכיבים

מרכיבים כמות
שלוש כפות קטשופ ביתי
כפית חרדל
שתי כפות סויה
שתי כפיות דבש
חצי בצל
כפית צ’ילי יבש
שתי שיניים שום כתוש
שש כפות אספרסו חזק

 

אופן ההכנה

נערבב את המרכיבים של כל רוטב בנפרד, נטעם ונתקן תיבול, עד שהטעם יקלע לסגנון שלנו. זהו המקום לגוון ולהפגין יצירתיות בכל הנוגע לטעם. תוכלו להפוך את המנות למתוקות יותר או פחות, חריפות פחות או יותר, ולשמור אותן במקרר להזדמנות הבאה שתבוא. הרטבים שהכנתם בבית נטולי חומר משמר ולכן הם יחזיקו מעמד לפחות לשבוע אבל לא יותר. מה שכן, הם הרבה יותר בריאים ומזינים ובטוח שגם טעימים.

פלאנק סטייק מושלם במנגל פחמים

מחירו של הפלאנק נמוך משמעותית מאחיו האנינים ומאפשר טווח רחב במיוחד של אופני בישול לכל עונה ולכל מטרה. ייתכן שאתם מכירים אותו גם בשמות לב הפלדה, ווסיו, ג’יפי, באווט או לונדון ברוייל. נתח זה הינו נטול שומן ורזה ובעל טעם בשרי עשיר, נתח פלאנק חתוך כהלכה יהיה נקי משומן, אדום כהה, ויש לחתוך אותו בזוית של 45 מעלות בניגוד לכיוון הסיבים.

צריבת בעוד שהבשרים המעודנים והפופולאריים ביותר על המנגל מגיעים מאיזור אחורי הבהמה, הפלאנק מגיע מן האיזור שמחבר בין הרגליים האחוריות לבטן התחתונה. פלאנק סטייק במנגל פחמים הינה דרך מושלמת לעשייה לאחר שהשרנו את הנתח בראב.

 

פלאנק סטייק וראב

נתח הפלאנק מגיע עם אחוזי שומן מאד נמוכים, מה שהופך אותו לבריא אבל גם נוטה להתייבשות. כדי שזה לא יקרה מומלץ להשרות פלאנק סטייק במנגל פחמים לילה קודם לכן בראב עשיר וסמיך ברוטב. פירוש המילה ראב באנגלית הוא למרוח ולעסות.

כאן זה המקום להיות יצירתיים ולהוכיח את כישורי הבישול שלכם, כל דבר הולך, דבש, סילאן, רטבים חריפים, צ’ילי מתוק, וכמובן כל התבלינים שאתם הכי אוהבים. ניתן גם להוסיף למנגל  הפחמים צרור של רוזמרין או תימין כדי להספיג את הניחוחות בבשר הנצלה. במתכון שלפנינו אין צורך בראב בשל השומן שאנו מוסיפים למנה.

Burger press – הדרך המושלמת להכנת המבורגרים!
ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות