BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לשווארמה פרגיות ביתית במעשנת בשרים

מעשנות הפכו להיות מאוד מבוקשות בשנים האחרונות ורבים מן האנשים בוחרים לרכוש מעשנות בשרים ביתיות איכותיות ויוקרתיות במיוחד. לכן, גם המון מתכונים עוברים שינויים ומתאימים אותם למעשנות. אחד מן המתכונים הללו הוא שווארמה פרגיות ביתית במעשנת בשרים שהופך לפופולארי יותר ויותר בשנים האחרונות. איך עושים את זה אתם שואלים? אנחנו כאן כדי להדריך אתכם צעד אחר צעד. שווארמה פרגיות ביתית במעשנת בשרים הוא מתכון פשוט במיוחד שלא תאמינו כמה הוא קל להכנה. מה שמיוחד במתכון הזה שבגלל שהוא במעשנה אז רבים מן האנשים בוחרים להשתמש דווקא בוא והוא יוצא בסוף יותר טעים משווארמה מהשווארמיות שכולנו מכירים בזכות הטעמים המעושנים הנהדרים שאנחנו מוסיפים לו במעשנה.

לשם כך ניקח את המצרכים הבאים:

רשימת מצרכים

מרכיבים כמות
פרגיות 2 קילו
שמן זית 4 כפות
תבלין שווארמה 3 כפות
בצלים 2 חתוכים לרבעים
שומן טלה 150 גרם
מלח גס 1 כף

אופן הכנה

שלב ראשון בהכנת שווארמה פרגיות ביתית במעשנת בשרים

אז השלב הראשון הוא באמת הכנה של המרינדה של שווארמה פרגיות ביתית במעשנת בשרים. המרינדה היא מה שיביא לנו לפרגית את הטעם של השווארמה. בגלל שאנחנו מדברים על שווארמה ביתית חשוב להדגיש שאנחנו לא נשתמש היום בשיפוד שווארמה כי אנחנו רוצים לקצר את התהליכים וללמד אתכם הכנה של שווארמה בסגנון ביתי ללא מאמץ מיוחד.

ניקח את כל המרכיבים שלנו וכניס אותו לקערה אחת ונערבב כמו שצריך. הערבוב חשוב במיוחד ולאחר מכן נבצע אטימה של הקערה שלנו ונכניס למקרר לכל הלילה.

שלב שני – הדלקת המעשנה והכנת הפרגיות

בשלב השני להכנה של שווארמה פרגיות ביתית במעשנת בשרים אנחנו ניקח את כל מה ששמנו בקערה ונעביר את זה לתוך מגש שמתאים למעשנה שלנו. בינתיים נחמם את המעשנה שלנו ל- 190 מעלות וניתן להתחמם. המעשנה התחממה? מעולה אנחנו נכניס את התבנית שלנו למעשנה ל20-25 דקות בערך. בסוף הזמן אנחנו נוציא את התבנית, הפרגיות שלנו יהיו מוכנות ורק נשאר לבצע את השלב האחרון, חיתוך השווארמה והכנת הפיתות לכל מי שרוצה.

שלב שלישי – מפרגית לשווארמה פרגית

בכדי להכין שווארמה פרגיות ביתית במעשנת בשרים אנחנו עכשיו נוציא את כל הפרגיות שלנו ונחתוך אותן דק ככל האפשר. כמה דק אתם שואלים? הכי דק שאתם יכולים שיזכיר את השווארמה שאתם קונים בחוץ.

לפיתה טובה אנחנו נמליץ על קצת חומוס, טחינה, סלט חי ערבי קצוץ דק, אולי קצת בצל סומק, חתיכות שווארמה עם השומן והבצלים שהיו במעשנה וכמובן קצת טחינה ועמבה מלמעלה. אחרי כל זה מגישים והנה יש לכם ארוחת שווארמה פרגיות ביתית מטורפת.

מעשנה – מה זה הכלי הנהדר הזה?

אז קודם כל למי שלא מכיר את מעשנת הבשרים מדובר באחד מכלי הצלייה היותר מוכרים ומעניינים שיש היום בשוק. מה שהרבה לא יודעים מדובר באחד מין הכלים היותר עתיקים לצלייה שיש והוא בכלל היה כלי שהיה בשימוש בעיקר אצל משפחות “דלות אמצעים” בעבר.

שווארמה פרגיות ביתית במעשנת בשרים

הכלי היה מיועד לשם שימור המזון על ידי תהליך של “עישון” ככה שהבשר והדגים הטריים היו יכולים להישמר לתקופה יותר ארוכה. המעשנה בנויה בצורה שבה מתקיים מקור חום ביחד עם תא סגור בעל ייעוד לעשן. הכלי הוא כלי מרתק שאנחנו בישראל בשנים האחרונות בוחרים לצרוך אותו יותר ויותר והוא כבר אינו אותו הדבר בכלל.

 

איך השתנה המעשנה בשנים האחרונות?

אז המעשנה אם תחפשו תמונות שלהן מהעבר תראו שהיה מדובר במעשנות קטנות משמעותית מהמעשנות שאנחנו מכירים היום, הסיבה הייתה כי המשפחות בעבר היו זוכות לקבל בשר או דגים במקרים נדירים במיוחד ואם הם לא היו מעשנים אותם אז הם היו צריכים לוותר עליהם מהר מאוד בגלל זה.

אז היום המעשנות כבר גדלו והתפתחו ומדובר בכלי מרשים במיוחד, עם טכנולוגיות חדישות, חומרים חדישים והכי חשוב? טווח מחירים רחב במיוחד ככה שכל אדם כמעט בכל תקציב יוכל להרשות לעצמו לרכוש מעשנה שכזו. אז אם פעם בשביל להכין מעשנות היינו רואים את ההורים שלנו או את סבא מכינים אותם מדוד שמש ישן או ממקרר ישן היום כבר לא צריך להתאמץ ואפשר בשניות לרכוש מעשנה איכותית במחיר הוגן.

 

מה זה מחיר הוגן? כמה תעלה לי מעשנת בשרים איכותית?

טוב אז קודם כל מדובר בשאלה מצוינת שקשה מאוד לענות עליה. מחירי המעשנות משתנים בהתאם לצורך וכמובן בהתאם למה שאנחנו מעוניינים לרכוש. קודם כל המחיר של מעשנות הבשרים יהיה מושפע קודם כל מגודל המעשנה, ככל שהמעשנה שלנו תהיה גדולה יותר ככה היא תעלה לנו יותר באופן משמעותי.

פרמטר נוסף שיכול להשפיע על המחיר באופן משמעותי הוא חומרי הגלם שמהם יצרו את המעשנה וככל שהיא תהיה יותר יוקרתית מבחינת חומרי הגלם ככה גם המחיר שלה יעלה באופן משמעותי. נוסיף על כך את המותגים המובילים שלרוב משתמשים בחומרים איכותיים יותר ומביאים אחריות יצרן ארוכה יותר ככה שהמחיר עולה בהן משמעותית. לצד כל זה דבר נוסף שיכול להעלות לנו את המחיר הוא דווקא הגאדג’טים שאנחנו רוכשים עם המעשנה שלנו, ככה שככל שהיא תהיה משוכללת יותר, ככה היא תעלה לנו ביותר באופן משמעותי.

סיכום

שווארמה פרגיות ביתית במעשנת בשרים היא אחד הדברים הכי קלים שאתם תכינו. אנחנו ממליצים לכם לעשות את זה לכל החברים או המשפחה ומדובר בארוחת ערב או צהריים מדהימה שכל אחד ירצה שתעשו את זה. אז אם יש לכם מעשנת בשרים ביתית רוצו להכין את השווארמה הזו ולא תאמינו כמה טעים זה יצא. למתכון שווארמה נוסף לחצו כאן.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות